Auteur Topic: Pedra in botsing met de badkamer muur  (gelezen 2565 keer)

amacera de pera

• Gast
Pedra in botsing met de badkamer muur
« Gepost op: mei 13, 2006, 22:27:31 pm »
vandaag had ik lora en pedra lekker af gespoeid in de badkamer en ik wou ze weer terug brengen naar de kamer Lora stapte netjes op maar pedra wilde niet en begon te grommen , ik deed mijn wijsvinger om hoog en zei heel streng pas op hoor daar is zij waarschijnlijk van geschrokken .  ze wou wegvliegen maar dat ging niet ze is gewiek en inplaats dat ze het richting de deur probeerde ging ze richting de muur . boem en pedra lag op de grond , ze deed heel gek met haar kop draaide die heen en weer en draaide ookom haar as . :o
ik heb haar even  twee tellen op de grond laten zitten en heb gekeken of ik verwondingen zag , nee niets  het was wel vreemd ik kon alles met haar doen (normaal niet hoor mag ik blij zijn dat ze zonder morren opstapt en wil blijven zitten)na dat ik haar heb op gepakt heb ik haar in een handdoek  gedaan en mee naar binnen genomen nog steeds was ze heel rustig en lag tegen mijn borst aan ,ik kon haar kroelen en knuffelen (de eerste keer) en ze leek het nog fijn te vinden ook , toe zag ik een plekje op haar koppie net of er een bultje zat .
voor alle zekerheid hebben we haar even naar de d.a gebracht als ze op mijn hand zat kneep ze ook stevig met haar rechte poot maar haar linker deed niet mee  die zette ze wel neer maar ze hiel zich er niet mee vast
ze is goed onder zocht er zijn gelukkig geen dingen ontdekt alles werkte allen haar oogjes stonden een beetje duf
ja mevr: heeft een hersenschudding  ik ben me rot geschrokken
ik heb haar even apart gezet zodat ze rust heeft ze eet en drink al weer en het schijnt haar goed te doen om even alleen te zitten , ik mag haar nog steeds wel aaien en knuffelen :) ze heeft na de botsing niets meer gezegt ,maar ook niet meer gegromt , ze is zich zelf waarschijnlijk nog niet  ???
Ik hoop, dat ze gauw opknapt ,maar het aaien en knuffelen ook leuk blijft vinden

Gr Ann

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Pedra in botsing met de badkamer muur
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2006, 22:42:13 pm »
 :o zo dat was effe schrikken natuurlijk.
Ik hoop dat ze gauw de oude wordt  ;)
en voor jou dat het wel met knuffelen  gaat zijn  :)
Geef 'r maar een knuffel en beterschap  :-*

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2006, 23:01:42 pm »
Dag An,erg vervelend,maar dit soort dingen kunnen gebeuren,heeft de da niet gezegd dat je hem een tijdje rustig moet laten zitten,ik zou niet te veel met hem gaan zitten kroelen maar hem lekker even met rust laten.
Net als bij een mens kan je vogel nare verschijnselen overhouden van een hersenschudding en of je hem later nog kan kroelen zie je dan wel weer.
Eerst weer gezond worden,mijns inziens het belangrijkste toch?

Vr gr Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2006, 08:33:15 am »
Oh Ann, wat rot! Laat haar maar lekker bijkomen! ;)

charon

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2006, 10:17:50 am »
jeetje ann dat is schrikken ik hoop dat pedra gauw de oude is !

amacera de pera

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2006, 12:00:53 pm »
Dag An,erg vervelend,maar dit soort dingen kunnen gebeuren,heeft de da niet gezegd dat je hem een tijdje rustig moet laten zitten,ik zou niet te veel met hem gaan zitten kroelen maar hem lekker even met rust laten.
Net als bij een mens kan je vogel nare verschijnselen overhouden van een hersenschudding en of je hem later nog kan kroelen zie je dan wel weer.
Eerst weer gezond worden,mijns inziens het belangrijkste toch?

