Ook hier dezelfde verhalen, Blue en Tammy slapen, Blue wordt wakker en geeft Tammy zonder pardon een knauw.
Zolang je merkt dat 'de slachtoffers' zich heus wel kunnen verdedigen, is het niet zo erg.
Pino, Mouna en Sammy zijn precies hetzelfde, allemaal krengetjes.
En over de popjes zijn de baas, ik weet niet of dit bij andere soorten dan de collies zo is, bij de collies is het overduidelijk, vrouw is heer en meester, maar bij de fischeri's hier is Alphie de baas, maar ik weet niet of dit komt omdat Lizzy zo'n kneusje is.
Het kan ook zijn dat je 2 vogeltjes van hetzelfde geslacht hebt, maar ook dat Cody gewoon nog te jong is.
Blue wilde ook niks van Tammy weten, totdat ze merkte dat Tammy 'er wel zin in had'

Als de vogel die vaak gepikt word, echt een slachtoffertje gaat worden, stil op een stok zitten, niks meer durven, en angstig gaat worden, zou ik ze alleen los samen doen, en ze allebei hun eigen kooi geven voorlopig.
Anders niet doen, want wat je ziet, hoeft niet altijd zo te zijn, het kan ook een rol zijn, in de hoop dat het vrouwtje komt helpen, zeker wanneer je al eens aandacht hebt gegeven aan vechten.