Tss, dat zijn van die verhalen als: geef een hond nooit rauw vlees want dan wordt ie agressief

.
Hier krijgen de honden voornamelijk rauw vlees (liefst bloederig als ik hun voorkeur moet geloven) maar ze vallen echt niemand aan.
Een stukje fruit is ook zoet, dat zou je de papegaaien dus ook moeten onthouden. Die kweker zal wel iets ergens gehoord hebben en het zijne er weer van gemaakt hebben. Het verhaal gaat namelijk wel dat er in veren een stof zit midden in de schacht, die de gaaien wel lekker vinden (cithine geloof ik) en daardoor zouden ze makkelijker gaan plukken. Inderdaad begon bij Favo het plukken met het vernielen van de schachten van de gewiekte veren. Maar ook deze aanname verwijs ik nu naar de prullenbak, gezien het plukken zonder medicijnen of kraagjes of iets is opgelost, puur door gedragsveranderingen van met name de baas

. Ik vind het ook erg moeilijk geloven dat een vogel zijn beschermkleed gaat vernielen puur omdat het lekker smaakt

...
Ik weet niet om wat voor vogels het gaat die zich zouden hebben kaalgeplukt

. Het gebeurt inderdaad dat vogels elkaar zo kroelen dat er veertjes bij worden uitgetrokken. Bij mijn zus is een agaatje wat in het keelgebied geplukt door het vrouwtje dat hem steeds kroelt. Borst en rug worden met rust gelaten.
Ik vind het wel wat opvallend dat zowel man als de pop elkaar zouden hebben kaal geplukt. En vooral op de rug. Dat zijn nou niet echte kroelplaatsen. Had die kweker al mijt en luis uitgesloten?