Auteur Topic: Bonte Boer in Kamervoliere?  (gelezen 1913 keer)

007

• Gast
Bonte Boer in Kamervoliere?
« Gepost op: juni 08, 2006, 17:08:09 pm »
Ik zie meestal papegaaien in papegaaien kooien zitten, dat lijkt ook normaal. Maar is er een reden waarom een papegaai niet in een kamervoliere zou kunnen? Ik heb het dan over bijvoorbeeld deze voliere:
Hij is dan ongeveer 60 cm breed, 85 cm diep en 190 hoog.
Deze voliere staat ook onder het kopje parkieten. Zou hier ook een Bont Boertje in kunnen? Of is er een reden voor dat er in dit soort 'volieres'  geen papegaaien kunnen? Ik vind namelijk de meeste papegaaienkooien vrij klein en als je een grotere wilt worden ze meteen veel duurder. Dan lijkt mij zo'n kamervoliere een geschiktere oplossing?

Caiolinda

• Gast
Re: Bonte Boer in Kamervoliere?
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2006, 18:43:32 pm »
volgens mij zit je met de afstanden tussen de tralies en zijn het geen tralies maar is het een soort gaas en dat is volgens mij te slap want bonte boertjes zijn volgens mij ook best sterk. Dus gaat dat niet echt stevig zijn.

Groetjes Linda

Pluisje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2006, 22:01:55 pm »
Papegaaien bewegen in de kooi vooral in de breedte/diepte en dan op zo hoog mogelijk niveau.

Dus hoogte van de kooi draagt eigenlijk niet zo veel bij aan ruimte, wel breedte/diepte.
Ik zou voor een minder hoog en bredere kooi gaan als ik jouw was.
Ik ken deze kooi niet maar als het van gaas is dan krijgt je bonte boertje snel veel extra uitgangetjes inderdaad  :).

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2006, 23:17:23 pm »
Zouden ze daar doorheen knagen? :CENS Ik ken die kooi wel (gezien in de winkel ;D ) en hij lijkt me opzich niet verkeerd, maar die verf...? ik weet niet of die BB bestendig is ???

charon

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2006, 07:50:08 am »
Ik vraag me af of de gehele kooi wel bb bestendig is  :)

De tralies van deze kooi zijn wel heel erg dun

Caiolinda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2006, 16:54:52 pm »
Het plaatje is van dierenvilla en daar bij de omschrijving staat ook dat het gaas is dus stevig zal het inderdaad niet zijn en er zitten ook kunstof voer en drink bakjes bij zal ook niet lang duren voor dat die er niet meer zijn denk ik.

Ik zou zeggen spaar nog even door en koop dan een grote papegaaienkooi.

Groetjes LInda

007

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 09, 2006, 18:06:48 pm »
Oke, het is duidelijk. Niet geschikt voor papegaaien dus. Dat is wat ik graag wilde weten.
Dat wordt dan maar een echte papegaaienkooi.  ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2006, 19:21:43 pm »
Als je wat goedkoper wilt, kijk dan regelmatig op Marktplaats. Daar worden zoveel 2ehandse papegaaienkooien aangeboden, voo meer en minder!

charon

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2006, 08:52:55 am »
Als je wat goedkoper wilt, kijk dan regelmatig op Marktplaats. Daar worden zoveel 2ehandse papegaaienkooien aangeboden, voo meer en minder!

wel goed ontsmetten !!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: juni 10, 2006, 19:47:23 pm »
wel goed ontsmetten !!

Ja dat wel! Maar in de dierenwinkel koop je zo'n pakje ontsmettingsspul, dat is samen met kooi nog goedkoper dan een nieuwe. Je moet er wel even wat voor doen, maar dan heb je wel wat!