Hoi! Ik heb 2 van mn vogels los op hun klimboom wonen. Ik vond t nml ook niet zon leuk idee om ze op te sluiten, ze bleven perfect zitten en zijn erg gelukkig. Maar nu heb ik inmiddels 6 vogels en heb dus ook kooien omdat ze niet allemaal blijven waar ik dat wil. Nu zitten Tommy en Guano (de 2 van de klimboom) ook heel graag in en op die kooien

Toen ging ik eens nadenken en ik denk dat een kooi minder zielig is dan t lijkt. Je moet ze er natuurlijk niet hele dagen in laten, maar t oppervlak aan tralies (en dus oppervlakte voor klauterplezier) veeellll groter dan welke klimboom of standaard je kunt bedenken. Plus dat het een veilig gevoel kan geven. 1 Van mn andere vogels (Pepper) die eerst ook op een boom woonde is duidelijk gelukkiger nu ze in een kooi woont en slaapt.
Het is dus afhankelijk van de vogel waar hij zich t prettigst voelt en wat t beste werkt (want rondrennende malloten die alles slopen is ook niet fijn

) maar bij goed gebruik is een kooi echt niet zielig

Ik heb wel eens gedacht over wat losse tralie panelen om zo meer klimmogelijkheden te maken achter de boom, dus als t om t klauteren gaat is zoiets mss ook een idee

Verder heb ik boven ook een kooi voor mn vogels...puur voor de lol om op om in te spelen en te klimmen als ik boven ben.
Maar je hoeft natuurlijk geen kooi te nemen als t zo ook goed werkt

Tommy en Guano zijn ook echt gek op hun eigen plek in hun eigen vrije boom