Auteur Topic: logeerpartij  (gelezen 2078 keer)

jolanda

• Gast
Re: logeerpartij
« Reactie #15 Gepost op: april 24, 2006, 11:22:23 am »
Tommie stopt nu al niet meer met de schelle geluiden.
Die cursus heeft hij snel afgerond, helaas.
Schreeuwt hij even, en dan roept hij : tommie pas op he, niet doen.

Maar hij zegt het wel, maar doet het niet.

Groetjes jolanda

jolanda

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 24, 2006, 21:46:42 pm »
Zo eindelijk even rust in de tent hier.
O'jee wat is tommie jaloers!!!! :angry:

Maak geen vreindjes met hem, zodra ik Max of Bram maar aankijk is meneer beledigd.

Net zaten Max en Tommie ieder op een schouder mee te kijken naar dit forum en hadden ze allebei het idee om te helpen met typen. hahahaha.

Vervolgens doken ze beiden in mijn mond om wat te drinken.
Hadden ze per ongeluk de snavel van de ander vast hihihi, dat was even raar!!! :P

Ja zo maken ze wat mee met elkaar. Nu maar weer even naar de kooi. Vlogen ze allebei tegelijk de vloer op.
Wat een stel zeg.
Maarre Tommie heeft het zo druk met alles in de gaten houden dat hij vandaag helemaal is vergeten om in zijn voer en water bak te stampen, nananana

groetjes jolanda

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #17 Gepost op: april 24, 2006, 22:06:04 pm »
héhé jolanda
ik lig hier bijna dubbel met de avonturen van je gaaitjes
 ;D

jolanda

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 25, 2006, 13:54:18 pm »
Nou het schreeuwen was weer ingezet door de belhamels.
Tommie leert even niet jaloers te zijn, ik zit nu met max te computeren en tommie is verwend met een paar lekkere druiven.
Max is zelfs meegeweest mijn bed verschonen. Zit gewoon prinsheerlijk op het hoofdkussen en tommie zat te vertellen dat hij zo lief is en kusjes te geven. Kijk zo kan het dus ook.

Als ik tommie meeneem om het bed te verschonen wordt hij panisch, dat gaat veel te snel voor hem en is niet overzichtelijk, dus met max een hele ervaring.
Max loopt nu op het toetsenbord heen en weer.

Bram zit lief tegen zijn spiegel te kletsen en vind alles leuk en gezellig.

Momentel is max de onderkant van de tafel even aan het onderzoeken.
Het is een leuk stel bij elkaar.

Vanochtend werd tommie boos omdat hij moest douchen en max deed er bijna een moord voor, ach ja verschil moet er zijn.
Dus tommie wacht zijn kans af om snel weg te rennen en max staat te dringen om water te drinken.

Groetjes jolanda

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 25, 2006, 13:58:38 pm »
Leuk om die verschillen te zien tussen de vogels he?
Geniet er maar van. Het is zo weer voor bij!  :cry:

jolanda

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 25, 2006, 14:03:32 pm »
Ach mis je japie nog zo erg?

Ja ik geniet er zeker van. De vogels zelf ook wel volgens mij.
Mijn ouders zijn ook erg benieuwd dus gister heb ik een uitgebreid verslag gedaan over onze dag en gebeurtenissen.
Max is ook zo lekker mee te nemen.
Hij is een bonte boertje, dus klein en snel en erg ondeugend.
Tommie is veel groter en kan niet zomaar doen wat max wel doet en tommie is ook minder snel.
Max is klein maar erg stoer, die vind alles mooi en is nieuwsgierig, tommie zit dan te bibberen en max springt weer ergens op af.

Groetjes jolanda

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 25, 2006, 14:08:02 pm »
 ;D  ;D

Nee ik mis Japie niet zo erg meer! Ik zie hem nog wel es hoor. En in juni komt tie weer!  ;)

jolanda

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 25, 2006, 14:22:50 pm »
jeej, goed geregeld :thumsup:

jolanda

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 26, 2006, 14:53:46 pm »
Jeetje mina, wel erg vermoeiend hoor, drie herrie en rotzooi makers.
Tommie en max vinden het prachtig om veel dingen tegelijkertijd uit te vreten.
Dus ik loop dan van hot naar her.

Het schreeuwen van max wordt al minder dus dat is wel fijn, leert tommie het hopelijk niet en doet hij dat straks ook niet.

Het sproeien was weer lastig met tommie en ik maar vertellen dat hij lief en mooi is, max neemt het er mooi van op dat moment en staat te dringen om water te mogen drinken.
Staat die kleine tommie een beetje weg te duwen, van nou, hup weg wezen jij ik heb zo'n dorst!!!

