Auteur Topic: Op bezoek bij Jefta  (gelezen 4197 keer)

wilhen

• Gast
Re: Op bezoek bij Jefta
« Reactie #15 Gepost op: juni 13, 2006, 12:49:49 pm »
Ik weet ook niet waarom die van het ene op het andere moment niet meer op kwam. en niet meer wilde douchen. ??? Het was volgens mij toch het uit proberen. :P En ik deed eigelijk alles wat Pipo wilde. Als die van zijn kooi afviel vloog ik er overbezorgd op af! als hij schreeuwde met douchen vond ik het al weer zielig. Nu dus niet meer! ( althans laat het niet merken) en douche hem gewoon. Hij schreeuwt al wat minder, Ik kan de verbazing van zijn bekkie aflezen. Nu stapt die af en toe op (op de Stok) als die op de grond duikt laat ik hem even zitten, totdat ik het tijd vind om hem te pakken. Wel moeilijk hij bloede namelijk. Maar ik blijf vol houden. :a036:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #16 Gepost op: juni 13, 2006, 13:57:14 pm »
zeker doen san
kan alleen maar goed zijn voor tweety

Tommy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 13, 2006, 14:20:13 pm »
hier staan voorbeelden van de 5 stappen...zo krijg je mss een beetje beter in de gaten hoe t werkt ;)

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,9489.0.html

wilhen

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2006, 16:23:43 pm »
Ook ik heb die 5 stappen constant gelezen  maar door het te zien bij Jefta kreeg ik een duidelijk beeld! Het was voor mij leerzaam dat ik ook kon zien hoe ik het moest doen.

Jefta

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 14, 2006, 14:41:58 pm »
even voor de duidelijkheid:
pipo bloed omdat hij zeer slecht is gewiekt(eigenlijk een beetje verminkt)(niet door wilma zelf overigens)
en als hij sptingt en zich stoot bloed het uiteraard omdat de pennen zeer kwetsbaar zijn door dit slechte wieken...

en om de vraag te beantwoorden wat ze "slecht" deed, al wil ik het zo niet noemen omdat wilma vanuit haar positiviteit en liefde gewoon niet door had wat ze "beter" kon doen.

maar wat ze vooral deed was de papegaai vertroetelen, verwennen, en veels te veel en vooral ook op een (naar mijn mening) verkeerde manier aandacht geven, nogmaals met de goeie bedoelingen maar vanuit de verkeerde houding en gedachtegang waardoor ongewenst gedrag een onontkoombaar resultaat is...

gr Jefta

wilhen

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 14, 2006, 14:57:59 pm »
Ben het helemaal met je eens Jefta, ik ben echt geschrokken van het verkeerde wieken. Ging er echt vanuit dat dit goed was gedaan.
Met Pipo en mij gaat het steeds beter. Hij krijgt nog steeds genoeg aandacht maar wel op de momenten dat ik het wil.

Jefta

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 14, 2006, 15:18:53 pm »
goed zo :thumsup:
consequent blijven is nu het belangrijkste... en jij en je partner kunnen elkaar eraan helpen herrinderen.... das jullie voordeel.
ik ben blij dat je al vooruitgang boekt... en succes verder

gr Jefta

Jarie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 25, 2006, 12:48:21 pm »
Het klinkt bijna of we het over Jarie hebben, ongelooflijk!
Maar kep m al een mailtje gestuurd!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: augustus 25, 2006, 13:10:12 pm »
Oh wat goed! Dat is zeker de moeite waard! Oh, ik ben zó benieuwd!! :thumsup:

Jarie

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 25, 2006, 13:48:10 pm »
nou ik ook(alleen hij woont wel ver he,ik rotterdam en hij arhnem

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #25 Gepost op: augustus 25, 2006, 13:56:50 pm »
nou ik ook(alleen hij woont wel ver he,ik rotterdam en hij arhnem

Hij woont niet meer in Arnhem, maar vanuit R'dam nu wel iets dichterbij  ;)

Jarie

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 25, 2006, 14:18:13 pm »
O dat scheelt dan weer, zal me benieuwen wanneer ik iets van m hoor....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: augustus 25, 2006, 15:17:09 pm »
Heb je PB of mailtje gestuurd? Op het forum is hij nl. niet meer zo vaak te vinden! ;)

Oh, ik zie het al. Je zult best snel bericht krijgen hoor! Papegaaien zijn ook zijn passie! ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #28 Gepost op: augustus 25, 2006, 17:47:51 pm »
jefta heeft ons ook goed geholpen met tips enzo
alleen was caro zo mak als een lammetje bij jefta :)

toch zijn er best veel gaaien die gedrags problemen krijgen door verkeerd en te veel aandacht.
wij denken nu ook wel eens (best vaak) als ze bijv op de grond valt(daalt) zoek het maar lekker zelf uit.
Caro groeit per dag een stukje meer. Ze heeft veel meer zelf vertrouwen gekregen doordat wij haar dingen soms echt gewoom zelf uit laten zoeken.

Jarie

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 25, 2006, 20:41:41 pm »
Nou ik denk niet dat ik overdreven veel aandacht geeft,ik negeer m gewoon zodra hij weer begint te blazen als ik in de buurt kom.
Wat ik wel(verkeerd dus) doe,is hem achterna lopen om hem op zijn kooi te zetten als die er weer eens vanaf springt.
Dan doen we niet meer dus,klim maar zelf terug.Het valt wel op sinds ik zo met hem bezig ben ,hij fluit niet meer,hij babbelt niet meer,zit alleen maar stil op z,n stok en dat vind ik ook niks.Ik laat m even met rust,wacht even af wat Jefta te zeggen heeft.
groeten Mar