Auteur Topic: Eet meer zaden dan pellets sindskort  (gelezen 2848 keer)

jeske5

• Gast
Re: Eet meer zaden dan pellets sindskort
« Reactie #15 Gepost op: mei 06, 2006, 20:25:45 pm »
zal ik het dan maar vragen  ;) wat zit er eigenlijk in pellets?

Wickingh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 06, 2006, 20:41:15 pm »
Hai Jeske,

zaden en groentes, de verhouding is weer afhankelijk van de behoeften van de soort. Toevoegingen zijn mineralen en eventueel vitamines,

mvg Frank

jeske5

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 06, 2006, 20:50:07 pm »
Mijn aga's krijgen zaadmengsel van extravital, elke dag groente en/of fruit, grit, sepia en af en toe trosgierst. in principe zou je dus kunnen zeggen dat ze hetzelfde binnenkrijgen als wanneer ze pellets zouden eten? of is dat te kort door de bocht?  :CENS

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 06, 2006, 21:07:20 pm »
Hai Jeske,

nee hoor niet te kort door de bocht, wel is het zo dat in goede pellets de verhoudingen gewoon beter zijn,

mvg Frank

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #19 Gepost op: mei 06, 2006, 22:02:25 pm »
Nou...vanmorgen Simon eerst alleen de pellets gegeven en hij was naarstig op zoek naar zijn zaadmengsel  :),toen hij in de gaten had dat hij hier even op moest wachten begon hij maar aan z'n pellets.Vannmiddag wat later heeft hij een paar druifjes gehad en vanavond een maatschepje zaad.
De reden dat ik pellets (bij)voer is omdat Simon het al kreeg voordat hij bij ons kwam en hij doet het er super op dus waarom veranderen?Wel ben ik zelf begonnen met wat zaadmesngsel bij te voeren omdat dit ook goed schijnt te zijn voor de spiermaag (goede tip van een kweker).
Zolang Simon het er op deze manier goed op doet blijf ik dit zo op deze manier geven.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #20 Gepost op: mei 06, 2006, 22:06:35 pm »
 :a036:  :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 06, 2006, 22:19:12 pm »
:a036:  :thumsup:

hier sluit ik me bij aan.

(sorry voor het off-topic gaan  :-[)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: mei 06, 2006, 22:27:56 pm »
Wel ben ik zelf begonnen met wat zaadmesngsel bij te voeren omdat dit ook goed schijnt te zijn voor de spiermaag (goede tip van een kweker).

Ik heb gelezen dat dit alweer een achterhaald idee is en dat die spiermaag het zonder zaadjes ook goed doet.

Mijn aga's krijgen allebei, pellets en zaadjes (ook groente, fruit etc hoor). Pellets omdat ik overal lees dat alles er in de goede verhoudingen inzit. En zaadjes omdat ze dat blijkbaar toch erg lekker vinden en er lekker in kunnen grutten, dus ook een soort vrijetijdsbesteding dus ;) Van alles wat dus, hoop ik lekker aan de safe side te zitten. ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #23 Gepost op: mei 08, 2006, 09:23:48 am »
hier is alles onder elkaar gemengeld ,dus hij kiest wat hij wil maar MOET wel alles opeten
wat meestal wel gebeurt (int begin niet) nu wel