Auteur Topic: Eigenlijk heel erg ;)  (gelezen 1236 keer)

Riboet

• Gast
Eigenlijk heel erg ;)
« Gepost op: april 17, 2006, 10:30:59 am »
Ben ik vanmorgen om 08:00 uur opgestaan om de gaaitjes eten te geven. Het is inmiddels 10:30 uur, de babygaaitjes hebben hun eten allang gehad, tussendoor ook de huiskamergaaien eten gegeven, maar voor de rest komt er helemaal niets meer uit mijn handen (oh, ik heb nog wel de bak van de kleintjes schoongemaakt, maar dat hoort bij het (voeder)ritueel. Het enige dat ik nu aan het doen ben, is naar Toontje, Mexx en Brut staren. Lachen om de onhandigheid waarmee ze die naar verhouding veel te grote poten verzetten (over elkaar heen en het dan gek vinden dat je niet vooruitkomt bij een volgende stap haha). Me verwonderen over het feit dat ze al zo goed veertjes verzorgen en me verbazen hoe goed ze al vleugels uitrekken, zowel over de rug als via de poten en dan  ook met zo weinig mogelijk omvallen. En als ik dan bij ze kom, dan piepen ze en als ik er eentje kroel dan kijken de anderen van: ik ook ik ook ik ook!  :hart: :hart: :hart:

Babygaaitjes in huis is niet goed voor mijn huishouding  :( en niet omdat ze zoveel vervuilen, ik iedere dag de doekjes handwas, drie keer op een dag mijn bank schoonmaak etc., maar gewoon omdat ik mijn tijd anders besteed. Ik ben namelijk veeeeeeel te veel uren kwijt aan kroelen en observeren van de drie kleintjes.  :)

Ik ga me nu gewoon dwingen wat anders te doen, anders zit ik tot de volgende voerbeurt nog bij die kleintjes en dan begint het hele ritueel weer opnieuw.... en opnieuw.... en opnieuw...

qliqi

• Gast
Re: Eigenlijk heel erg ;)
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2006, 11:05:43 am »
hahaha heel begrijpelijk hoor, behalve dat ik de kleintjes niet de deur uit zou kunnen doen zou ook ik de hele dag met mn snuffel in de broedhokken zitten. Ik zou een slecht kweker zijn vrees ik LOL

Pluisje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2006, 11:45:48 am »
Ik kan me voorstellen dat je de hele dag met die kleine wondertjes bezig bent.
En net als qliqi zou ik een slechte kweker zijn denk ik  :-[. Ik zou ze niet weg kummen geven  ;D
Ik had vroeger een deense dog , die één keer puppies had, 4 stuks. Het waren net mijn kinderen,
was een drama om elke kleine die weg ging  :cry:.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: april 17, 2006, 14:51:59 pm »
 :hart: :hart: Ik kan het heel goed begroijpen!! Ten eerste gaat er al tijd in zitten en ten tweede krijg je niet makkelijk genoeg van babies!! Ik had het ook als ik een nest jonge poesjes had en die hoefde ik dus niet te voeden!! Maar de hele dag keek ik er naar en TV was overbodig!! :)

languuuhh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 17, 2006, 16:51:41 pm »
hahahaha leuk he baby gaaitjes  ;D ;D :P :) ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2006, 17:38:12 pm »
Hai,

ik denk dat voor elke kweker die aan handvoeding doet, het aller moeilijkste is het moment dat je afscheid moet nemen. Je bouwt er in die periode wel een speciale band mee op, die niet te vergelijken is met natuurbroed. Wel maken de gelukkige gezichten van de nieuwe baasjes (iig in mijn geval ) een hoop goed,

mvg Frank