Mijn muller amazones zitten in ongeveer 3 x 2,5 bij 2,5 hoog. Ze zijn nu ook aan het broeden, maar alles wat niet hoger dan 1,75 m komt blijft goed heel. Mijn witvoorhoofden zitten in ongeveer 10x2,5 bij 2,5 hoog, zij knabelen aan wat kruiden,met name de hogere (maggi plant) e.d. In zo'n voliere kan dat uitstekend. Bijvoorbeeld oostindische kers blijft laag, ze knabelen af en toe aan een blaadje of bloem/knop wat heel gezond is, maar verder groeit deze plant in de zomer vele malen harder dan zij hem ooit kunnen afknagen. Het is wel aan te raden om planten te nemen die dat kunnen hebben: zoals genoemd, frambozen, bramen, kruiden (bijvoorbeeld munt) en zeker ook wilgen. Gewoon ergens langs de rand van de weg afknippen/zagen een week in een emmer water zetten, en planten maar (de eerste tijd veel water geven). Eventueel kun je er een stuk gaas om heen doen, zodat een deel nooit afgeknaagd wordt.
Een begroeide voliere ziet er veel mooier uit, en is ook voor de vogels vele malen leuker en gezonder! Ik moet mijn witvoorhoofden vaak zoeken tussen de begroeiing, geregeld ben ik er 1 'kwijt', dan hangt hij of zij ergens tussen het groen. Ook in een voliere van 10x4 als is hij 2 meter hoog kun je heel wat.