Auteur Topic: Agressief gedrag - Hormonen  (gelezen 4086 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Agressief gedrag - Hormonen
« Reactie #15 Gepost op: april 18, 2006, 22:57:25 pm »
Precies, daarom wilde ik graag weten of je aan meer dingen kunt zien of de hormonen kunnen opspelen!
Misschien zijn er meer aanwijzingen!

Wat ik aan Coco herken, maar goed dat is een popje, is dat ze heel gauw voer opgeeft, gauw 'kreun' geluiden begint te maken en de vleugels los rond om haar heen laat hangen. Dit is broedsgedrag.

Orrie maakt alleen de 'kreun' geluiden. Het lijkt net of ze het benauwd hebben. Heel zwaar ademen en het lijkt net of ze heel verkouden zijn en vol zitten met slijm. Ik kan het anders even niet uitleggen.

Zowel Orrie is Coco maken deze geluiden. Ondanks dat het 2 soorten zijn, verdenk ik Orrie er toch van ook een popje te zijn. Toch maar eens een keer testen  :CENS

Japie is anders. Die geeft alleen voer op en is niet echt broeds. Ik denk dat je qua hormonenkwestie het bij de popjes beter kunt merken dan bij de mannen. Maar dat is mijn idee. Ik kan dit niet onderbouwen. Ik praat uit ervaring met wat ik hier met die 3 meemaak.

Aangezien jij ook 2 mannen hebt, is het dus met gedrag moeilijk te beoordelen als mijn theorie klopt.

Is er misschien iemand die hier kennis van heeft? Is het zo dat popjes duidelijker broedsgedrag vertonen dan de mannetjes?

billy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 18, 2006, 23:22:55 pm »
Ik heb een amazone die al jaren broeds gedrag heeft, het kan volgens een kweker zowel een mannetje zijn als een pop.
http://www.youtube.com/watch?v=AMTWJ133XQs
Hier lijkt het om het speeltje te gaan maar dit doet hij in het voor en najaar dus vaak en kokt ook daarbij.
Mijn grijze Ric was wat fanatieker in gedrag en zat vaker op de bodem van de kooi en die heeft dus 2 jaar eieren gelegd. :o
Billy de amazone is niet bijteriger als hij broeds gedrag heeft als anders , eerder liever  :)
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 18, 2006, 23:38:18 pm »
ok! Nou Kaya is niet zoals jij omschrijf pascal. Tenminste niet van dat kreunen enzo!

Wel zit Kaya ook regelmatig op de bodem te graven enzo!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: april 18, 2006, 23:40:58 pm »
duidelijk Els.

Orrie maakt niet zoveel kabaal hoor als de amazone in het filmpje. En Orrie werkt ook niet met de poten. Orrie gaat naar de bodem van de kooi en gaat daar met de poten in de spagaat liggen kreunen.  ;D

billy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 18, 2006, 23:43:50 pm »
Hahahahaha zo lenig is Billy niet  :)
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 18, 2006, 23:56:50 pm »
Hahaha! Els ik speelde het filmpje net af. Zit kaya zo achterom te kijken:  heeeeee.....wat is dat?  :hart: :hart:

;D  ;D

Nou zoals jullie omschrijven is hij niet zo hevig broeds.

Ik hoopte heel stiekem wel dat het allemaal hormonen zijn. maar ja... We zien wel.
Was er wel nieuwsgierig naar!

billy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 19, 2006, 00:01:55 am »
Hahahahahaha Corina
Maar een vraagje, als het wel hormonen zouden zijn, zou dat een reden zijn om anders met Kaya om te gaan :CENS
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 19, 2006, 00:03:57 am »
Nee, ik zou niet anders met hem omgaan. Maar dan weet ik in ieder gevela zeker dat het nu niet de kaya is, zoals hij zou zijn zonder die hormonen. Snap je?
Dan zou ik hem wat beter begrijpen! Dnek ik!

billy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 19, 2006, 00:07:16 am »
Yep snap het he,  :thumsup:
Groetjes Els