Goed nieuws en 2x slecht nieuws
Het goede nieuws is dat ik foto's heb gevonden.
Het 1e slechte nieuws is dat deze onduidelijk zijn en dat ik geen verschil kan ontdekken op kop (maar dat kan ook komen omdat de foto niet duidelijk is).
Het 2e slechte nieuws is is dat ik 2 foto's ben tegengekomen waarvan ik in eerste instantie dacht dat het Orrie was. Bij het bekijken keek ik aanvankelijk naar de vlek, maar begon toen beter te kijken. Ik dacht. Wat zag Orrie er slecht uit zeg. Achterop de foto staat Maart 1992. Ik was toen 14 en in die periode is Orrie naar ons toegekomen. Maar ook in die periode is Porky bij ons weggegaan.
Porky is ongeveer 9 jaar bij ons geweest en was aan het einde bij ons niet meer te hanteren. Schreeuwen, schreeuwen en nog eens schreeuwen. Mijn ouders konden het niet meer aan en hebben Porky toen weggegeven aan een kweker in Zevenhuizen (ZH).
Porky kreeg van mijn vader weleens een kippenkluifje en is toen aan zijn eigen pootjes gaan bijten. Tot bloedens toe wat mijn vader dan weer behandelde met slaolie. De slaolie was dan om hem van de wond af te laten blijven. Achteraf weet ik niet of dit met elkaar te maken had, maar mijn ouders vertelden dit altijd zo.
Op de foto's die ik dus vond, zie je goed dat Porky er helemaal niet zo mooi in de veren zat. Duidelijk een vervreten pootje.
Nu ik zo terugkijk voel ik me niet zo lekker.

Wat hebben ze met Porky toch gedaan in hun onwetendheid.

Arme vogel.
Ik hoop dat Porky nog steeds leeft en dat ie het goed heeft nu. Ik zou niet weten wat er met hem is gebeurd. Alleen dan waar hij naar toe is gegaan.
Pascal