Auteur Topic: Is Harrisons nou duur of niet?  (gelezen 7040 keer)

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
Re: Is Harrisons nou duur of niet?
« Reactie #30 Gepost op: juni 03, 2006, 22:58:40 pm »

hoi

ik kijk naar mijn eigen portomonee en als mijn gaaitjes het goed doen op goedkopere pellets
die ook goed zijn ga ik echt niet meer uitgeven dan nodig is .
het geld dat ik dan weer uit spaar geef ik liever zelf uit  ;)

Pluisje

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juni 03, 2006, 23:42:20 pm »
Harissons of ecobird voeren, is voor mij een verschil van ca. 2000,= euro , noem dan Harissons maar goedkoop,

Frank, Harrisons (als je gewoon kleine pakjes bij DA aaschaft) is inderdaad 2x (niet 3) duurder dan Eco.
Maar volgens mij is het overdrevend wat je zegt.
Laten we rekenen. Je hebt 20 vogels en je voert 1/2 zaad 1/2 pellets. Laten we dan 20
grote kaketoes nemen. Dus 25 cent per vogel per dag. Als je Harrisons voert is dat totaal 1825€ per jaar (5€ per dag)
het kan dus nooit 2000 meer zijn. Maar goed, ik ben niet van plan om iemand te gaan overtugen,
ieder zijn eigen overweging en keuze.
Mijn stelling is enkel dat het voor 1-2 vogels het zeker niet uitmaakt (25 cent per dag of 50 cent per dag - als je alleen pellets voert),
alle pellets zijn uiteindelijk goedkoop (wat mij betreft  ;)).

Wickingh

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juni 04, 2006, 01:23:22 am »
Ah,

bedankt voor de rekensom.
Ik reken echter zo.
Harissons betaal ik evenveel voor als Eco.
Bij Harissons krijg ik daar voor 2,5 kilo en bij Eco 9 kilo. Is bij mijn weten meer dan 3x zoveel.
Al zou het slechts 1000 euro zijn wat ik meer kwijt ben , dan kan ik daar bij een produkt van dezelfde kwaliteit , niet met het prijsverschil leven.
Let wel ik beweer nergens dat Harissons niet ok is.
Alleen ik weiger om bepaalde mensen hun zak te spekken zonder noodzaak,

mvg Frank

Ps Je stelling is bij mijn weten is harissons wel zo duur??. Wel zal ik het met je eens zijn dat het niet voeren van pellets uiteindelijk wel een (te) dure grap is.

Africangrey

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juni 04, 2006, 03:14:47 am »
Conclusie: Harrison is 2 keer zo duur dan eco-bird.

Of misschien wel drie keer? ;D

Voorlopig blijf ik Eco-bird gebruiken (ik heb slechts 1 vogel), ja, zuinig he?.

Mochten er aanwijsbare berichten opduiken dat Harrison aanmerkelijk beter is dan Eco, stap ik onmiddellijk over op H.

Gr
Ineke

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #34 Gepost op: juni 04, 2006, 10:17:30 am »
Janina, mijn rekensommetje is ongeveer voor een grote kaketoe (650 gram  :)) = 10 agatjes  ;) = 4.5  ;D bonte boertjes.

Het is natuurlijk zo dat hoe kleiner de vogel is hoe minder hij nodig heeft en hoe goedkoper het voer per dag wordt,
want prijs is hetzelfde per pond, daar heb ik nog niet aangedacht toen ik dat schreef.

Ik begrijp je niet helemaal.  ???
Het is nog vroeg zal ik maar zeggen.

Maar goed, ik weiger om er verder aan mee te doen. Ik heb H ruim 1,5 jaar gegeven, natuurlijk gingen mijn vogels er op vooruit, daarvoor kregen ze enkel zaad, wat niet al te best was, maar goed ik wist toen niet beter.  :-[
Ik  vind H duur, hoe het allemaal in zijn werk gaat met Hooimeijer begrijp ik niet helemaal, ik vind het wat vreemd.
Ik llas over ecobird en ik heb besloten dit te gaan proberen.
Zou het niet bevallen, mijn vogels er minder goed uitzien, dan zou ik H weer gaan geven ja, dan is het jammer van het geld, dat is dan niet het belangrijkste.
Maar dat merk ik nu niet, na ruim een half jaar ecobird, , sterker nog, ze zien er nog beter uit.

Dan is het voor mij heel simpel  ;)

« Laatst bewerkt op: juni 04, 2006, 10:19:59 am door Janina »

Wickingh

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juni 04, 2006, 10:24:21 am »
Hai Janina,

het is niet zo heel moeilijk.

