Auteur Topic: Hoe reageert je papegaai bij thuiskomst?  (gelezen 2172 keer)

Cosch

• Gast
Hoe reageert je papegaai bij thuiskomst?
« Gepost op: april 21, 2006, 08:56:20 am »
Hoe reageert jouw papegaai als je thuis komt?

Kaya die blijft blij fluiten totdat hij aandacht heeft gehad!  :hart:
Coco gaat zich uitgebreid uitrekken aan alle kanten. En dan komt hij op zn voorste stok zitten en maakt ook wat geluid.
Ze weten allebei al dat ze dan direct uit hun kooi mogen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Hoe reageert je papegaai bij thuiskomst?
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2006, 09:49:02 am »
Meestal roept Sjakko meteen: Hallóó!! Dan merk ik haar op, anders wil er nog wel eens vaak eerst wat anders aandacht krijgen(de honden zo wie zo, die dolblij zijn en dan de boodschappen wegzetten ofzo..  ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2006, 10:36:47 am »
Gino zegt alleen tegen mijn vriendin "hallo" als ze als eerste binnenkomt en als ik als eerste binnenkom zegt hij niets!  :(

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2006, 11:12:26 am »
Guano zit gestrekt op een stok heel blij te gillen en klimt zo snel mogelijk op mn arm :hart:
Tommy zegt als we iets langer weg zijn ohhhhhh en geeft me dan heel veel kusjes en scheetkussen, waarbij we elkaar heeeell erg knuffelen  :hart: :)
Chico rent als een speer naar ons toe :a036:
Vlinder doet net als chico :)
Pepper kijkt gewoon relaxt en verder niks ;D

En Gino...huh wie is gino? :CENS ;D Dat had ik gister in een lang verhaal getiept, maar toen ik t wilde plaatsen was t weg :cry:
Gino is de broer van Vlinder...hij woont hier (sinds 1 week) iig tijdelijk omdat t thuis niet goed ging (schreeuwen drammen etc) en hij anders terug naar de winkel moest :( Ondanks mn enorm grote twijfel of ik wel nog een vogel wilde blijkt t erg leuk te gaan en valt t me toch heel erg mee :) Dus waarschijnlijk blijft Gino mooi bij ons en hebben we dus nu 2 zwarte vasa broers :hart:

Oke...Gino, die rent heen en weer, komt ook bij ons en maakt lieve geluidjes ;D Hij is erg blij als ie ons ziet, maar nog niet zo tam en onstuimig in zn benadering als Vlinder.
Eerst kon hij vliegen en dan vloog hij naar je toe, maar omdat hij echt deed wat hij wilde en ook gerust hard beet, of niet opstapte is meneertje nu gewiekt.

unSOUND

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2006, 11:17:41 am »
Junior roept "Hoi", gevolgd door zijn vaste fluitje. ( wat je fluit als je een mooie meid ziet )

Chicken roept "Hallo", of "Hoi", vaak met "Kom 's" er achter aan...

De wilde vogels gaan allemaal heen en weer trippelen op hun stokken...

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2006, 11:25:25 am »
En Gino...huh wie is gino? :CENS ;D Dat had ik gister in een lang verhaal getiept, maar toen ik t wilde plaatsen was t weg :cry:
Gino is de broer van Vlinder...hij woont hier (sinds 1 week) iig tijdelijk omdat t thuis niet goed ging (schreeuwen drammen etc) en hij anders terug naar de winkel moest :( Ondanks mn enorm grote twijfel of ik wel nog een vogel wilde blijkt t erg leuk te gaan en valt t me toch heel erg mee :) Dus waarschijnlijk blijft Gino mooi bij ons en hebben we dus nu 2 zwarte vasa broers :hart:

Ohh wat gaaf. Een 2e Vasa!
Zo te horen ben je al om!! ;) Dat tie mag blijven!

Gino zegt alleen tegen mijn vriendin "hallo" als ze als eerste binnenkomt en als ik als eerste binnenkom zegt hij niets! :(

En wat raar he? dat tie blijft zwijgen als jij er bent!  :CENS Echt apart zeg!

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2006, 18:28:38 pm »
Chiko gaat flink op en af rennen en fluiten tot ik effe over zijn kopje wrijf en is ie gelukkig
Pepi blijft stilletjes zitten en reageerd niet...

