Auteur Topic: Joda en........Cody!  (gelezen 6305 keer)

charon

• Gast
Re: Joda en........Cody!
« Reactie #15 Gepost op: april 21, 2006, 17:00:18 pm »
fijn om te horen dat het zo goed gaat daar bij jullie
 :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: april 22, 2006, 12:37:32 pm »
fijn om te horen dat het zo goed gaat daar bij jullie

Ja leuk he? ben dr zelf ook zo verheugd mee! :)

De tweede ontmoeting ging ook heel goed. En ze zijn even samen in de reservekooi geweest (een half uurtje) en dat ging super! Behalve dan dat Cody niet meer van het schommeltje afdurfde en er vervolgens afdonderde :)

Ik ga nogal een "kooiendans" doen. Cody zit nu in een vrij klein kooitje, eigenlijk te klein, maar wel gemakkelijk om dr tam te maken. De bedoeling is dat ze uiteindelijk samen in Joda's kooi komen. Maar wegens territoriumdrift gaan ze dus eerst samen in de reservekooi, die is ook wel groot, maar minder diep dan Joda's kooi.
Maar nu heb ik ook een probleemoje met Skye, ons valkje. Dat is nogal een stresskipje en die fladdert regelmatig in dr kooi. Ze breekt heel veel staartveren en dat vind ik zo akelig! En toen voor het eerst de zonwering naar beneden ging is ze zo geschrokken dat ze een wondje aan de binnenkant van de vleugel heeft. Nu is Skye's kooi ook wel groot, maar niet zo diep. Dus dacht ik, als Joda en Cody samen in de reservekooi zitten, doe ik Skye tijdelijk in Joda's kooi. Kijken of een een diepere kooi (vierkanter) beter is en dat Skye dan geen veren breekt. Als dat beter is dan moet Skye ook maar zo'n kooi hebben.
Maar voorlopig heb ik dus 4 kooien in de kamer staan! ::)

charon

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 22, 2006, 12:40:14 pm »
ach joh wat maakt het uit ?
hier staan minimaal 4 kooien in huis :)
waarvan 1 kamervoliere
als de birds maar happy zijn
ja toch  ???
 :-*

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 22, 2006, 12:42:05 pm »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: april 23, 2006, 11:40:30 am »
 ;)

Ik ben me toch geschrokken zeg! Kijk ik smorgens in de kooien, ligt Cody op dr zij half tegen het voerbakje aan met dr oogjes dicht! :o
Hart klopte in mijn keel. Doet ze op dat moment dr oogjes open en kijkt heel verbaasd rond! Stom beest! Zo slaap je toch zeker niet?

Joda heeft 3x flink gekokhalsd voor Cody!

En ik wilde Joda en Skye laten douchen in de gootsteen, met de plantenspuit. Eerst Skye gedaan, want die heeft er zo'n hekel aan. Toen heb ik Joda en Cody even alleen gelaten in de woonkamer. Toen nam ik Joda en Cody samen mee, want dan kon Cody het een keer zien dacht ik. Ik zet ze allebei op het aanrecht, en dan zie ik dat ik bloed aan mijn handen heb. Echt een paar druppels! :o Ik Cody nagekeken maar ik zag niets, maar bij Joda zag ik ook niets! Ik heb trouwens ook geen kreetje of piepje gehoord! Toch nog even naar Skye kijken, maar die laat zich niet onder de vleugels kijken, ook omdat daar al een paar keer een wondje zat. Maar Skye krijst normaal gesproken direct als er wat is en dat had ze nu ook niet gedaan.
Kortom een raadsel waar dat bloed nou vandaan komt! ???

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #20 Gepost op: april 23, 2006, 12:16:10 pm »
He bah, hopelijk geen enge wondjes.

Wat dat slapen betreft, tja Lizzy ligt hier onder een handdoek gewurmd ( doet ze zelf) een paar kippies slapen in een tent ( onder een doek ) allemaal heel erg vreemd in mijn ogen, maar zij vinden het normaal  :)

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 24, 2006, 19:54:08 pm »
Kortom een raadsel waar dat bloed nou vandaan komt! ???

Misschien heb je je zelf wel ergens aan gesneden? En had je het niet gemerkt? Ik hoop niet voor je dat één van je vogeltjes gewond is  :( .. Achh wat een sgeetje is die Cody zeg!!  :hart: Eggt een mooi vogeltje ...
« Laatst bewerkt op: april 24, 2006, 19:56:38 pm door Ambertjuh »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: april 28, 2006, 14:12:57 pm »
Het bloedmysterie is niet opgelost. :CENS

Verder gaat het heel goed! Joda en Cody zitten nu al sinds vanmorgen samen in de reservekooi en het gaat goed. Er is 2x flink gepiept, maar dat heeft nog geen minuutje geduurd. Dus dat negeer ik maar. Er wordt wel veel minder gespeeld valt me op! Ze zijn nu druk met naast elkaar zitten, snavelen en veren poetsen. Is dat normaal dat er dan minder gespeeld wordt? Of is het gewenning aan elkaar en aan de nieuwe kooi?

Cody kan nu opstappen als ik mijn vinger voor haar hou en "op" zeg. (let wel op het woordje "kan"  :)) Ook kan ze nu op mijn vingers/handen een trappetje lopen. Maar als ze de kans krijgt, smeert ze m! ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: april 28, 2006, 14:20:40 pm »
Haha! ::)
Ik dnek wel dat het normaal is dat ze minder spelen. Ze hebben even wel wat anders aan hun koppie!! :)

jeske5

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 28, 2006, 14:50:03 pm »
dat is wel normaal hoor. hier hebben ze er ook dagen bij dat ze alleen maar bezig zijn met poetsen, kroelen en paren. andere dagen zijn ze ontzettend druk en spelen ze net zolang tot ze uitgeput zijn  :)

fijn dat het zo goed klikt tussen Joda en Cody. en het opstappen met Cody gaat snel dan!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: april 30, 2006, 19:26:28 pm »
Het tam maken van Cody kost veel tijd, natuurlijk. Ze wil wel bij me zitten, maar opstappen of op mijn hand zitten vindt ze minder. Ze heeft nu ontdekt, dat als er hand of vinger voor dr buikje zit zodat ze moet opstappen, je ook OVER die hand heen kan! ::)
En Joda heeft besloten dat niet Cody zijn gedrag gaat overnemen, maar dat hij Cody's gedrag gaat overnemen! :P

Maar verder gaat het heel goed en daar wil ik jullie even van laten meegenieten:

Tommy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 30, 2006, 22:27:54 pm »
 :hart: Ohhhhh wat een lief stelletje :a036:

TWEETY

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 30, 2006, 22:33:29 pm »
waaaaw prachtig :hart:

san

Cosch