Auteur Topic: Eindelijk!!  (gelezen 1100 keer)

Sanco

• Gast
Eindelijk!!
« Gepost op: mei 05, 2006, 12:59:56 pm »
Eindelijk is Tony er dan! Woensdag hebben we hem opgehaald en hij zit al prins heerlijk in zijn nieuwe kooi. Ik heb natuurlijk al foto´s gemaakt maar die zet ik later op de computer. In verband met de verhuizing die we net achter de rug hebben is nog niet alles zo goed geinstalleerd. Het is echt een leuke lieve vogel, absoluut niet bang en 's ochtends vroeg fluit 'ie gezellig naar ons vanaf zijn kooi als wij in de tuin zitten.

Nu heb ik gelijk een vraagje: ik geef hem 's ochtends een beetje kiwi als hij bovenop zijn kooi zit. Ik neem aan dat kiwi goed voor hem is?? 's avonds wat paprika. Maar nu heb ik gezien dat zijn ontlasting redelijk waterig is. Er zitten ook 'goeie' strontjes tussen maar er liggen bij sommige behoorlijk wat plasjes omheen. Moet ik me hier zorgen om maken of komt dat misschien omdat hij teveel fruit heeft gehad? Of is dat gewoon een plasje?  ??? Misschien maak ik me druk om niets hoor. Ik wilde toch even jullie reactie hierop.

Groetjes Colette

Cosch

• Gast
Re: Eindelijk!!
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2006, 13:06:32 pm »
Gefeliciteerd zeg! Eindelijk! Fijn te horen dat het goed gaat!

Fruit zorgt idd vaak voor wat waterige ontlasting!
Appel of peer vinden ze ook heerlijk!

Wat voor eten krijgt hij nu? pap of zaadjes of pellets?

Ik zou me nog geen zorgen maken hoor!
Geniet er maar van!  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2006, 13:22:25 pm »
proficiat met je nieuwe maatje
wat de waterige poepjes betreft moet je niet te ongerust zijn,ik heb dat eens aan de VA gevraagd en die zei me zolang er een gewoon hard dingetje ook inzit moet je niet ongerust zijn,vogeltjes plassen ook alleen komt het tegelijk met hun stoelgang
en hier is het ook zo ,als flip wat (veel) fruit eet het nogal waterachtig is
dus niet ongerust zijn = helemaal normaal
veel plezier met je vogeltje

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2006, 13:23:48 pm »
Gefeliciteerd zeg! Eindelijk! Fijn te horen dat het goed gaat!

Fruit zorgt idd vaak voor wat waterige ontlasting!
Appel of peer vinden ze ook heerlijk!

Wat voor eten krijgt hij nu? pap of zaadjes of pellets?

Ik zou me nog geen zorgen maken hoor!
Geniet er maar van!  :thumsup:

Bedankt voor je snelle reactie! Appel heb ik geprobeerd maar dat liet ie staan. Misschien dat hij te zuur was. Peer zal ik inderdaad straks halen. Als ik een peer heb aangesneden kan ik hem dan in huishoudplastic bewaren? Of wordt de kans op schimmels dan te groot? Ik geef hem nu ecobird. Meer hoefde ik hem volgens de kweker niet bij te voeren. is het misschien verstandig om toch nog grit ofzo bij te voeren? Voor het stimuleren van zijn 2e maag is dat toch ofzo??

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2006, 13:25:57 pm »
proficiat met je nieuwe maatje
wat de waterige poepjes betreft moet je niet te ongerust zijn,ik heb dat eens aan de VA gevraagd en die zei me zolang er een gewoon hard dingetje ook inzit moet je niet ongerust zijn,vogeltjes plassen ook alleen komt het tegelijk met hun stoelgang
en hier is het ook zo ,als flip wat (veel) fruit eet het nogal waterachtig is
dus niet ongerust zijn = helemaal normaal
veel plezier met je vogeltje

Ik ben nu inderdaad weer gerustgesteld. Echt fijn dat jullie zo snel reageeren. Mijn vriend is helemaal verbaasd over dit forum en dat ik zo snel antwoord krijg!  :thumsup: Is ook beter voor hem anders zit ik me de hele dag druk te maken haha! Nou ik ga vlug weer van het zonnetje genieten en van tony natuurlijk! Ik zal zo snel mogelijk foto's erop zetten.

groetjes

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2006, 13:27:08 pm »
daar wachten we vol verlangen op !!!

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2006, 14:23:28 pm »
Bedankt voor je snelle reactie! Appel heb ik geprobeerd maar dat liet ie staan. Misschien dat hij te zuur was. Peer zal ik inderdaad straks halen. Als ik een peer heb aangesneden kan ik hem dan in huishoudplastic bewaren? Of wordt de kans op schimmels dan te groot?

Bij mij willen ze het liefste Jonagold  ::)
Ik doe het idd in huishoud folie en dan snij ik elke keer een laagje eraf als ik weer fruit geef! Of ik eet de rest zelf op!

Ben ook echt benieuwd naar foto's!

Africangrey

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2006, 15:31:33 pm »
Oh, wat leuk.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :thumsup:
Die van mij is nu dik 5 maanden geweest en een hele lieve vogel, ik kreeg hem toen hij 11 weken was en dan zijn ze zo leuk he?
Jamie is gek op peer, mango, banaan en ik doe er inderdaad folie omheen en dan in de koelkast, maar bewaar het niet te gek lang. 2 dagen ofzo.
Wat groente betreft lust hij graag wortel, aardappel,sperzieboon, maar dan t liefst gekookt en warm, daar doet tie een moord voor :)
Veel plezier met je grijsje en geniet er maar van :thumsup:
Ben ook benieuwd naar de foto's

Gr
Ineke

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 05, 2006, 18:17:26 pm »
Ik zal strakjes inderdaad ook beginnen met het aanbieden van groenten. nu eten we eigenlijk elke dag barbeque omdat de kookplaat nog aangesloten moet worden   :) Is ook niet zo heel erg natuurlijk, met dit weer! We hebben tony net heel eventjes mee de tuin in genomen. Hij heeft een paar rondjes over de tafel gelopen. hij is zo lekker nieuwsgierig! Ook dat heb ik op de foto staan. Ik denk dat ik morgen de foto´s er wel op kan zetten. (kan ik ook meedoen aan de foto van de maand! haha!)

TWEETY

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2006, 18:38:12 pm »
veel plezier met je grijsje, het zijn zo schatjes en zo te horen is tonytje in goede handen :-*

gr sandra

Offline Angelique

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: mei 05, 2006, 19:09:11 pm »
Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot  :-*