Auteur Topic: stemmingen aanvoelen  (gelezen 2972 keer)

Cosch

• Gast
stemmingen aanvoelen
« Gepost op: mei 12, 2006, 20:39:40 pm »
Voelen jullie gaaien stemmingen aan van jou?

Sommige dingen heb ik al wel gelezen van verdrietig zijn, dat ze dan lief gaan doen enzo!
Doet Coco ook wel!
maar ook als je bijvoorbeeld moe of sjagerijnig bent? Reageert je gaai daarop?
Of als je juist blij en uitgelaten bent?

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: stemmingen aanvoelen
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2006, 20:51:21 pm »
Bij Coco's vorige huisje had negativiteit volgens mij de overhand  :(

Ik was pas geleden in de gang een Komo vulniszak aan het vullen en wilde er nog wat karton waar plastic opzat in kwijt. Met dat ik het karton er indruk, snijdt het vanuit de binnenkant de zak open en alles rolde door de gang.

Ik was natuurlijk aan het mopperen zei geloof ik iets als Verd***me. Coco kon me niet zien, maar riep direct vanuit de woonkamer. K*tzooi.  :o

Een andere:

Toen ik vorige jaar ziek was (een flinke griep), toen vond Japie zichzelf ook zielig. Hij riep op een hele zielige manier iedere keer weer:

Jaaaaaapie. Jaaaaaapie.  ;D

Dus JA. Ze voelen we degelijk aan of je chago, down, boos of vrolijk bent.

TWEETY

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2006, 20:57:39 pm »
persoonlijk heb ik aan tweety nog niets gemerkt, de laatste tijd heeft ze wel heel wisselende stemmingen.
smorgens is ze enorm lief en actief, dan babbelt ze aan 1 stuk door en kan ik er alles mee doen, savonds lijkt het soms of ze mij niet kent en kruipt ze in een hoekje bij de minste toenadering. ???

het is niet altijd gemakkelijk te begrijpen, ik heb ook de indruk dat ze liever in dan uit haar kooi is. als de deur openstaat komt ze der niet meer uit en zit ze ineen, als ik de deur weer toe doe is ze precies weer gelukkig ???

kan het zijn dat sommige gaaien echt niet graag uit hun kooi zijn?

gr san

billy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2006, 21:16:07 pm »
Ja dat denk ik wel.
Als ik boos ben, gebeurt niet vaak hoor, gaat Ric een heel eng en bang geluid maken dat komt volgens mij bij de vorige eigenaar vandaan, dan gebeurde er wat.  :cry:
Ook als ik te druk of te gehaast ben en wat met ze gaan doen reageren ze precies anders als ik wil, gisteren beet Ric me in mn duim was bezig met Ric en zat ondertussen tegen mn hond te praten.
Ik zorg dat als ik met ze bezig ben de rust heb, maar ook niet met andere dingen bezig ben.
Voor de rest negeer ik wel 'aanstellerig'gedrag als iets niet willen hoor, want als ze bv moeten opstappen zorg ik dat ze het ook doen.
Denk dat ze heel goed stemmingen aanvoelen.
Groetjes Els

billy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2006, 21:18:56 pm »
persoonlijk heb ik aan tweety nog niets gemerkt, de laatste tijd heeft ze wel heel wisselende stemmingen.
smorgens is ze enorm lief en actief, dan babbelt ze aan 1 stuk door en kan ik er alles mee doen, savonds lijkt het soms of ze mij niet kent en kruipt ze in een hoekje bij de minste toenadering. ???

het is niet altijd gemakkelijk te begrijpen, ik heb ook de indruk dat ze liever in dan uit haar kooi is. als de deur openstaat komt ze der niet meer uit en zit ze ineen, als ik de deur weer toe doe is ze precies weer gelukkig ???

kan het zijn dat sommige gaaien echt niet graag uit hun kooi zijn?

gr san

Als ze niet uit de kooi wil, laat je haar erin en negeert haar, wil je haar uit de kooi hebben laat je haar opstappen, zo simpel is het.
Des te meer jij toenadering zoekt , des te zieliger gaat ze doen, negatieve aandacht is ook aandacht toch.
Laat haar maar een paar dagen in dr sop gaar koken, moet je eens kijken hoe graag ze naar buiten wil. :)
Groetjes Els

