Nadat ik een/anderhalve maand geleden een eitje heb weggegooid wat met onze nieuwe aga's was meegeleverd en niet werd bebroed is het broeden nu denk wel weer opnieuw in volle gang.
Deedee zit sinds een week/2 weken vrij veelvuldig in het broedhokje, nou heeft mijn vriend hun broedhokje zo bevestigd dat ik er niet zo makkelijk in kan kijken zonder de hele boel te verstoren (denk maar beter ook

), dus is het maar afwachten of er nu ook daadwerkelijk jongen komen.
De verandering is duidelijk te zien ook bij cujo; hij zit een beetje in ze eentje te tsjippen, is erg gericht op mijn vriend, begint steeds meer aanhankelijk te worden naar mijn vriend (de kooi staat in de hobbykamer van mijn vriend).
Er wordt veelvuldig gevoert, dat is vrijwel het enige contact wat Deedee nog toelaat.
Gisteren was Cujo erg frusti, zodra Deedee op de grond kwam maakte hij meteen aanstalten om te paren, hij heeft er een paar keer opgezeten, maar werd weer verjaagd.
Hij is er nu alleen nog om te voeren lijkt het wel vanuit de ogen van de pop.
(Overigens is ze volgens mij nu wel degelijk met de leg van eieren bezig want gister zat ze volgens mij weer met een ei - ronde onderkant - want ik een dag of 2 dagen eerder ook al waar had genomen)
Ik ben erg benieuwd wat hier uit voort gaat komen.
Alleen 2 dilemma's, ze zijn beiden ddblauw; en ringen, mochten er jongen komen, ik heb geen ringen.
Over dat ddblauw nog; is dit specifiek aan vogels dat de kruising zwakkere jongen op kan leveren? Wat ik heb gelezen is dat er vrijwel standaard teruggekruisd moet worden op wildkleur omdat in de eerste lijn ddblauw al kleinere dieren en een slecht verenpak voor komt.
De dieren zelf vind ik zelf ook al wat kleiner en een wat minder vol verenpak.
Ik kweek zelf met gekko's en daar is het geen algemene regel dat je bepaalde kleuren standaard terugkruist op wildkleur om sterkere exemplaren te verkrijgen, alleen wanneer je een bepaalde lijn achteruit ziet gaan.