Auteur Topic: Goede leeftijd om een aga te kortwieken?  (gelezen 2458 keer)

Igor

• Gast
Re: Goede leeftijd om een aga te kortwieken?
« Reactie #15 Gepost op: april 12, 2006, 13:31:36 pm »
Ik denk dat we idd nog een tijdje wachten, dat waren we toch al van plan, maar ik dacht kom ik vraag de mening van een paar mensen met ervaring. :elvis:

Wij waren er ook al tijd op tegen. Dat kun je wel zien, Milo is 8 en nog nooit gewiekt, maar we zien ook wel nadelen aan het niet wieken, dus hebben we besloten het nu toch een keer te gaan proberen. Let wel: er zijn heel veel mensen (o.a. va's en kwekers) die zeggen "altijd wieken", dus we hopen dan maar dat daar een kern van waarheid in zit.
Het is hier in huis ook geen lichte discussie geweest hoor, we vinden het zielig voor Milo :cry:, maar we hopen dat hij er veel vrijheid voor terug krijgt... zo niet, dan blijft het waarschijnlijk bij 1 keer wieken.

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 12, 2006, 13:43:43 pm »
Het ligt er natuurlijk wel aan wat je met hem ga doen. Als je hem wiekt maar toch gewoon binnen laat enzo! Tja... heeft het dan veel zin? en ja, dan is het zielig.
Maar ik garandeer je, dat als je hem door het gras ziet rennen of in een boompje ziet klimmen. Alles ziet ontdekken en daarna moe van de buitenlucht in slaap valt. Nou dan ben je echt blij dat hij lekker gekortwiekt is. En dat je hem dat kunt geven.

Je zult er geen spijt van krijgen!  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: april 12, 2006, 13:45:02 pm »
Ik ben al blij dat je het goed overwogen hebt!  :-*
Er zijn dierenwinkels die de vogels alleen gewiekt verkopen en daar ben ik dus echt enorm op tegen.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: april 12, 2006, 13:49:35 pm »
Wieken is alleen zielig als je de vogel er niks voor terug geeft, in mijn ogen.
Hier zijn ze allemaal gewiekt, vanwege de gedragsproblemen die ontstaan zodra ze beter kunnen vliegen.
Daarnaast krijgen ze voldoende tijd om lekker los te zijn, mee naar buiten te gaan, om dingen te doen die ongewiekt niet gaan.
Voor mijn vogels zelf is het ook prettiger, want gewiekt zijn ze ook veel rustiger.
Vanaf een maand of 3 / 4 kun je ze laten wieken, maar inderdaad liever wat later, dan te vroeg.