TWEETY

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2006, 21:25:35 pm »
bedankt voor de tip els :-*

gr san

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: mei 16, 2006, 19:32:59 pm »
ik heb er geen idee van of ze het aanvoelen ja of nee
meestal als ik men flipke zie ben ik héél blij en dat laat ik en hij ook goed merken

men man zegt dat ze idd de stemmingen wel aanvoelen,we gaan het eens testen
van men poezen weet ik het zeker,die voelen het perfect aan

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2006, 07:06:51 am »
Het lijkt soms of Kaya, Coco helpt tegen mij!  :o

Na de laatste keer dat Kaya me had gebeten, ben ik es na gaan denken wat er vooraf gebeurde.
Daar kwam ik tot de conclusie dat ik voordat ik Kaya toen uit de kooi haalde, op Coco zat te mopperen.
Dus we hadden zoiets van: nou dan moet dat het zijn. Hij voelde vast aan dat je sjagerijnig was!

Vanochtend gebeurde precies hetzelfde. Coco wilde ff niet opstappen en probeerde mn vinger te pakken, dus ik zei streng: Niet doen, coco op! Dat deed hij ook. Daarna nog een beetje gemopperd!  :-[
Maar toen ging ik Kaya uit de kooi pakken. En die zette al al zijn veren op! zette 1 poot op mn hand en dreigen, niet normaal.  :o
Ik had gelukkig een handdoek om mn hand gedaan omdat hij al dreigde. En dus kon ik gewoon doorzetten. En in een keer beet hij in mn handdoek (hand als die handdoek er niet was geweest  :o)
Dus ik heb Nee gezegd, rustig mn hand terug gehaald, de kooi weer dicht gedaan en genegeerd!

Maar zou die reactie zijn omdat ik aan het mopperen was? Of zou het toch Coco helpen zijn?

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2006, 08:17:42 am »
Ik zou eerder denken dat het komt omdat jij loopt te mopperen! Wel apart, nu ben je verplicht altijd vrolijk te zijn!! ;D

TWEETY

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2006, 08:23:06 am »
Ik zou eerder denken dat het komt omdat jij loopt te mopperen! Wel apart, nu ben je verplicht altijd vrolijk te zijn!! ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2006, 08:59:29 am »
 :cry:

:)

Maar het is gebleken dat gaaien elkaar wel helpen. Ik was op hemelvaartsdag bij Els en toen ging Sjakie, Coco een beetje treiteren! En Billy begon Sjakie dus te helpen. Op een gegeven moment moest Coco zich van 2 kanten verdedigen!  :o

Daarom had ik zo iets van: zou het helpen zijn?

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2006, 14:43:44 pm »
Ze voelen elkaars stemming ook heel goed aan.

Japie is op het moment een beetje tegendraads en wil soms niet opstappen wanneer hij in de kooi zit. Hij is dan bijterig en doet er alles aan om niet op te hoeven stappen.

Als ik dan denk om Coco eerst te doen, dan reageert Coco precies zo als Japie. Andersom hetzelfde verhaal. Als ik bij Coco begin en die wil niet, dan wil Japie ook niet. *zucht*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2006, 14:57:11 pm »
 ;D Twee opstandige grijze monsters! :a036:

billy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2006, 19:32:42 pm »
Ik denk 2 eigen papegaaien tegen een 'indringer' anders is als bv het elkaar willen helpen in de zin van Kaya die Coco helpt
En als jij moppert, voelt Kaya dat of hoort dat en die wil dan niet , logisch dus net wat Loes zei, voortaan mag je alleen vrolijk zijn .  :)

En Billy en Sjakie volgden al weken karateles en wilden dat eens uitproberen ;D

Groetjes Els

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2006, 20:49:39 pm »
Ik weet zeker dat ze stemmingen aanvoelen. Pika is nu 5 weken en heeft een poos slecht gegeten, dan ga je nadenken. Ten eerste lag het aan mezelf ik was bang dat ze te weinig eten kreeg dus dacht ze krijg toch wat ik wil niet meer. Als ze nu weigert te eten is dat vaak als de kinderen in de buurt zijn. Niet als ze druk zijn maar ondeugend en ik op ze foeter dan kijkt Pika me aan en krijg ik er geen hap meer in. Drukte reageert ze niet op ook niet op andere mensen maar wel als ik niet in mijn gewone doen ben. Dus je bent inderdaad verplicht altijd vrolijk te zijn. ;D