Maar Tommie leert al veel beter dat Max en Bram ook aandacht mogen, zo lief.
Zat net even met max te kroelen, en Tommie bleef gewoon rustig zitten en ging zich wassen, dus ik hem steeds verteld dat hij zo mooi en lief is. Nou dat is blijkbaar prima want erder ging hij geen streken uithalen.
Wel houdt hij Max goed in de gaten, als ze beiden in de kooi zitten zie ik steeds dat Tommie even goed observeert watr Max aan het doen is.
Wel grappig om te zien, is net of Tommie voor oppas speelt en de boel goed in de gaten moet houden.
Vader gevoelens ofzo wellicht???

Groetjes jolanda

jolanda

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 28, 2006, 00:45:45 am »
Nou dacht ik gister dat Tommie niet meer zo jaloers was. Ik heb dus duidelijk te vroeg gejuigd.
Vanavond was hij erg boos. :angry:
Hij zat samen met max bij me en ik knuffelde ze allebei.
Dat viel niet in goede aarde dus beet tommie mij in mijn wang >:D

Nou ik snap er niks van want hij kreeg ook aandacht.
Ik was erg boos en zette hem direct in zijn kooi en vertelde hem dat hij normaal en lief moet doen dat hij anders niet bij me mag zitten. :-X

Later heb ik hem weer bij me genomen, wel alleen want ik wilde het maar niet meer uitdagen.

Noudat was allemaal flink balen dus.
Hij was trouwens toen wel weer lief en deed geen gekke dingen meer, maar toch het was wel gebeurd!!!

Groetjes jolanda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: april 28, 2006, 10:32:14 am »
Ja.... wat rot voor je..  :( Is het een erge wond? Het is waar dat ze wel eens willen bijten uit onvrede, jaloezie etc.Het gign ook wel erg super hè? En Tommie moet toch ook eerst wennen aan deze situatie.  Je hebt goed gereageerd, alleen zou ik er zelf niets bij zeggen! Gewoon wegzetten en negeren.  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 28, 2006, 11:08:24 am »
Ahhh dat is een tegenvaller!
Helemaal in je wang, doet echt zeer!  :(

jolanda

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: april 29, 2006, 02:26:40 am »
Nou de schade valt mee omdat ik niet weg
trok. Dus het is allemaal niet zo erg om te zien, maar deed wel pijn.
Ja is beter he om niks te zeggen, deed het eigenlijk voor ik het besefte, maar volgende keer zal ik hem gewoon zonder iets te zeggen op de kooi zetten.

Vandaag ging alles weer goed.
Hij was zelfs een beetje vriendjes aan het worden met Max.
Maar ik heb ze niet meer tegelijk bij me gehad, want die uitdaging is het niet waard om gebeten te worden.
Ik snap het ook dat Tommie jaloers is. Ineens twee andere beesten erbij die ook aandacht krijgen, zou ik ook jaloers om worden.

Vandaar besloten om hem niet uit te dagen en gewoon lekker 1 voor 1 aandacht en liefde geven.

Verder vind ik wel dat Tommie een kanjer is en alles goed heeft gedaan.
Ik ben besttrots op hem hoor!
Vreemd om nooit met andere huisdieren te zijn en nu zijn ze er ineens. En dan ook nog met zijn vrouwtje gaan knuffelen en roepen om de aandacht, het is nogal wat.

Ik heb Tommie vandaag een leuk nieuw speeltje gegeven, heeft hij wel verdient, alleen jammer van die beet van gister maar ja, is allemaal niet zo erg.
Hij vind zijn nieuwe speeltje geweldig, en heeft lekker op schoot ontdekt( met mij samen) hoe leuk het is.
Was heel lief, hij  kwam opschoot en kwam mijn vinger halen, zo van samen doen :hart:
Zo gaaf als hij dat doet.

Speeltje is een houten autotje waar een stalen buisje doorheen loopt met kraaltjes.
Dus dat buisje loopt in een bocht door en om de auto met lossen kralen.
Geweldige uitleg :cool:
Nou voor iemand die het wel begrijpt, hihihihi, aanrader!!!!!

Groetjes jolanda

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 29, 2006, 11:17:07 am »
Jaaaaaa die heb jij bij de zeeman gekocht!  ;D

jolanda

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 29, 2006, 15:48:54 pm »
Jaaa, goedzo
Dus toch een beetje bergijpelijk uitgelegd. Leuk is die he!
Nou tommie vind dat dus het einde.

En ik vind het zo leuk dat hij dan mijn hand komt pakken om het samen te doen.

Trouwens ik heb er toch goed aangedaan om hem te belonen?

Groetjes jolanda