Auteur Topic: Joda en........Cody!  (gelezen 6290 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Joda en........Cody!
« Reactie #30 Gepost op: mei 01, 2006, 19:05:27 pm »
Ze zijn prachtig samen  :hart:

Uh ja dat kopieergedrag ken ik  :) Alphie heeft daar ook een handje van, de minst tamme nadoen  ;D heeft Alphie mooi pech.

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #31 Gepost op: mei 01, 2006, 19:08:48 pm »
Wat lief  :hart:

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: mei 01, 2006, 20:06:11 pm »
Ach,, wat lieff :hart:
Leuk dat ze zo goed met elkaar om kunnen gaan ..
Hier gaat dat namelijk wat anders ... Mango blijft de
parkiet van m'n broertje aanvallen  :(
Eggt leuk! Cody is eggt een mooi vogeltje!
Ps: Heb je meer foto's??  :-[ :hart:

Fischeri

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: mei 01, 2006, 23:57:11 pm »
Mooie aanwinst die Cody, lijkt veel op mijn Bobbie :)
Bobbie 'kan' ook opstappen, maar dat wil hij liever niet, zodra hij kan vladdert hij weer weg.

Echt leuk stel die twee!
Succes en plezier ermee

Fleur

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #34 Gepost op: mei 05, 2006, 12:32:54 pm »
Leuke reacties! :-*

Het tam maken van Cody is nogal pittig! :) Stiekumpjes had ik gedacht/gehoopt dat het net zoals met Joda zou gaan. Joda was nl totaal niet bang voor mij, zat heel graag bij me, maar daar moest alleen (nouja) aan opgevoed worden. Joda deed nl alles wat ik niet zo geweldig vond! :)
Maar het blijkt nu dat de uitgangspositie toch wel heel anders was. Joda is door omstandigheden (moederloos nestje) al heel vroeg aan de handopfok gegaan met broertjes en zusjes. Ik heb ook nog een tijdje de handvoedingen gedaan. Maar toen ik Joda kreeg, liep hij na 1 voeding al achter me aan! Zo schetig was dat! :hart:
Cody daarentegen moest in het begin weinig van me hebben en eigenlijk nog steeds niet ;) Ik moet dr nog echt vangen in de kooi. Oefen ik in de gang met opstappen, dan gaat het redelijk, maar in de woonkamer vlucht ze weg. Het helpt ook niet dat Joda net doet of ie niet tam is! :angry:
Eigenlijk vind ik dat ik al meer vooruitgang had moeten boeken. Tijd voor een andere, strengere aanpak! Had ik natuurlijk eerder kunnen doen, maar ja toen was ze nog zo klein...   :-[
Toch, als ze eenmaal bij me zit, in het holletje van mn hand, dan vindt ze het wel prima.

Ik denk dat Joda en Cody nu een "echte relatie" krijgen, want de afgelopen 2 avonden is er behoorlijk wat afgekibbeld! :)

jaantje

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: mei 05, 2006, 12:54:19 pm »
Wat ontzettend schattig om te zien  :hart:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #36 Gepost op: mei 08, 2006, 10:18:59 am »
Ik probeer nu wat gestructureerder met Cody te oefenen. Maar die dondersteen stapt in de gang redelijk tot heel goed op en in de woonkamer gaat ze er meteen vandoor zonder op te stappen! :cool:
Ook heb ik haar nu af en toe alleen bij me, zet ik Joda in de klimboom. Dan blijft Cody zo'n 2a3 minuutjes zitten en dan vindt ze het wel genoeg en smeert hem weer. Met Joda samen blijft ze net zo lang zitten als kan.

Ik douche Cody nu ook met de plantenspuit. Volgens mij is het verenpak klaar en kan het nu dus wel. Maar nadat ik Joda en Skye gedoucht heb, zet ik ze in de klimboom en daar gaan ze zich dan vervolgens uitgebreid poetsen. Cody daarentegen, die nu zo'n 3x gedoucht is, klimt op het hoogste zonnige plekje en blijft daar doodstil zitten. Is dat normaal?  ???
Behoort Cody zich ook niet te gaan poetsen?
Zijn er nog meer aga's die eerst zichzelf bewegingsloos laten opdrogen en pas na zo'n kwartier een heel klein beetje gaan poetsen?

