Auteur Topic: Broedsgedrag?  (gelezen 1817 keer)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
Broedsgedrag?
« Gepost op: april 24, 2006, 21:19:20 pm »
Simon (onze grijze),hebben we nu zo'n 1,5 week in huis en ik kan er nu al werkelijk (bijna) alles mee.Volgens mij ziet hij me als z'n partner?Als ie uit de kooi is dan wil ie constant bij me zijn en ik kan 'm lekker kroelen en aaien en dan maakt ie van die baby geluidjes zeg maar (net een verkouden vogel die niest zeg maar,echt een aanstellerig geluid) :).Als ik 'm dan ga kroelen dan wil ie voer opgeven,hij maakt dan van die bewegingen die vogels maken om het voer op te kokhalzen om zo hun partner te voeren...moet ik hier wat aan doen of gewoon laten gaan en wie kent dit van zijn of haar grijze?Simon is nu net 3 jaar oud trouwens en niet gesext,maar als ik dit zo bekijk dan zeg ik een man. ;)

Cosch

• Gast
Re: Broedsgedrag?
« Reactie #1 Gepost op: april 24, 2006, 21:46:07 pm »
Ik persoonlijk, hou daar helemaal niet van. Dat voer opgeven. Vind het zielig en onnatuurlijk!
Dus als Coco het doet (gelukkig heel weinig) zet ik hem direct weg!

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #2 Gepost op: april 24, 2006, 21:47:44 pm »
Ok,bedankt voor je reactie.
Ik lok het voeren niet uit (voor alle duidelijkheid),maar hij doet dit uit zichzelf...
Nog meer mensen die dit kennen?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2006, 12:30:24 pm »
Ja is bekend, ook hier. Ik negeer het en ga bij haar vandaan! ;)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #4 Gepost op: april 25, 2006, 20:51:44 pm »
Ok bedankt,dan weet ik wat me te doen staat als ie het weer doet. ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: april 25, 2006, 21:42:52 pm »
Nou het is best sneu als hij jou als partner wil, dat kan natuurlijk niet en wekt dan dus frustraties op..  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 25, 2006, 21:58:06 pm »
Wel fijn dat je zo in de smaak valt bij Simon! ;)
Maar je ziet hieraan niet of t een man is ;)...en aaien is ook niet echt heel handig als ze dit gedrag vertonen. Kriebelen op de kop en in de nek is oke, maar de rug en andere plaatsen kun je beter niet te veel aanraken als je t wilt voorkomen ;).

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: april 25, 2006, 23:19:15 pm »
hier heeft flip dat zaterdag voor het eerst gedaan,maar niet aan mij maar aan men man
die nam gewoon het bolleke eten aan in zijn vingers,hij dacht dat het meer iest was dat bij flip op de maag/krop bleef liggen
want toen hij het overgegeven had ging hij weer snel eten
was het eten opgeven of lag het echt op de maag ,kweet het niet

@ marc,fijn voor jou dat simon zo aardig gedijdt bij je,het kunnen echte lieverds zijn hé

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2006, 09:52:31 am »
Ja is bekend, ook hier. Ik negeer het en ga bij haar vandaan! ;)

Ik doe hetzelfde. Middel heeft nog wel eens een enkele keer om wat meer genegenheid te tonen (gek genoeg Favo nooit, terwijl die juist aan mij hangt  :CENS).

dutchgerard

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2006, 10:01:50 am »
Wij hebben dat ook een paar keer meegemaakt maar dat ging (na negeren en terug zetten) van zelf over.
Nu heeft hij dat al heel lang niet meer gedaan.
Wat ik ook zo raar vind is dat ik maar heel zelden een veer vind in zijn kooi, grijzen ruien toch ook regelmatig?
De afgeknipte veren van vorige keer zitten er bijna nog allemaal en hij is vorig jaar in juni gewiekt............. :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2006, 10:07:34 am »
Dan zullen ze nu wel gauw gaan ruien hoor! Komt vanzelf. Bij Sjakko is het nu ook gaande. Die was in juli gewiekt en ik heb nu al eenheel aantal veren moeten bijknippen. ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2006, 10:13:05 am »
We gaan morgen weer naar de dierenwinkel waar hij de vorige keer gewiekt is (we hebben een afspraak gemaakt met de eigenaar) die doet dat gratis samen met een assistente die zelf ook een grijze heeft. Dat van juni klopt niet helemaal want we zijn ook nog bij Jefta geweest die Gino ook een beetje bijgeknipt heeft herinner ik me nu. (tja die medicijnen ook..............bah)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2006, 10:16:09 am »
O, kijk dan is het een ander verhaal, als Jefta bijgeknipt heeft, waren ze dus al weer opnieuw gekomen!! ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 26, 2006, 10:24:05 am »
Maar die zitten er allemaal nog! Als ik mijn voliere kijk liggen daar veel meer veren.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: april 26, 2006, 11:14:22 am »
Maak je nou maar geen zorgen.. het komt wel goed! Ze vallen vanzelf een keer uit en dan groeien er nieuwe en die moet je dan weer bijknippen! :)