Auteur Topic: scenic pellets!  (gelezen 58650 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: scenic pellets!
« Reactie #90 Gepost op: juli 02, 2006, 13:24:40 pm »
Ik ben straks natuurlijk 2 weken weg,ik ben benieuwd of ik in de weken dat ik Alphie & Lizzy niet zie al een verandering zie en hopelijk een positieve  :)

antje12

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: juli 02, 2006, 13:26:58 pm »
Ik heb gisteren een zak scenic pellets binnengekregen en mijn edels vinden ze lekker. Ook heb ik op de site van de Baronie gekeken wat er allemaal in het voer zit. Ik ben onkundig natuurlijk maar probeer in elk geval dit wel uit. Er zit een nadeel aan waar ik erg van schrok en wat ik ook erg duur vind en dat zijn de verzendkosten die ze rekenen. Een zak van bijna 1 kg kost 14.50 toch niet veel minder dan de  harrison pellets die kosten 15.99. Wat ze bij de Baronie aan verzendkosten rekenen is 8.40 dus heb ik een rekening van 22.90 en dat vind ik toch wel erg veel terwijl je voor de harrisons 3.95 verzendkosten betaalt . pffff het scheelt nogal

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #92 Gepost op: juli 02, 2006, 13:27:35 pm »
Zou wel leuk zijn  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #93 Gepost op: juli 02, 2006, 13:31:29 pm »
Ik heb gisteren een zak scenic pellets binnengekregen en mijn edels vinden ze lekker. Ook heb ik op de site van de Baronie gekeken wat er allemaal in het voer zit. Ik ben onkundig natuurlijk maar probeer in elk geval dit wel uit. Er zit een nadeel aan waar ik erg van schrok en wat ik ook erg duur vind en dat zijn de verzendkosten die ze rekenen. Een zak van bijna 1 kg kost 14.50 toch niet veel minder dan de  harrison pellets die kosten 15.99. Wat ze bij de Baronie aan verzendkosten rekenen is 8.40 dus heb ik een rekening van 22.90 en dat vind ik toch wel erg veel terwijl je voor de harrisons 3.95 verzendkosten betaalt . pffff het scheelt nogal

Klopt, ik moest eens een klein flesje medicijnen hebben en ik had een maand geen controles, dus ik had gevraagd of ze het op wilde sturen, de kosten voor het versturen waren bijna net zo duur als de medicijnen  :o
Nu neem ik de pellets gewoon mee als ik er ben, want voor dat bedrag heb je bijna een nieuwe zak
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2006, 13:34:23 pm door Janina »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #94 Gepost op: juli 02, 2006, 13:33:10 pm »
Voor mij is dat net zoveel als een treinkaartje er naartoe  :)

Peter Wauben

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: juli 19, 2006, 00:07:52 am »
Dan zeg ik maar, voor € 22,50 heb ik 25 kilo zaad en hele goeie ook.
Dus wat heb je er als voordeel mee met die pellets ?? .:

Een vogel die men moet omwennen.
Een vogel die aan de geurige schijt is.
Pellets die peperduur zijn.
Pellets die moeilijk te verkrijgen zijn.
En als men meerdere vogels heeft waarvan er eentje het niet vreet dan zit je alsnog weer met zaad.
Het gemakzucht van het baasje,...zo schat schepje korrel  vandaag.

Sorry dat ik het eventjes zeg, een vogel die honger heeft vreet de rest van zijn voer ook op nadat hij het lekkers eruitgepikt heeft.
Bij mij krijgen ze eerder niks,voordat de rest ook is opgevreten.
En wat heel belangrijk is, ze zijn nog kern gezond ook.
Is toch telkens hetzelfde verhaal hier en op andere fora, dan weet men zeker dat de vogel alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft.
Weet men dat wel zeker ???
Als men de vogel een beetje kent dan weet je wat hij lekker vind en geeft er niet teveel van .
Anderzijds heb ik steeds het gevoel dat alle kromsnavels met voeding over een kam worden geschoren.
Op de grote van de korrel na.
Maar een ara vreet in de natuur ander voedsel dan een kakatoe of een parkiet, dus van nature hebben ze dus ook een andere voedingsbehoefte,is eventjes als voorbeeld gesteld.
Het is net als appels met peren vergelijken.
Of zie ik dat ergens verkeerd ??

Wickingh

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: juli 19, 2006, 00:12:32 am »
Citaat
Of zie ik dat ergens verkeerd ??

Uh ja??

marian53

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: juli 19, 2006, 00:23:33 am »
 :CENS volgens mij zie je het goed  :P

antje12

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: juli 19, 2006, 00:28:31 am »
klopt ze vinden de scenic pellets best lekker maar mij zijn de verzendkosten ietsje te gortig, Ik meng ze gewoon door hun zaadmengsel heen en moet wel zeggen de ontlasting is wat vaster. Ik heb nu de harrisons pellets besteld maar meng dat gewoon door hun zaad heen waarnaast mijn edels verwende krengen zijn hahaha en ze ook gewoon hun stukje fruit en wisselende groente`s krijgen. Uiteindelijk eet ik ook niet elke dag hetzelfde en edels zijn nu eenmaal lekkere vreters als ik dat zo mag uitdrukken.  :P

billy

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: juli 20, 2006, 18:20:38 pm »

Maar van de Harrison heb je iets van 450 gram voor 15.99, en de scenis is bijna een kilo toch. :)

Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: juli 20, 2006, 18:29:52 pm »
 ;D

Je maak volgens mij een rekenfout!

Een zak Harrisons is 5 pound = 2,25 kilo
5 pound kost 43.80. Per pound (450 gram) is dat eur 8.76

Dus 1 kilo Harrisons = eur 17.50

Maar je kunt het de kosten pas vergelijk met hoe lang ze over zo'n zak doen. Als 1 kilo scenic binnen 2 weken op is = is het alsnog duur!  :)

billy

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: juli 20, 2006, 18:36:48 pm »
Ja maar wat kost H per pound dan? des te groter de zak des te goedkoper dat is ook met scenic zo. :)
Jij berekent nu de prijs van 5 pound zakken. niet sjoemelen Corina  ;D

Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: juli 20, 2006, 18:37:32 pm »
 ;D  ;D dat is waar
Harrisons blijft zo wie zo duurder!  :(

billy

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: juli 20, 2006, 18:44:28 pm »
Dat wilde ik horen  :P ;D ;D
Groetjes Els

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #104 Gepost op: juli 21, 2006, 16:27:51 pm »
Na mijn 2 weken afwezigheid eten Alphie & Lizzy de scenic pellets nog steeds, ze zien er niet slechter uit, al weet ik niet of je dit binnen die weken al zou kunnen zien.  ???
Ik ga nog even door, ze verkiezen het duidelijk boven Ecobird.