Auteur Topic: Fietsen met je gaai, hoe?  (gelezen 19426 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Fietsen met je gaai, hoe?
« Gepost op: april 18, 2006, 09:23:53 am »
Ik las net dat Daphne met de gaaitjes was wezen fietsen gisteren en ik vraag me af hoe zij dat doet. (Foto's!!). Ik zag op dat filmpje van Klokhuis dat ze de gaaien op het stuur op zo'n opstaptouw van Villa Filou hadden. Die heb ik zelf ook en er heb het een keer provisorisch vastgemaakt aan mijn stuur. Dat ging best oké. Corina zei dat ik ze ergens iets verkopen om zo'n touw te bevestigen, waar was dat?

Toch vind ik het nog eng. Stel je voor dat ze er af fladderen? En aan de andere kant: supergaaf lijkt het me..  ;)
Misschien langs hele stille weggetjes fietsen...

Cosch

• Gast
Re: Fietsen met je gaai, hoe?
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2006, 09:27:44 am »
Frank van NOP heeft er zelf een gemaakt. (volgens mij)

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2006, 09:41:58 am »
Oh! Dát vertelde je ja... Het zou wel erg handig zijn, want als je het er met touw of iets aanvastknoopt, moet je het er iedere keer ook weer helemaal vanaf halen..  :(

Hier kun je trouwens het filmpje nog steeds bekijken. Het blijft er lekker lang op staan.  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2006, 09:44:30 am »
Misschien dat Frank wel ergens foto's heeft staan van zijn fiets!
Ik weet niet of ik het zou durven. Om te gaan fietsen met de gaaien!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2006, 09:50:39 am »
Eng hè? Je moet eigenlijk wel van die stille weggetjes hebben..

Ik heb Sjakko trouwens eergisteren meegenomen naar de rivier. 10 minuten maar, toen heb ik haar weer thuisgebracht, het waaide te hard! Volgens mij vond ze het wel geweldig!! Als er minder wind is en het nog ietsje minder koud is, gaat ze mooi een keer helemaal mee!! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 18, 2006, 10:02:06 am »
Ik kan geen foto's vinden!

Oh wat leuk dat ze mee kon. Ja volgens mij waaide het wel hard.
Ik heb de gaaien, de 1e paasdag, ook weer lekker mee genomen naar mn ouders. Ze hebben in de pruimenboom gezeten in de zon!
Kaya wilde niet meer opstappen. Die geniet echt van buiten zijn!

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 18, 2006, 10:11:13 am »
 :thumsup: Fietsen met je gaai is zooo leuk Loes! Net of je met een peutertje rond rijdt :) Maar eerst best eng...dat is waar ;)
Ik heb aan mijn fiets nog de bevestiging van mn fietszitje van de kinderen. Dat is een klem om de stuurpen, met 2 gaten waar normaal gesproken t fietszitje in vastzit. Nu heb ik in die gaten 2 haken gedaan (van die rode geplastificeerde haken die je vaak in een hele set kunt kopen om grote dingen in de schuur op te bergen weet je wel?) Op die haken heb ik een stuk bezemsteel bevestigd, waar touw omheen gewikkeld zit, zodat ze meer grip hebben. Jee...t klinkt nu heel ingewikkeld, maar dat is t niet hoor :) (oh ja, onder t touw enzo heb ik alles met brede tape extra stevig vast gemaakt)

Die stok is net iets hoger dan t stuur, want ze gaan altijd op de hoogste plek zitten en ik wilde liever niet dat ze op mn gladde stuur gingen zitten ;) Ze kunnen wel bij de fietsbel...en Tommy belt dus ook graag ;D

De 1e keer heb ik Tommy erop gezet en ben een klein stukje gaan lopen...echt maar een paar stappen. Toen iets verder en daarna idd op een rustig weggetje. Ik was zelf in t begin vooral best stressy...veel meer dan Tommy :-[ Maar t ging al heeeelll snel heel goed :a036: Nu fiets ik overal, ook op de drukke straat hier , met 1 hond achterin t mandje, 1 naast de fiets en Tommy op t stuur. Guano gaat ook graag mee, en Pepper is voor t eerst een klein stukje geweest, maar die fladderde er na 100 meter af, dus dat moet ik echt opbouwen. Maar eigenlijk is fietsen vooral een ding van Tommy en mij samen...iets speciaal voor hem :hart: We zijn net nog samen weg geweest.

Ohhh jaaa...Iris, mn dochter...die heeft t hele middenstuk van haar stuur ingewikkeld met touw! Dus dat is ook een idee :a036: Zij neemt Chico t valkje wel mee op de fiets :) Dat gaat ook heel goed!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2006, 10:37:18 am »
Een leuke oplossing ja! Heerlijk klinkt het! :hart: Ik heb ook al geoefend hoor met Sjakko. Had het touw er aan gebonden en achter het huis (daar is een klein pleintje, geen doorgaand verkeer) geoefend. Het ging al gauw goed en Sjakko vond het wel wat volgens mij!!

Ik zit net te denken: als ik nou eens naar de fietsenmaker ga met touw en al, misschien heeft die wel een idee..  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 18, 2006, 10:42:35 am »
Goed plan.

Trouwens mijn opstaptouw begint in een keer er stuk losser te worden. Is niet meer zo stevig als dat hij was.
Heb hem nog geen jaar! Die ijzer draad komt er regelmatig uit. Dus als Villa filou weer op een wandeldag zijn, laat ik ze er even naar kijken! Is lastig want ik gebruik het nu bijna dagelijks

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: april 18, 2006, 10:57:45 am »
Ja, dat is zo, dan slijt ie misschien ook harder? Wel lastig als het losser wordt.. :(

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 18, 2006, 10:59:56 am »
Ja vind ik wel. En na een half jaar al!
Dus ik heb ff een mailtje gestuurd naar hun.  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: april 18, 2006, 11:05:07 am »
Good for you!! ;)

Pluisje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 18, 2006, 12:04:36 pm »
Het lijkt me zo leuk om met ze te gaan fietsen ! Maar ik heb ook nooit gedurfd,
hier in Amsterdam lijkt me toch erg gevaarlijk  :CENS.
Ik dacht wel aan om zo een bagagedrager voorop aan de fiets bevestigen en
daarop een klein reiskooitje vastzetten, zodat ze toch met fietsen mee kunnen.

Wat denken jullie? 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: april 18, 2006, 12:06:08 pm »
Amsterdam is natuurlijk een ramp.  :o
Ik zou het echt besterven! Met dat reiskooitje kan je toch altijd proberen, kijken of ie het leuk vindt!

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 18, 2006, 12:09:37 pm »
Op zich een leuk alternatief!  :thumsup:
Dat is in ieder geval veiliger!