Auteur Topic: Agressief gedrag - Hormonen  (gelezen 4076 keer)

Cosch

• Gast
Agressief gedrag - Hormonen
« Gepost op: april 17, 2006, 21:56:44 pm »
In hoeverre kun je nagaan of zien, of agressief gedrag te maken heeft met de hormonen?

Want agressief zijn is toch een kenmerk van dat de hormonen opspelen bij vogels? Dus met andere woorden hoe zie je dat de hormonen opspelen? Zie je dat alleen aan broeds/paar gedrag? of ook aan andere dingen?

vogelgek

• Gast
Re: Agressief gedrag - Hormonen
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2006, 09:29:42 am »
mijn grijze roodstaart doet agressief gedrag naar me toe ik heb al een filmpje gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze op deze site moet zetten kan iemand me dat nog een keer vertellen  :-[

gr mitchell

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2006, 09:39:07 am »
Je moet even naar deze site gaan je filmpje daar neerzetten. Dan kan je de link van het filmpje hier op het forum zetten!! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2006, 09:39:59 am »
Dat kan via www.youtube.nl of via www.putfile.com
En dan kun je de link, die je krijgt, hier neer zetten

Die wil ik wel heel graag zien ja!  :thumsup:

Gr Corina

vogelgek

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2006, 11:59:11 am »
nou jah het is niet agressief maar hij doet wel heel gek hij zet zich helemaal op en gaat soort van grommen wie weet hoe dat komt het filmpje kom t vanmiddag op het forum te staan

fred

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 18, 2006, 13:10:38 pm »
Fred is van 2002 en zit volop in de fase waarin zijn hormonen door zijn lijf gieren. Hij kan ondanks dat ie heel lief is behoorlijk 'vervelend' zijn en dan kun je van me aannemen dat hij hard kan bijten met zijn nijptang-snavel. Hij hangt gelukkig niet te vaak aan onze armen of handen maar soms zit hij op zijn stok en zet zijn veren op en blaast en hapt naar je.
Ik kan het nog wel aan want ik pak hem bij zijn ondersnavel en zeg boos van nee tegen hem. Je ziet hem dan denken en meestal stopt hij daar dan ook mee. Hij baltst alsof zijn leven ervan af hangt alleen helaas geen partner voor hem.

Heb al wel begrepen dat kaketoe's heel vervelend kunnen worden.

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 18, 2006, 13:53:22 pm »
Ja en denk je dat dat met de hormonen van de leeftijd te maken heeft of met dat het nu lente word?
Want daarom vraag ik het eigenlijk of dat misschien zou kunnen met Kaya. Die is 18 jaar oud. Dus al volwassen. En die is soms gewoon agressief. Gisteren bijvoorbeeld ook weer. Ik zat met een speeltje te rammelen en hij vloog er op, ging er bijna op staan om maar harder te kunnen hakken en bijten. Schrok best wel van de agressieve bui.  :o (ik ben niet gebeten)

Maar ook de valkparkietje van een vriendin is op dit moment erg aan het blazen en bijten/hakken. Maar die is nog geen 1. Dus kan ook met leeftijd te maken hebben!

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2006, 14:00:57 pm »
 ;D Dat doet Guano ook bij sommige speeltjes...maar vooral omdat ie ze niet leuk vind en uit de buurt wil hebben. Ohhh wat een woesteling is het dan zeg :o Ik kan dan maar beter oppassen dat ie niet perongeluk in mn vingers om hakt

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 18, 2006, 14:07:39 pm »
Nou idd zeg, dat zou ik liever niet willen. Want dat ging echt enorm hard.
Ik heb opgelet maar hij pofte niet op maar verkleinde de ogen wel. Maar dat doet hij zo wie zo gauw.
Maar van zoiets schrik ik wel, omdat het net zo goed mijn hand geweest had kunnen zijn, naar mijn idee!

