Auteur Topic: Broedsgedrag?  (gelezen 1802 keer)

jolanda

• Gast
Re: Broedsgedrag?
« Reactie #15 Gepost op: april 28, 2006, 01:38:42 am »
Nog even over dat opgeven van voedsel.
Tommie heeft dat veel gedaan, werd dan ook echt opgewonden, athans dat is mijn interpetatie.
Hij liep dan een beetje te hijgen en kon niet stil staan hij werd echt druk en wilde mij maar voeren.
Iedere keer als hij ging 'hijgen'of voer geven dan zette ik hem in de kooi of erop en dan was het klaar.
Nu doet hij dat niet meer, nou ja, zelden.

Eerst dacht ik nog, nou hij vind me gewoon lief en omdat ik hem pap heb gegeven enzo wil hij zijn eten met mij delen.
Mijn vader had vroeger ook grijze roodstaarten dus die vertelde dat ik het moest negeren.
Vandaar, en hij is het dus afgeleerd.
Ook zielig als hij zo gefrustreerd is.

Groetjes jolanda

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #16 Gepost op: april 28, 2006, 19:36:49 pm »
Dank jullie wel allen,het is me helemaal duidelijk wat te doen,gewoon weg negeren en ff geen aandacht aan schenken. ;)
Ik las ook ff vluchtig wat over kortwieken....hoe vaak moet dit en hoe weet je bijv. dat het weer tijd wordt?

jolanda

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 29, 2006, 02:10:00 am »
Ik zie het aan hoe lang de vleugel weer wordt.
Maar ook als hij op de grond springt, als hij net gewiekt is komt hij niet ver van de kooi.
Als het weer tijd is dan springt hij ongeveer door heel de woonkamer voor hij land. Ik noem het springen omdat hij stuntel kampioen in vliegen is. Een ongeleid projectiel dat neerstort en nergens naar kijkt.
Klinkt een beetje oneerbiedig maar is niet zo bedoeld.

Groetjes jolanda