Pluisje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 21, 2006, 19:57:46 pm »
Mango hoort de deur opengaan en roept vrolijk "hallo" (ze ziet nog niemand dan).
Aphyna springt op twee poten 2 keer (via tussenstokje) naar voorste stok bij haar deurtje en kuift erbij.
Het ziet er erg grappig uit  :hart:- en dan kan de avond weer goed beginnen.

billy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2006, 20:07:09 pm »
Ohhh wat leuk Daphne  :thumsup:
Hier hangt Sjakie aan de tralies zo van hup eruit, Billy doet ook druk en Ric die hoor ik al buiten met haar gefluit  :)
Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2006, 20:14:42 pm »

Oke...Gino, die rent heen en weer, komt ook bij ons en maakt lieve geluidjes ;D Hij is erg blij als ie ons ziet, maar nog niet zo tam en onstuimig in zn benadering als Vlinder.
Eerst kon hij vliegen en dan vloog hij naar je toe, maar omdat hij echt deed wat hij wilde en ook gerust hard beet, of niet opstapte is meneertje nu gewiekt.

Wat leuk hee!!!! Schattig klinkt het!! Tsjonge jonge, heb jij een grens in gedachten Daphne?  :)

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 21, 2006, 22:36:48 pm »
 :-[ Ja, die was heel duidelijk bij 5 vogels waarvan er 1 van de kinderen is...maar ja :)...en zelfs dat vind ik al veel. Ik had dus ook een hevige strijd in mezelf toen Gino zich plotseling aandiende. Ik heb van alles aangeboden...hulp, tijdelijke opvang enzo, maar t ging niet meer :(  Je hebt geen idee hoe moeilijk ik deze beslissing vond :( . En toch wilde ik niet t risico lopen aan hem te blijven denken...het niet geprobeerd te hebben en hem naar de winkel terug te laten gaan :( We hebben dus ook duidelijk afgesproken dat ik een andere baas zoek als t niet gaat...niet dat ik t niet aan kan hoor, maar gevoelsmatig zegmaar :-[ Snap je? Ik heb soms moeite met mn gevoelens...voel me schuldig ofzo omdat ik met de 1 (en dan vnl Tommy en Guano :-[ ) toch een sterkere band heb dan met de ander. Ze krijgen allemaal (meer dan :) ) genoeg aandacht enzo en ik hou vreselijk van hun allemaal, dus dat is t ook niet...maar toch ::)

Nou ja, nu woont hij dus hier. Als t niet goed gaat krijgt hij eerder een fijn huis als hij weer normaal opstapt, tammer is en niet meer bijt en bang is ;) Maar t valt mij dus toch mee tot nu toe...en Vlinder vindt t super...herkende hem zelfs direct :hart: Mijn gevoel is dus een stuk relaxter geworden en ik denk...dat hij blijft hij is nml echt heel leuk en lief... en samen met Vlinder is ie geweldig :hart: :).

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #11 Gepost op: april 23, 2006, 21:32:20 pm »
Hallo,

Als ik thuis kom zegt Bobbie (jardine papegaai): hallo-hallo-hallo, kom maar, dank u wel.
Dinky danst alleen maar of doet een fluitje (ook een jardine papegaai).

De woorden van Bobbie zijn logisch: als ik thuiskomt krijgen ze een nootje. :)

Groetjes, Nel

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #12 Gepost op: april 23, 2006, 21:46:06 pm »
Altijd,als ik wegga en thuis kom groet ik ze één voor één  :P

Als ik de deur open,is het met de vier aratinga's schreeuwen geblazen  ;) jippieieie baassie is er weer.
Als ik binnen kom gaat Flurry meteen eten  :) is ie vast gerust dat ik er weer ben.
Als ik ze kom begroeten en ze dus even een kusje wil komen geven klimmen Mati en Coco achterin de voliere,waar ik net niet bij kan,en zodra ik het deurtje weer dicht maak komen ze weer terug en willen ze er wel uit maar uit zichzelf daarna mag ik ze wel pakken  :)

Pica en Trassi worden ook niet graag gepakt dus daarvoor moet ik soms de voliere in stappen  ;D
Chippy komt wel opstappen om een kusje te geven  ::) Max ook die maakt er lieve geluidjes bij  ::)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #13 Gepost op: april 23, 2006, 22:49:38 pm »
meestal laat flipke vallen wat hij vastheeft als ik thuiskom en laat een fluitje horen als hij me ziet

als mijn man eerder is doet hij net hetzelfde,maar als flipke men scooter de straat in hoort rijden weet marc al zo dat ik er aan kom voor hij zelf men scooter heeft gehoord,dan zit flipke te wriemelen op zijn schouder omdat hij naar de keuken wil,omdat ik langsdaar binnenkom en hij moet dan bij me zijn
als de zoon het eerste is,gewoon een fluitje van oef!!! er is iemand
maw,hij is gewoon blij als hij iemand ziet