Eerlijk gezegd ging ik wel door met het speeltje. Misschien had ik dat niet moeten doen, en werd hij er alleen maar bozer van.
Maar ik ben wel benieuwd of het te maken kan hebben met de lente! Hoe ik dat eventueel zou kunnen zien of opmerken!

fred

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 18, 2006, 14:10:10 pm »
denk dat het meer te maken heeft met de hormonen ivm voorjaar, een valkparkiet zal waarschijnlijk eerder volwassen worden dan een kaketoe?

fred heeft vorige week mijn dochter (18) hard gebeten en daar was ze helemaal niet blij mee. Flinke schram op haar pols en natuurlijk verdrietig dat hij dat ineens deed, ze was hem even helemaal zat. Hij kan momenteel flink vervelend zijn.

jeske5

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 18, 2006, 14:16:34 pm »
ik denk dan dat het bij kaya toch eerder vanwege het voorjaar is en de daarbij opspelende hormonen. Donut heeft het ook, die is nu ook veel vervelender en kan me ook ineens gaan bijten. en hij is ook al wel volwassen, dus de leeftijd is het niet. hij heeft de laatste tijd bijvoorbeeld regelmatig dat hij op mijn hand zit, gewoon rustig een beetje te dutten en dan ineens haalt hij uit en bijt hij zo hard mogelijk in mijn hand!  :o slaat echt helemaal nergens op!

Cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 18, 2006, 14:20:58 pm »
@ Jeske Jaaaaaa dat herken ik echt! Dat doet Kaya ook! Terwijl hij in de winter nog wel beet, maar toen was hij er nog maar net en na een poosje ging het super goed. En in een keer was het mis. Ik denk 1,5 maand geleden.
Daarom heb ik een beetje het vermoeden dat het hormonen van de lente zijn!
Maar kan het nergens op baseren hoor. maar als ik het zo hoor, is het best herkenbaar!

@fred Ik denk ook dat een valkpakiet sneller volwassen is dat een papegaai of kaketoe.
Wat vervelend voor je dochter dat Fred haar zo gebeten heeft! Dan moet het vertrouwen van haar ook weer terug komen!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: april 18, 2006, 19:15:35 pm »
Corina,

bij Orrie zie ik duidelijk verschil. Wanneer de hormonen gaan werken, dan is ie bijteriger. Niet bijten als bijten, maar meer de snavel ergens inzetten zonder kracht.

Een voorbeeld is het geval dat ik had met Orrie een paar maanden geleden toen mijn moeder hier was. Zo hee.

Nu is hij/zij ook heel erg broeds. Zo erg heeft ze het naar mijn idee nog nooit gehad. Zit onder in de kooi in de beukensnippers en spreidt de poten tot de onderbuik en kont op de bodem komen. Een hoop gekreun. En wanneer ik dan in de buurt kom, dan zegt Orrie heel lief met een hele lage schorre stem en mij aankijkend. "Hallo"   ;D

Ik zie bij Orrie ieder jaar het zelfde ritueel. De ene keer dus erger dan de andere keer. Dit is vaak 2 keer per jaar. Een periode voor de zomer en een periode na de zomer.

Wij hebben Orrie nu nu iets van 14 jaar in ons midden, dus kunnen goed zien hoe iets ieder jaar weer terugkomt.

Met Kaya kun je gewoon nog niets zeggen, omdat je nog niet 2 keer een heel jaar hebt meegemaakt. Het kan heel goed de hormonen zijn, maar het kan net zo goed zijn karakter zijn. Jullie zitten allebei nog in de fase van wat je van elkaar kan verwachten. Hij kan je net zo goed uit zitten dagen, om te kijken hoe je reageert.

Pascal

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: april 18, 2006, 19:56:34 pm »

Ik dacht het ligt aan de hormonen omdat ze nu die leeftijd krijgt, maar het zou
inderdaad aan de lente kunnen liggen, dat weet ik volgend jaar om deze tijd  :CENS

Hormonen of lente is in dit geval het zelfde bedoeld... In de lente spelen de hormonen op...  :cool:

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 18, 2006, 22:51:14 pm »
Hahaha Gekke Orrie

Met Kaya kun je gewoon nog niets zeggen, omdat je nog niet 2 keer een heel jaar hebt meegemaakt.

Precies, daarom wilde ik graag weten of je aan meer dingen kunt zien of de hormonen kunnen opspelen!
Misschien zijn er meer aanwijzingen!

Gr Corina