Auteur Topic: jonge bonte boer  (gelezen 1238 keer)

marientje

• Gast
jonge bonte boer
« Gepost op: juni 08, 2006, 10:04:12 am »
hoi,

eindelijk is het dan zo ver en heb ik sinds twee weken een jonge bonte boer genaamd mikey gekregen.
Mikey is natuurbroed en met 8 weken nam ik hem mee naar huis. ik heb hem een aantal dagen in een kleinere kooi geplaats en nog wel een paar papvoedingen gegeven, na een weekje hoefde hij dit niet meer en eet nu goed zijn zaadjes. Nu heeft hij afgelopen weekend een hele mooie papegaaienkooi gekregen met een paar speeltjes.

Nu een klein vraagje, ik ben bezig om hem goed tam te krijgen en haal hem elke dag eruit meestal 2 keer per dag. Maar als hij eruit is wil hij het liefste op zijn kooi zitten en als ik hem weer laat opstappen vliegt hij zo snel mogelijk weer terug naar zijn kooi.
Alleen als ik eten op mijn hand heb dan blijft hij iets langer zitten. Hebben jullie misschien een paar tips voor mij???
Ik heb ook een pyrrhura en hem heb ik met de pap grootgebracht en als hij eruit is zit hij het liefste bij je, speelt met je geeft kusjes.

groetjes marina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: jonge bonte boer
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2006, 10:15:13 am »
Leuk joh!! Is het misschien handig om hem te kortwieken? Dan kun je veel meer met hem doen en heeft hij ook niet de keus om weg te vliegen! ;) Ik heb Sjakko ook op een gegeven moment gekortwiekt o.a. om hem niet de kans te geven weg te vliegen bij bij mijn zoontjes en daardoor is hij ook aan hun gewend nu! ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2006, 14:08:06 pm »
Oh wat leuk! :hart: En wat goed dat je natuurbroed hebt gekozen :a036:
Kortwieken zal heel erg helpen...en tam wordt hij echt wel hoor. Beetje geduld hebben en lekker doorgaan met hoe je bezig bent ;) Succes! :-*

Pluisje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2006, 22:23:05 pm »
Leuk een klein bonte boertje  :hart:

Straks ziet hij wel dat het met jou is veel leuker dan op de kooi.
Je kan in een andere kamer/ruimte proberen kontakt te leggen. Dan heeft hij geen kooi om
naar toe te gaan. Jij bent dan het meest bekende voor hem.
Geduld, geduld  ::)
Ik heb ook respect voor mensen die voor natuurbroed kiezen :thumsup: