Auteur Topic: scenic pellets!  (gelezen 58655 keer)

jeske5

• Gast
Re: scenic pellets!
« Reactie #45 Gepost op: juni 18, 2006, 19:06:10 pm »
aangezien ik nog steeds een keer moet beginnen met pellets voeren, ga ik binnenkort scenic geven. ben erg benieuwd!

Rika1963

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juni 18, 2006, 19:39:08 pm »
Ik ga het denk deze week halen, dierenkliniek de baronie waar ze het hebben is zowat bij mij 5 minuten rijden. Ik geef al pellets maar gemengd, Ik geef harrisons, ecobird, nutribird en wat papegaaienvoer doorelkaar. Ik even voor de duidelijkheid een maracana ara en meyerpapegaaitje en de laatste die `vreet` letterlijk alles op wat hij voor zijn snavel krijgt.

jokesfokes

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: juni 19, 2006, 00:37:33 am »
ik meng het ook gewoon met zaad, zelfs bastiaanse rade dat aan om te mengen hij zei dat hij het zelf ook voerde aan zijn gaaien, maar wel gemengt met zaad omdat hij dat zelf toch beter vond, teneerste als ze dit eten krijgen ze de nodige vitamine binnen en zaad ook tegen verveling en goed voor de krop, fruit en groente erbij en je heb een complete maaltijd, en afwisselend :thumsup:

En ze vinden hier de staafjes lekkerder dan de kleinere balletjes.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #48 Gepost op: juni 23, 2006, 10:56:56 am »
Voorlopig kiezen ze hier Ecobird nog boven de Scenic pellets. :)
Ik heb nog teveel Ecobird en te weinig Scenic pellets om ze volledig op de Scenic te zetten.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #49 Gepost op: juni 26, 2006, 14:42:58 pm »
Lizzy verkiest de Scenic dus wel boven Ecobird, ze vind ze heerlijk....alleen haar poepies zien er vreemd uit.
De kleur van de scenic pellets zijn rood en bruinig, haar poep ziet er wat roodachtig uit.
Het stinkt niet, het is niet dun ofzo, gewoon normaal, alleen de kleur dan.
Kan dat geen kwaad?

jeske5

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juni 26, 2006, 14:53:59 pm »
mij lijkt het niet dat dat kwaad kan...als ze hier paprika hebben gegeten, is de ontlasting ook wat rood van kleur.

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juni 26, 2006, 15:02:15 pm »
Betekend dat niet dat er dan heel veel kleurstoffen inzitten? Of denk ik nu verkeerd!  :CENS

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #52 Gepost op: juni 26, 2006, 15:11:04 pm »
Het voer bestaat in basis uit vier ver-schillende smaken: Appel, kaas, maïs en spaanse peper.  Deze smaken zijn los maar ook gemengd verkrijgbaar.
De vorm van het voer wordt met name bepaald door de manier waarop de vogel zijn voedsel eet en de grootte van het voer dat hij reeds gewend was.

kan het misschien aan de spaanse peper liggen?

antje12

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: juni 26, 2006, 16:11:43 pm »
als ik me niet vergis kreeg ik een proefzakje mee van m,n dierenarts ze vertelde dat ze nog niet in de winkel te koop waren. Mijn edel was er gek op en at ze erg graag. Ik heb die twee site`s net bekeken maar kan niet achterhalen hoe ik ze kan bestellen, dus als je me daarmee kan helpen graag

Wickingh

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juni 26, 2006, 16:16:17 pm »
Hai Janina,

ik denk dat elke verandering van voer ook een verandering kan geven in de ontlasting.
Persoonlijk zou ik me er niet gelijk druk over maken, zou goed te maken kunnen hebben met andere kleurstoffen,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: juni 26, 2006, 16:17:40 pm »
Betekend dat niet dat er dan heel veel kleurstoffen inzitten? Of denk ik nu verkeerd!  :CENS

Hai Corina,

als het natuurlijke kleurstoffen zijn is er niets aan de hand,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: juni 26, 2006, 16:29:39 pm »
Hai Corina,

als het natuurlijke kleurstoffen zijn is er niets aan de hand,

mvg Frank

Ja daar heb je gelijk in! Zoals bij de paprika is niet erg.

Wickingh

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: juni 26, 2006, 16:32:09 pm »
Ja daar heb je gelijk in!

Ook dat komt wel eens voor ja  ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #58 Gepost op: juni 26, 2006, 17:18:35 pm »
Ok, maar ik kan alleen engelse info vinden....en mijn engels is niet zo goed. :-[
Is er iemand die weet of de kleurstoffen in Scenic pellets natuurlijk zijn?
Ik zie dat in ieder geval 1 aga ze lekker vind en 2 andere zowel ecobird als scenic eten,die maken het niks uit, de rest wil (nog) niet,  dus wil ik ze best gaan geven straks ( als mijn ecobird op is ) alleen niet als er onnatuurlijke zooi inzit.

jeske5

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: juni 26, 2006, 18:05:12 pm »
dit zijn de ingredienten volgens de site van scenic:

Citaat
Whole grain yellow corn, soybean meal, corn gluten meal, corn hominy feed, sucrose, sugar beet pulp, dehydrated alfalfa, soybean oil, zinc sulfate, flaxseed oil, dicalcium phosphate, niacin supplement, apple fiber, manganese sulfate, ferrous sulfate, calcium carbonate, calcium pantothenate, sodium chloride, l-lysine, copper sulfate, riboflavin supplement, thiamin mononitrate, cobalt oxide, folic acid, menadione nicotinamide bisulfite, l-ascorbyl-2-polyphosphate (source of vitamin C), pyridoxine hydrochloride, choline chloride, propionic acid, ethylenediamine dihydriodide, d-biotin, sodium selenite, vitamin B-12 supplement, vitamin A supplement, vitamin D-3 supplement, vitamin E supplement. (Apple and Chili flavors contain a small amount of certified food color).

in de appel en peper-smaak zit dus een kleine hoeveelheid kleurstoffen