Igor

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: mei 08, 2006, 11:16:10 am »
Wat een herkenbaar verhaal! Milo hangt ontzettend aan ons en wil het liefste de hele tijd bij ons zijn. Hem hebben we al 8 jaar. Sinds kort hebben we een vriendje voor hem: Sunny. Sunny vraagt duidelijk een andere aanpak. Hij/zij is nogal bijterig en wil vaak niet blijven zitten (opstappen gaat wel redelijk). We hebben hem/haar nu laten wieken en de komende weken ga ik ook intensiever aan de gang. Hij/zij moet niets van kroelen hebben en zit het liefste achter Milo aan :)

ps bij ons poetsen ze zich onmiddelijk na het douchen en Sunny gaat vaak heel erg zitten fladderen :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #38 Gepost op: mei 08, 2006, 16:36:53 pm »

Ja hoor, hier 'drogen' ze ook op verschillende manieren. De ene gaat doodstil zitten wachten tot ie droog is  :) de ander geeft er niet om en gaat gewoon door met waar die mee bezig was.

don 22

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: mei 08, 2006, 18:36:06 pm »
test

don 22

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: mei 08, 2006, 19:08:02 pm »
pierewiet0gc.jpg" border="0" width="1280" alt="Image Hosted by ImageShack.us" />[/url]

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #41 Gepost op: juni 01, 2006, 13:30:22 pm »
Even een update:

Cody en Joda kibbelen nu veel meer dan in het begin. En soms vind ik het geen kibbelen meer. Joda pikt af en toe echt naar Cody en die zet het dan op een krijsen en vlucht snel naar een ander plekje. Of als Cody aan een afdaling begint, snel nog even in het laatste pootje bijten zodat Cody naar beneden dondert. Dat gebeurt de ene dag meer dan de andere dag.
Het advies van hier: mooi laten gaan zolang er geen bloed vloeit, volg ik dan ook maar op.

Nu weet ik dat popjes de baas zijn. Nu is hier duidelijk dat Joda, een mannetje, de baas is, hij is diegene die pikt en die het eerst eet enz. Houdt dat in dat Cody geen popje is? Of is dit te vroeg om te zeggen? (Cody is nu ruim 3 maanden)

charon

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juni 01, 2006, 13:39:23 pm »
Ik denk dat het bij jou meer te maken heeft met dat joda er al langer is en dat cody in zijn vaarwater zit

jeske5

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: juni 01, 2006, 21:17:54 pm »
dat denk ik ook. in het begin was Donut ook duidelijk de baas en mocht Muffin niks. nu is het andersom.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #44 Gepost op: juni 02, 2006, 08:48:24 am »
Ook hier dezelfde verhalen, Blue en Tammy slapen, Blue wordt wakker en geeft Tammy zonder pardon een knauw.
Zolang je merkt dat 'de slachtoffers' zich heus wel kunnen verdedigen, is het niet zo erg.
Pino, Mouna en Sammy zijn precies hetzelfde, allemaal krengetjes.

En over de popjes zijn de baas, ik weet niet of dit bij andere soorten dan de collies zo is, bij de collies is het overduidelijk, vrouw is heer en meester, maar bij de fischeri's hier is Alphie de baas, maar ik weet niet of dit komt omdat Lizzy zo'n kneusje is.
Het kan ook zijn dat je 2 vogeltjes van hetzelfde geslacht hebt, maar ook dat Cody gewoon nog te jong is.
Blue wilde ook niks van Tammy weten, totdat ze merkte dat Tammy 'er wel zin in had'  :)  ;)

Als de vogel die vaak gepikt word, echt een slachtoffertje gaat worden, stil op een stok zitten, niks meer durven, en angstig gaat worden, zou ik ze alleen los samen doen, en ze allebei hun eigen kooi geven voorlopig.
Anders niet doen, want wat je ziet, hoeft niet altijd zo te zijn, het kan ook een rol zijn, in de hoop dat het vrouwtje komt helpen, zeker wanneer je al eens aandacht hebt gegeven aan vechten.