Auteur Topic: help iago wordt agresief  (gelezen 1452 keer)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
help iago wordt agresief
« Gepost op: mei 10, 2006, 23:10:25 pm »
Hoi

Eerst mijn verontschuldigingen omdat ik al een tijd niks van me heb laten horen. Ik heb het erg druk op mijn werk. werk op het moment rond de 55 uur in de week.
Maar goed daar ben ik hier niet voor. Sinds enige tijd is iago (bonte boer) erg agresief naar mij toe als ik henm aan haal bijt hij mij steeds. Ook valt hij continue mijn voeten aan. Ik ben inmiddels al echt een paar keer goed gebeten tot bloedens toe. Wij zetten hem dan in zijn kooi en we negeren hem een tijdje.Maar dit blijft maar doorgaan.
 Hij heeft het eigenlijk gekregen toen ik ecobird ben gaan voeren, kan er soms verband zijn.

ik hoop dat iemand een oplossing heeft want ik wil eigenlijk mijn oude knuffelkont weer terug

ps mijn vrouw valt hij bijna niet aan

groet croky

TWEETY

• Gast
Re: help iago wordt agresief
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2006, 23:40:23 pm »
is het misschien omdat je nu veel minder thuis bent?

gr sandra

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2006, 00:05:18 am »
ik had net hetzelfde gedacht ,

Caiolinda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2006, 08:52:51 am »
Ik denk het misschien ook wel dat dat het is ik heb het al met Quinzy als ik even boodschappen ga doen dan zet ik hem in zijn kooi en dan loop ik meestal er nog even langs en zeg ik tot straks en dan is het gelijk heel aggresief zo hap in de tralies. Als ik dan weer thuis ben dan stapt ie gelijk weer op en is het weer goed maar ik weet niet hoe het werkt als je lang weg bent. En ook veel dagen.

Misschien moet je is terug gaan op zijn oude voeding wij hadden een zaad mengsel en daarna hebben we hem een keer een ander gegeven omdat die andere even niet geleverd werd en toen zagen wij ook al een gedrags verandering gelijk stad en land afgezocht naar die oude en toen ging het weer beter.

Groetjes Linda
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2006, 08:55:00 am door Caiolinda »

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2006, 08:57:23 am »
Was ook het eerste wat in me op kwam. Dat hij je te weinig ziet naar zn zin!!

Denk niet dat het te maken heeft met de eco. Of hij moet sjagerijnig zijn omdat tie het niet lekker vind ofzo!  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2006, 09:20:25 am »
Als ik me goed herinner heb je een tijd veel gepost hier, omdat je toen thuis was.. Dat is dan een hele omschakeling natuurlijk!! ;)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2006, 12:17:25 pm »
bedankt voor de berichten zelf denk ik dat het toch wel met het voer te maken heeft. want toen ik nog niet zoveel uur maakte begon het al  en loes ik ben niet thuis geweest hoor toen ik veel poste had ik gewoon wat meer vrije tijd  werkte toen 38 uur

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2006, 15:30:15 pm »
Hoe oud is Iago? Werd hij gehandvoed door een vrouw?

Offline croky

• Pas uitgevlogen
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2006, 22:31:42 pm »
iago is nu 2.5 jaar ik weet niet of hij door en vrouw handgevoerd is

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2006, 23:02:43 pm »
Als grijsjes volwassen worden, dan zie je vaak dat hun voorkeurspersoon wijzigt en meestal is de voorkeurspersoon dan van hetzelfde geslacht als degene die ze gehandvoed heeft. Gaat misschien ook op voor andere gaaien  ???.

Overigens is het geen wet van meden en perzen. Mijn eerste gaai Joris wijzigde ook van voorkeurspersoon toen hij volwassen werd. Maar ik had hem gehandvoed, maar mooi dat ie naar Leo begon te trekken.

Ik geloof overigens niet dat het voer de oorzaak van de gedragsverandering is. Geloof meer in het bovenstaande. In dat geval moet je de vogel gewoon paaien en heel langzaam geleidelijk het vertrouwen weer proberen te winnen, maar de kans bestaat dat je nooit meer de band krijgt die je had met hem/haar.