Vr gr Kees.

ja kees dat is ons verteld  , ze zit in een arparte kooi en op de sllaapkamer om zo alle rust te krijgen die ze nodig heeft natuurlijk laten we haar niet de hele dag alleen zitten ,de deuren staan hier open (flat) dus ze hoort de anderen wel

pedra heeft rustig geslapen (ik minder ;D) en eet ook weer een beetje , omdat ze alleen staat geef ik haar wel wat meer aandacht door rustig bij haar te zitten (liggen op bed) met een boek of zo en dan praat ikzachtjes tegen haar , ze kijkt me dan lief aan met heldere oogjes  af en toe laat ik haar opstappen en dat doet ze zonder brommen ik loop dan een klein rondje door het huis ik sla wel de woonkamer over waar de andere zitten  ook ben ik door de badkamer gelopen en letten toen op haar ogen omte kijken of ze bang zou zijn maar ze bleef rustig zitten , voorlopig gaat ze niet onder de douche daar kan ze wel nu wel eens bang voor zijn  ,ik neem over een paar dagen de planten spuit wel om haar te sproeien .
Langzaam zullen we alles weer naar het oude terug brengen , We zijn ook dit weekend niet naar de camping gegaan dat heen en weer gaan zou ook niet zo goed voor haar zijn denk ik
Ik hou jullie op de hoogte  hoe het veder gaat met die lieve dommert  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2006, 08:08:26 am »
Hoop dat het gauw beter gaat! ;)

jaantje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2006, 16:12:50 pm »
Beterschap voor Pedra :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2006, 23:48:50 pm »
ocharme dat beestje
een hersenschudding nog wel zeg,wat naar
hopelijk word ze snel weer beter
 :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #9 Gepost op: mei 16, 2006, 22:13:20 pm »
Hoe gaat het nu met Pedra ?

amacera de pera

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2006, 20:14:25 pm »
met pedra gaat het heel goed ze zit weer bij lora en jp-tje in de kooi en is  bijna de oude  allen is er wel wat aan haar verandert ,  ze vindt het vanaf die botsing met de muur erg fijn om bij mij op schoot te zitten ,voor heen bleef het nog altijd een bangert maar nu zit ze op schoot lekker van ales mee te eten zij op de ene knie lora op de andere knie en jp-tje er tussen in het gaat heel goed ze pikken niet alles meer af van jp-tje , ze bromt ook haarst niet meer tijdens het opstappen maar ik mag haar nog niet aaien er is dus best veel veranderd in haar voordeel
natuurlijk moet nu niet ieder een de vogel tegen de muur laten vliegen in de hoop dat ze liever worden ;D ;) , pedra heeft waarschijnlijk na die botsing geleerd dat het fijn kan zijn om bij me te zitten ze rijd nu dan ook mee (lora en jp-tje deden dat al door het huis op de rolator en ze lijkt het ook  leuk te vinden  :thumsup:
 het heeft even geduurd voor ik antwoorde maar we zaten op de camping , daar hebben ze met z'n drieen een hele grote bensh  van 135 lengte  en ook een grote speelplaats  die met mooi weer buiten staat , het zijn een paar boeven hoor lopen er mensenlang gaat jp-tje het wel bekende fluitje oefenen en geeft lora een luid en duidelijke hallo gekkie kiekeboel en peda wenst iedereen de hele dag door een goede morgen  het is echt lachen allen word jp-tje nog wel eens uitgescholden voor duif en echt niet alleen door kinderen regelmatig vragen ze dan (niet de vaste gasten hoor ) goh gaat dat wel goed 2 papegaaien en een duif samen , meestal begin ik te lachen en antwoort dan dat weet ik niet ik heb het nog nooit geprobeerd. het is vermakelijk om te zien hoe die mensen dan kijken , laten we hopen dat jp-tje de duiven daar niet naar gaat doen anders komt ze nooit van dat duif imago af
 ;D

gr Ann

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2006, 20:27:09 pm »
 ;D ;D
Volgens mij heeft JP-tje toch echt een grijsjes-koppie  :)
Goed om te horen dat het goed gaat  :thumsup:
Zo zie je maar weer,een geluk bij een ongeluk  ;) fijn dat ze bij je wil zitten  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: mei 22, 2006, 19:10:27 pm »
LAchen hè, die vragen die je krijgt!! Wat zullen ze het heerlijk hebben op de camping!! :hart:

..ingrid..

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 22, 2006, 19:32:25 pm »
 :a036: :a036: ben blij dat alles weer goed gaat!!!

jolanda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 22, 2006, 19:51:42 pm »
Nou zeg, wat een geluk bij een ongeluk. Misschien was dit nodig om te laten zien dat je heel lief bent voor de gaaitjes. Wel goed dat ze nu kan genieten van de aandacht en het kroelen. Je hebt haar overtuigd, dat je haar wil helpen denk ik en dat je alles goed bedoelt.

Groetjes jolanda