Auteur Topic: ineens een klein plekje  (gelezen 2403 keer)

..ingrid..

• Gast
ineens een klein plekje
« Gepost op: mei 26, 2006, 16:35:21 pm »
ernie gaat ineens plukken op zn borstje  :-[.Nu hebben we laatst geconstateerd dat er een muis liep.Hij slaapt nu ook vaker op mn schouderZou dit de reden kunnen zijn?
Ik negeer zn gedrag.
Ook heeft hij in zn kooi 1 tralie die groter is (opening) hij steekt hier vaak zn koppie doorheen en probeert eruit te klimmen, Ik denk dat zn buikje geiriteerd is en dat hij daardoor op zn buikje zit te plukken.
.Die opening hebben we nu dicht gemaakt zodat dit probleem uit de wereld is.
MOet ik zn buikje met iets insmeren ofzo of vitamine extra geven??

Kortom ik weet het echt niet
 :CENS :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: ineens een klein plekje
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2006, 17:42:32 pm »
Tsja, dit is altijd moeilijk, je gaat van alles bedenken wat het zou kunnen zijn. Het enige wat me opvalt is dat hij bij je op de schouder zit. Op de schouder zitten wordt afgeraden. Ze doen het wel graag omdat ze zich hoog wat zekerder voelen. Dat zou kunnen betekenen dat Ernie onzeker is... Maar goed, het is maar een veronderstelling en zoals ik al zei is het heel moeilijk te bepalen waardoor het komt! Als hij goed voer (pellets enz. ) krijgt en door een vogelarts gezond verklaard is, zal je idd. naar psychische dingen moeten gaan kijken! ;)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2006, 21:31:43 pm »
Hoi,

balen zeg, dat Ernie begint met plukken.

Is Ernie een grijze roodstaart? Iig een Afrikaanse vogel?

Zou het kunnen dat ie calciumtekort komt? Afrikaners hebben meer calcium nodig dan andere vogels. Ik heb ook een Afrikaanse soort (Jardine papegaai) en die geef ik om de zoveel tijd african grey pellets van Ecobird (www.eco-bird.com/) afgewisseld met pellets van Harrison's.

Ik weet niet of dat voor plukken verschil maakt, maar het is misschien zinvol je hierin te verdiepen.

succes in ieder geval, Nel

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2006, 14:23:27 pm »
ernie gaat ineens plukken op zn borstje  :-[.Nu hebben we laatst geconstateerd dat er een muis liep.Hij slaapt nu ook vaker op mn schouderZou dit de reden kunnen zijn?
Ik negeer zn gedrag.
Ook heeft hij in zn kooi 1 tralie die groter is (opening) hij steekt hier vaak zn koppie doorheen en probeert eruit te klimmen, Ik denk dat zn buikje geiriteerd is en dat hij daardoor op zn buikje zit te plukken.
.Die opening hebben we nu dicht gemaakt zodat dit probleem uit de wereld is.
MOet ik zn buikje met iets insmeren ofzo of vitamine extra geven??

Kortom ik weet het echt niet
 :CENS :CENS

Sorry hoor, misschien ga ik een beetje off topic. Ik heb het rooster van mijn Grijze ook uit de kooi gehaald waardoor hij nu ook met zijn koppie door een grote ruimte kan. Hoe hebben jullie dit dichtgemaakt?

..ingrid..

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2006, 18:03:53 pm »
ik heb de opening opgemeten.En plexiglas laten snijden.Met kleine schoevjes aan de kooi vastgeschroefd. je ziet het bijna niet en werkt goed.

..ingrid..

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2006, 18:31:24 pm »
ik heb direct de pellets besteld nel bedankt.Nu maar hopen dat hi deze gaat eten  :a036:hij krijgt nu avibird.Zit van alles in maar ik ga dit toch maar mengen met de pellets en dan langzaam helemaal over.Ik heb hier al zoveel over gelezen. bedankt :-* :-*

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2006, 19:05:57 pm »
Hoi Ingrid,

Ik hoop van harte dat het helpt. Succes ermee.

Groetjes, Nel

..ingrid..

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2006, 18:19:34 pm »
bedantk, ik laat het je weten.Maar nog een vraag na hoeeel tijd zou je ongeveer verschil gaan merken.Als hij op pellets zit?ik meng het nu wel eerst met die avibird 

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2006, 18:32:15 pm »
Hoi Ingrid,

Dat weet ik niet.

Ik ben ooit met pellets begonnen omdat mijn papegaaien kokerveren kregen. Dit kwam door een tekort aan bepaalde stoffen zei mijn vogelarts. Ze zei er wel bij dat het meer dan een jaar kan duren voordat er goede veren doorkomen.

Met plukken heb ik geen ervaring. Ik hoop voor jou dat je het heel snel merkt. Het is het proberen zeker waard. Mijn papegaai is in ieder geval wel van de kokerveren af.

Succes, Nel

pipo

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2006, 19:27:10 pm »
Hoi
Kun je uitleggen wat je met kokerveren bedoelt?
mvg

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2006, 21:00:47 pm »
Kokerveren zijn veren die niet volwaardig groeien en waar het vlies omheen blijft zitten, oftewel ze bleven in kokervorm. Ze bloeden ook snel bij de aanhechting. Het waren bij mijn papegaaien de veren aan de vleugels.

Dit kwam vooral doordat 1 van de 2 papegaaien erg dominant was en 3 etensbakjes bewaakte. Dinky mocht er niet uit eten voordat hij alle lekkere zaden er uit had gegeten. Dinky mocht de rest opeten. Met als gevolg dat ze allebei tekorten hadden, als het ware eenzijdig aten, Bobbie al het lekkers en Dinky de minder lekkere zaden etc.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Groetjes, Nel

pipo

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2006, 23:10:02 pm »
Okay, bedankt voor de uitleg.