Auteur Topic: Dennis papagaai  (gelezen 12021 keer)

bianca73

• Gast
Dennis papagaai
« Gepost op: april 23, 2006, 20:39:37 pm »
Ik heb ook een papagaai bij dennis gekocht.

Stom dat je dan pas leest dat ie hele slechte vogels verkoopt nu is dit al inmiddels 4 maanden geleden en ben ik nog steeds bang ondanks dat ie vrolijk is en er erg goed uitziet eet goed en drinkt goed zijn ontlasting is goed.

Alleen is hij nog niet hand tam hij is nu wel gewend aan onze stemmen en gromt ook niet meer ik mag zelfs  nu met mijn hand in de kooi.

maar de angst blijft.
wie weet wat ik daaraan kan doen.

Cosch

• Gast
Re: Dennis papagaai
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2006, 20:44:30 pm »
 :cry:

Ik ben bang dat je een wildvang heb. Je zult heel veel geduld moet hebben. En heel voorzichtig moeten proberen zijn vertrouwen te winnen!
Voor de lichamelijk conditie zou ik voor de zekerheid wat testen doen bij de vogelarts!

Succes en sterkte!

Gr Corina

languuuhh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2006, 20:59:18 pm »
ben het helemaal met Corina eens
jammer van dat wildvang :cry:

bianca73

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2006, 21:40:22 pm »
Ja inderdaad zal moelijk worden ook om hem te testen aangezien hij gaat schreeuwen als ik mijn hand naar hem toe ga en als ik hem pak bijt hij me ik ben nu blij dat hij het toelaat dat ik aan zijn speeltjes zit en in de kooi mag komen van hem.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2006, 21:46:17 pm »
Ja dat is inderdaad jammer dat je niet eerder op het forum bent geweest.
Als het een wildvang is moet je inderdaad er heel veel tijd en geduld in stoppen om hem/haar tam te krijgen.
Ik hoop voor je dat hij/zij gezond is, ik wens je veel sterkte en plezier met deze vogel.
Mocht je problemen hebben met het tam krijgen van je vogel kan ik je aanraden eens kontakt op te nemen met Jefta die ook lid is van dit forum en er echt wat mee kan...................
« Laatst bewerkt op: april 23, 2006, 21:49:10 pm door dutchgerard »

dutchgerard

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2006, 21:50:26 pm »
Foutje, was niet de bedoeling om het 2x te plaatsen  :-[
« Laatst bewerkt op: april 23, 2006, 22:04:40 pm door dutchgerard »

Sebastiaan

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2006, 22:33:18 pm »
Hoi,

Ik heb hetzelfde als jou gehad, ik kwam er later ook pas achter dat mijn grijze waarschijnlijk een wildvang was.
Er was in het begin niks mee te bereiken, nu een jaar later kan ik hem aaien, uit mijn hand laten eten, uit mijn
mond laten eten. Ik kan zonder pardon alles in de kooi doen en hij gaat ieder weekend mee in de auto naar de
camping. Ook is die iedere dag uit de kooi, en wanneer ik duidelijk maak dat die in de kooi moet gaan slapen dan
luistert hij / zij (?)  :) Hij is nu eigenlijk dus 'tam', alleen handtam zal die vermoedelijk nooit helemaal worden. Maar
al met al ben ik er toch zeer trots op wat ik tot dusverre heb bereikt. Met veel liefde zal het bij jou vast ook wel
goedkomen!

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2006, 22:35:23 pm »
Wauw!  :a036: Wat goed!

Zo zie je: het is niet onmogelijk. Maar wel geduld hebben en veel tijd en energie erin steken!

Onbegrijpelijk dat dit allemaal zo kan gebeuren!  :cry:

Sebastiaan

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2006, 22:40:45 pm »
Inderdaad, het is niet onmogelijk. En die praktijken vind ik absurd, maar daar was
ik toendertijd nog niet van op de hoogte jammer genoeg.. :(

bianca73

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 23, 2006, 22:45:52 pm »
Wauw dat is echt prachtig van je dat je hem zo tam heb gekregen ik doe het rustig aan met chico ik ben blij dat ie na 4 maanden niet meer zo erg gromt tegen mij en dat ik in de kooi mag komen soms probeer ik met een klein speeltje om het uit mijn hand aan hem te geven maar nee dat wil ie nog niet hebben. maar we gaan gewoon door.

Sebastiaan

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2006, 22:51:04 pm »
Je moet inderdaad voor alles de tijd nemen, zorg in ieder geval dat chico niet te hoog staat en dat die
één 'blinde wand' heeft. Dit wil zeggen dat hij tegen een muur aan staat, zo heeft hij in ieder geval één
kan waaruit geen 'gevaar' kan komen. Dit zorgt er waarschijnlijk voor dat hij zichzelf al wat veiliger voelt.
Verder veel succes! Voor vragen kan je hier in ieder geval áltijd terecht.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: april 24, 2006, 08:33:16 am »

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 24, 2006, 11:19:12 am »
Hoi,

Ik heb hetzelfde als jou gehad, ik kwam er later ook pas achter dat mijn grijze waarschijnlijk een wildvang was.
Er was in het begin niks mee te bereiken, nu een jaar later kan ik hem aaien, uit mijn hand laten eten, uit mijn
mond laten eten. Ik kan zonder pardon alles in de kooi doen en hij gaat ieder weekend mee in de auto naar de
camping. Ook is die iedere dag uit de kooi, en wanneer ik duidelijk maak dat die in de kooi moet gaan slapen dan
luistert hij / zij (?)  :) Hij is nu eigenlijk dus 'tam', alleen handtam zal die vermoedelijk nooit helemaal worden. Maar
al met al ben ik er toch zeer trots op wat ik tot dusverre heb bereikt. Met veel liefde zal het bij jou vast ook wel
goedkomen!
Goed joh :thumsup: Maar ... hij kan zeker weten wel handtam worden! ;) Mijn wildvang timneh gaat iedere dag mee op de fiets, stapt altijd op etc etc en dat is niet de enige wildvang die zo tam is geworden. Met veel training en de juiste aanpak kunnen zelfs tig jaren oude wilde vogels nog handtam worden...en dat duurt geen maanden ;)

Bianca...jij hebt misschien ook t gevoel dat je rustig aan moet doen omdat hij bromde enzo ??? Dat hoeft dus echt niet! ;) Zelfs een tam grijsje kan weer gaan brommen enzo als hij niet genoeg aandacht krijgt. Hoe meer jij met hem bezig gaat en hoe minder je je aantrekt van dit gedrag (hij is dan nml niet zielig ;)...hij WAS zielig en dat wil je verbeteren toch?) hoe eerder hij er over heen is. En dat kan echt! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 24, 2006, 11:21:16 am »
Precies. Niet rustig aan doen. Zoveel mogelijk tijd in steken en vanalles met hem gaan doen!  :thumsup:

mellie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2006, 14:38:30 pm »
 >:D :angry:ik heb bijna een papegaai bij dennis gekocht en ben optijd erachter gekomen dat het daar niet pluis is ik had een geelkuif kaketoe gevraagd en dat kon alleen op bestelling :-Xraar eigenlijk je wil toch zien wat je koopt?
ben een week later teruggegaan en wilde de kaketoe anuleren na veel geruzie en vuiste p tafel heb ik me aanbetaling niet teruggekregen ,maar wel een tegoed bon heb ik maar voer voor gekocht.
ik zou nog graag willen weten of er nog acties worden gehouden tegen dennis, ben zowel in den haag geweest en in amsterdam,pas op!!!!!!!! ze zeggen dat ze niets met elkaar te maken hebben WTF