Auteur Topic: Chippen  (gelezen 1976 keer)

Bonnie2

• Gast
Chippen
« Gepost op: juni 02, 2006, 10:56:22 am »
Wie heeft zijn of haar vogel(s) gechipt. Hoe ging dat in zn werk; waar zit de chip? Waarom heb je het gedaan of waarom zou je het juist niet willen?

Bonnie

• Gast
Re: Chippen
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2006, 15:13:36 pm »
helemaal niemand???  :CENS

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2006, 15:24:03 pm »
Ohh Sorry :)

Ik heb ze niet gechipt!
Ze hebben een ring om (ik weet dat dat eventueel er af te knippen is, mochten ze gestolen worden) En ik heb tot nu toe niet het geld er voor over om ze te chippen!

Eigenlijk heb ik er ook niet zo veel over na gedacht nog!  :CENS

Bonnie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2006, 15:30:17 pm »
Chippen bij Verstappen in Driebergen is 39,50. Dat viel me mee eerlijk gezegd, temeer omdat de da in my hometown er 49 eurootjes voor rekent. Chippen is niet iets dat ik zomaar wil laten doen.. en het is me ook opgevallen dat lang niet iedere da weet WAAR ie de chip moet plaatsen. Vandaar ook dat ik naar Driebergen ga... ik loop hier al heel lang mee namelijk en vraag het bij iedere da na hoe het werkt en wat het kost... Loopt nogal uiteen!

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2006, 16:06:48 pm »
Nee, ik niet...en dan vooral omdat ik bang ben voor zwervende chips ed :( Lees maar eens over antichip (ff googlen...vooral over paarden en honden...maar toch) Er zijn al dieren met klachten en ik ben er dus toch te bang voor...hoewel ik ook echt wel voordelen zie ::)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2006, 17:08:12 pm »
Er zijn een aantal kwekers die standaard chippen. Ook eentje op dit forum!
Ik heb mijn katten ook gechipt, dus als ik eens een gaai krijg, zal ik die ook laten chippen. (tenzij hij al door de kweker gechipt wordt natuurlijk).
Ik denk dat ik een da/va zou proberen te vinden die al veel vaker gaaien gechipt heeft. ;)

antje12

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2006, 17:40:02 pm »
Mijn edelpapegaai heb ik ook laten shippen, dat doen ze in de hals met een spuitje kosten ervan €11.60 Bij Dr Hedwig van de Horst in Veldhoven

miekje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2006, 19:51:30 pm »
Om een chip zit een hulsje die het weefsel niet aantast, en er zit een stof in die de genezing van het gechipte weefsel bevorderd.
Het is dus niet schadelijk voor het dier.
In hoeverre vogels er last van hebben weet ik niet, maar honden en katten voelen er helemaal niks van, ook na die tijd kunnen ze de chip niet voelen zitten.
Hij is zo klein, dat je m zelf (bijna) niet terug kan voelen.
Ik zou mijn papegaai wel laten chippen (als ik er 1 had) , want zo is hij dubbel herkenbaar  ;)
Het chippen van een hond of kat kost hier ook ongeveer 35,00 tot 40,00 euro, maar of het voor een vogel anders is weet ik niet.
Maar als je nagaat wat het voor voordelen heeft, en hoe klein het is, en hoe zo'n chip is gemaakt vind ik dat niet duur.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 19:53:11 pm door miekje »

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2006, 20:55:33 pm »
Zoek toch ook eens onder antichip in google.  ;)

miekje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2006, 21:03:06 pm »
Ik bedoel het niet kwaad, maar de verhalen over de paarden op die site geloof ik niet echt, of de eigenaar zelf moet iets fout gedaan hebben (en dan doel ik bijvoorbeeld op de ontstoken plek).
Want een chip inbrengen is in feite niet meer dan ingeent worden  ???

Maar dat het paarsd ineens niet meer linksom kan met dr nek, kan misschie wel doordat er idd een zenuw is geraakt, maard at is dan onkunde van de DA, want er wordt van te voren (bij de kliniek waar ik werk) goed gekeken waar ze m inspuiten  ;)
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2006, 21:04:48 pm door miekje »

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2006, 21:21:24 pm »
Helaas zijn er chippers opgeleid die helemaal niet zo goed weten hoe en wat en die ook geen dierenarts zijn.
Verder is het natuurlijk geen enting, want het dingetje BLIJFT in t lichaam ::) Er zijn ook puppys dood gegaan doordat dat ding ging zwerven en er zijn veel meer rare verhalen. Ik zeg niet dat ik tegen ben, maar ik vind t risico persoonlijk toch te groot ;) Toen mn paarden die chip moesten heb ik er erg veel over gelezen.

miekje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 07, 2006, 21:25:41 pm »
Ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen als je dit soort dingen leest  ;)
En van het enten bedoelde ik met het "gat" wat in het lichaam zit wat kan gaan ontsteken.
Een chip zit in een steriele naald, dus als die naald ook steriel wordt opengemaakt en steriel wordt gebruikt kan er weinig mis gaan aan ontstekingen.
Maar als er idd met onkunde wordt gechipt en op de verkeerde plek, kan er een hoop misgaan.
Dus als je naar een goede dierenarts gaat kan er maar weinig misgaan.
Dan betaal je wel wat meer, maar dan heb je wel een goed gechipt dier!  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: juni 07, 2006, 23:16:01 pm »
bij geeneen van men dieren ooit bij stilgestaan om ze te laten chippen
men salontijgers laten zich zowiezo al door niemand oppakken en bij men gaai komen ze niet in de buurt want ik waak als moeder kloek

antje12

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 11, 2006, 23:22:50 pm »
zo wel mijn hond als mijn edelpapegaai Max zijn gechipt en ik kan je verzekeren dat ze echt nergens geen last van hebben.

Bonnie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juni 16, 2006, 08:50:25 am »
Ok Pino is uiteindelijk niet gechipt. Dierenarts vond het niet nodig en ach...tegen de tijd dat we naar het buitenland gaan is het vroeg genoeg om te doen