Er zijn hier nu eenmaal mensen die hun vertrouwen hebben gesteld in Dr.H. en zijn produkt.
Laat ik voorop stellen ,prima   :thumsup: en niets mis mee (voordat mij weer verkeerde uitspraken in de mond gelegd worden).
Wat daar het gevolg van is dat deze mensen ook VAAK alleen maar willen horen dat alleen Harissons ok is en daar zet ik mijn vraagtekens bij  ??? .

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: juni 04, 2006, 10:40:25 am »
Toch komen veel mensen terug bij de H. na het proberen van Ecobird om uiteenlopende redenen.. Ik zelf heb hier een bedorven emmer staan en ik ben nog niet aan de datum toe! :( Maar dit hoort misschien in het Ecobirdtopic.. :(

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #37 Gepost op: juni 04, 2006, 11:36:23 am »
Ik heb ook heel lang H gebruikt. Ik nam altijd de high huppeldepup, hoe heet dat, niet de regulair maar de premium zeg maar.
Daarvoor betaalde ik 54,50 euro per 2,2 kg.

Nu heb ik (wederom) ecobird (speciaal voor Afrikaanse vogels) en betaal ik voor 4,4 kg 34,95 euro.

Voor mijn (10) valkparkieten ben ik ook overgestapt op ecobird.

De 2,2 kg was met ongeveer 2 1/2 -3 1/2 week op. Nou ben ik geen ster in rekenen maar volgens mij ben ik een heel stuk goedkoper met ecobird.

Ik heb het eerder gebruikt (ecobird) en mijn papegaaien deden het er goed op.

Volgend jaar ga ik weer een tijd H gebruiken. Zo voorkom ik iig dat de vogels tekorten krijgen, want wat eventueel niet in het 1 zit, zit wel in het andere voer. Zo krijgen ze iig alles binnen en ik spaar aardig wat geld uit.
De pellets voor Afrikaanse vogels is voorzien van extra calcium, dat hebben die soorten (bv grijze roodstaart, Jardine papegaai) meer nodig dan andere papegaaien.
Zo los ik dat op. ;)

Groetjes, Nel
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2006, 11:38:21 am door Bobbie »

dutchgerard

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: juni 04, 2006, 11:41:30 am »
Nel, waarom (als je het toch van plan ben om te geven) meng je het niet doorelkaar dan?  :CENS

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #39 Gepost op: juni 04, 2006, 14:04:52 pm »
Nel, waarom (als je het toch van plan ben om te geven) meng je het niet doorelkaar dan? :CENS

Elders op dit forum werd deze vraag me ook gesteld. Toen was ik nog in de veronderstelling dat je Eco ook moest invriezen, dat hoeft dus niet heb ik nu begrepen (had ik het maar eerder geweten ::)).
Ik zou dat dus kunnen gaan doen.

groetjes, Nel

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #40 Gepost op: juni 04, 2006, 14:16:10 pm »
Ik geef ook 's morgens de H en 'smiddags de E. ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: juni 04, 2006, 15:33:36 pm »
Ik geef indien mogelijk het hele ABC  ;D uitgezonderd de H. Ben wel goed maar niet gek!

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #42 Gepost op: juni 04, 2006, 16:09:46 pm »
Ik geef indien mogelijk het hele ABC  ;D uitgezonderd de H. Ben wel goed maar niet gek!
;

:thumsup:  ;D ;D ;D

Pluisje

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: juni 04, 2006, 22:14:44 pm »
Vandaag toevalig tegengekomen dat 24parrot.com (engelse webwinkel) ook Harrison's verkoopt
29,50 engelse pond voor 2,27 kilo (~43 euro) dat is ongeveer wat onze dierenarts ook voor vraagt
alleen komen er dan nog porto-kosten bij.

http://www.24parrot.com/__12_product_info3_asp2_5_prdID4_42745_usrID36_17EA2CC5-5A46-4044-8EAE-F7954084A2A56.html
Er was toch imand die H. via internet wilde bestellen en niet kon?

dus toch niet uitsluitend dierenartsen, in ieder geval in Engeland is hij in de winkel.

Pluisje

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juni 04, 2006, 23:08:34 pm »
OK, weer op de Harrisons site gaan kijken en daar staat dat dierenwinkels die samenwerken met dierenartsen dat wel mogen verkopen.

Citaat
Some pet stores do sell Harrison's, but they generally have a working relationship with a vet in their area who supplies them with the food.