Auteur Topic: Badderen  (gelezen 3378 keer)

dvln

• Gast
Badderen
« Gepost op: mei 28, 2006, 15:16:18 pm »
Willen jullie aga's wel nat worden?
Die van mij echt niet! :-[
Al ik hem nat maakt loopt hij gelijk weg.
Moet hij het gewoon leren?
Het liefste wil ick dat hij het zelf wilt.
maar helaas...

Tipsssss!

Dennis

SuperCoco

• Gast
Re: Badderen
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2006, 16:49:00 pm »
Die van mij wel! vind dat ook leuk. eerst niet, maar nu wel :thumsup: heb hem het gewoon geleerd.. eerst nat maken met een spuit, later ging hij in het badderbakje.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2006, 16:53:10 pm door SuperCoco »

dvln

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2006, 17:09:42 pm »
Ik deed een laagje water en het bad.
Hij vond het helemaal niet leuk! ???
Hij bibberde helemaal.
En hij haalde steeds diep adem.

Ik weet niet of ik het nog een keer gedoen hoor.
Ziet er zo zielig uit! ??? ???

mika

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2006, 22:19:21 pm »
in ieder geval niets forceren zou ik denken.
wij hebben gewoon de kraan in badkamer of keuken in een klein straatje laten lopen en dan onze Mika in de buurt gezet, na verloop van tijd ging ze eraan drinken en al gauw begon ze met haar vleugels te fladderen en leuk onder de kraan te lopen. In de wasbak zitten vind ze helemaal niet leuk ( te diep en ingesloten ) dus draaien we de kraan zo dat ze gewoon op het aanrecht kan blijven zitten.
Als ze nu het water nog maar hoort lopen begint ze al met haar vleugels te wapperen en duikbewegingen te maken.

Veel succes ermee, het zal wel lukken

Asura

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 28, 2006, 22:36:50 pm »
Mijn forpusjes willen af en toe wel badderen, maar alleen als ze er zelf zin in hebben. En zelfs als ik zie dat ze zin hebben om te badderen (maar ik heb nog niet echt een geschikt badje voor ze, dus ze moeten zich nu behelpen met een ondiep schoteltje water of hun te kleine drinkwaterbakje) dan nog willen ze niet dat ik hun "help" door water op ze te druppelen. :(

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2006, 08:18:26 am »
Ik deed een laagje water en het bad.
Hij vond het helemaal niet leuk! ???
Hij bibberde helemaal.
En hij haalde steeds diep adem.

Ik weet niet of ik het nog een keer gedoen hoor.
Ziet er zo zielig uit! ??? ???

Welnee, die van mij haten het  ;D

Maar dat is dan dikke pech, want wassen is nou eenmaal goed voor die eigewijze rotzakkies  ;)

Je moet het wel leuk maken voor hem, heel enthousiast doen als je hem gaat wassen, heel vrolijk tegen hem praten, complimentjes geven en vooral niet ingaan op het feit dat hij het niet leuk vind.
Doe je dit wel, dan bevestig je voor hem dat hij zielig mag zijn, omdat wassen iets is dat eng is.
Dat is niet zo, dus als jij doet alsof er niks is, zal hij doorkrijgen dat hij niet bang hoeft te zijn.
Al zullen de meeste aga's nog heerlijk zielig acteren, want aga's en gewassen worden...is vaak niks  :)

Je kan hem ook sproeien met een plantenspuit, dat doe ik tegenwoordig, dat vinden ze ook niks, proberen ze in hun kooi te verstoppen, maar het kan minder eng zijn, probeer eens!

Zelf wassen is daarintegen wel leuk, geef hem een schaaltje water en laat hem er even mee prutsen, 9 van de 10 aga's vinden dit wel leuk.

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2006, 09:01:08 am »
MIjn aga's vonden altijd de plantensproeier lekker :D Ze gingen al klaar zitten als ik er mee aan kwam wandelen.
En zoals Janina zegt. Een schaatltje water vinden ze idd vaak geweldig!

Pommes

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2006, 12:20:29 pm »
Die van mij vindt een plantenspuit dooeng. daarentegen vind hij een straaltje water uit de kraan op het aanrecht (ook kraangedraaid dus) heerlijk1 Ik spatter hem dan ook nog nat door met een lepel water te gooien, vind hij super! In het begin vond hij ook het straaltje eng, maar na verloop van tijd gaat ie inderdaad drinken en dan met zijn vleugels eronder.
een badje vind hij ook niks, maar de vissenkom wel weer. Hij gaat dan op de rand zitten en gooit zichzelf nat!

dutchgerard

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2006, 12:39:26 pm »
Gino doe ik een paar keer per week in het ligbad, klein laagje water erin en met de douche kop lekker doornat maken.
Ik heb niet de indruk dat hij het echt leuk vindt maar het gaat goed en het is nodig toch?
Ik praat altijd vrolijk tegen hem tijdens het douchen maar hij zegt steeds "kom op" (zijn variatie van stap op) dus hij wil er wel weer graag onderuit. Daarna loop ik weer met hem naar beneden, zet hem in zijn kooi, en alles is weer goed en gaat hij lekker aan het poetsen.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2006, 12:42:47 pm »
Het is je houding die eigelijk bepaald hoe je vogel zich gedraagd.
Die van mij vinden het ook niks, maar ze weten dat ze toch moeten, hoe er ook geprotesteerd word  :)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2006, 12:45:18 pm »
Ja dat heb ik ook geleerd, je houding is het belangrijkste.

harry

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 01, 2006, 11:52:21 am »
Bij mijn Aga (Macha)

Badje aan de kooi vond ze niets.
Wastafel of de gootsteen in de keuken heeft ze een paar keer gedaan maar niet echt enthousiast.

De oplossing is: Gewoon mee onder de douche. Eerst was ik mezelf, ze zit dan geduldig op de radiator of op het muurtje. Als ik alle zeepresten heb verwijderd en de kraan wat kouder heb gezet mag ze er bij. Ik steek ik mijn hand uit en roep 'kom', ze hupst dan op m'n vinger. Ik hou haar net onder schouderhoogte waar ze zich laat beregenen door het water wat van lichaam af klettert.

chantal

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 01, 2006, 11:58:55 am »
Mijn aga vind de douche niks, heel af toe vind ie het wel lekker maar de gootsteen of van je handen een kommetje maken onder de kraan vind ie echt heerlijk. Als ie er zin in heeft gaat ie als er niemand in de keuken is zitten wachten bij de kraan.

peebs

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 24, 2006, 22:04:02 pm »
af entoe denk ik dat ik een vis heb ipv een vogel!

Peebs moet de kraan maar horen of ze duikt eronder. Komt soms niet uit als je net met heet water een beker staat af te wassen. Dan moet ik haar echt wegjagen anders duikt ze er zo onder. Ze gaat ook mee onder de douche (ja zeg maar niets meer, het is niet normaal) lekker op de douchekop zitten of op je schouder....seriously waterfreak, en maar piepen. :shipwrecked:

Jasper

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #14 Gepost op: september 25, 2006, 09:20:46 am »
Waarom is meegaan onder de douche niet normaal?
Hartstikke leuk juist  :yahoo:, veel grote gaaien gaan ook mee, dus waarom de kleintjes niet?

Ik heb hier ook een vis ipv een vogel, Alphie, als we ergens heen gaan, zoals laatst de papegaaienstuif -in, en hij zit in de boom en er staat iemand zijn gaai te sproeien, weet hij ook niet hoe snel hij er heen moet om een paar druppels op te vangen  cheesy2