Auteur Topic: scenic pellets!  (gelezen 58658 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: scenic pellets!
« Reactie #180 Gepost op: januari 13, 2007, 18:22:16 pm »
Weer een webwinkel.
Helaas hebben ze behalve scenic wel veel dezelfde speeltjes, die je ergens anders ook kunt kopen!

Behalve de scenic onderscheiden ze zich dus niet echt! :CENS

vind de foto's ook wel heeeel erg bekend voorkomen hoor :CENS

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #181 Gepost op: januari 13, 2007, 18:29:25 pm »
Weer een webwinkel.
Helaas hebben ze behalve scenic wel veel dezelfde speeltjes, die je ergens anders ook kunt kopen!

Behalve de scenic onderscheiden ze zich dus niet echt!  :CENS

Dit geld niet voor mij, de enige plaats waar ik zulke speeltjes kan vinden is bij Dieca, en dat is voor mij niet naast de deur.
Dus als ik dan toch Scenic moet bestellen, kan ik het net zo goed in 1 keer meebestellen.  ;)
En voorlopig de enige plaats waar ik voordeliger aan 5 pound Scenic kan komen.

De foto's zie je op veel meer websites, waarschijnlijk omdat het hetzelfde speelgoed enzo is  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #182 Gepost op: januari 13, 2007, 18:34:23 pm »
Kun jij bij happybird niks bestellen voor de Aga's? Daar hebben ze toch ook klein speelgoed?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #183 Gepost op: januari 13, 2007, 19:09:35 pm »
Uh ja, maar dan moet ik 2 keer verzendkosten betalen, zowel bij happybird als bij Evers, waar ik toch Scenic bestel.

Cosch

• Gast
« Reactie #184 Gepost op: januari 13, 2007, 19:12:31 pm »
Ohh je bedoeld het zo!
Ja dan begrijp ik het in jouw geval!

Maar in mijn geval kan ik net zo goed bij bijv Happibird bestellen. Birdfood heeft niks extra's waardoor ik graag bij hun zou bestellen!

Dorian

• Gast
« Reactie #185 Gepost op: januari 13, 2007, 19:35:53 pm »
Nee dat klopt Corina...

Maar het is inderdaad zo dat als je scenic moet bestellen, omdat je dat je gaaien geeft, je de speeltjes (niets anders dan ergens anders idd) meteen mee kunt bestellen...
Overal krijg je ongeveer dezelfde speeltjes, maar deze zijn wel mooi en goedkoop (niet duurder iig) trouwens...

Cosch

• Gast
« Reactie #186 Gepost op: januari 13, 2007, 19:49:57 pm »
Ja precies. Dan is het super handig!

Bij www.papegaaienkooinederland.nl kun je wel bijzondere speeltjes kopen. Zij werken samen met Hooimeijer!

Dorian

• Gast
« Reactie #187 Gepost op: januari 13, 2007, 19:51:27 pm »
lekker  :offtopicninja: HIHI  cheesy3
maar ik heb ff gekeken en idd erg leuk hey. wauw... ga es ff me verdiepen daar. daar moet wel interessant speelgoed tussen zitten voor Pink

Bij de vogelkelder hebben ze dat ook allemaal trouwens...

carolien

• Gast
« Reactie #188 Gepost op: januari 13, 2007, 20:32:38 pm »
zaten echt leuke dingen bij

Aestiva

• Gast
« Reactie #189 Gepost op: februari 22, 2007, 11:00:39 am »
Na Kaytee's, Ecobird, Prettybird, Nutribird, Harrisons en Zupreem, ben ik begonnen met het voeren van de Scenic pellets.

Samen met Harissons zijn dit de enige pellets die een redelijk neutrale geur hebben. De vogels zijn het binnen 1 dag gaan eten. Deze zijn dan ook gewend dat het voer wel eens veranderd, dus dat scheelt :)

De Harissons vonden de vogels hier het lekkerst maar de Scenic gaat er net als Zupreem ook heel makkelijk in. De ontlastig is goed, niet zo waterig als bij Nutribird en Kaytees en ook niet zo zwart of stinkends al bij Ecobird.

Door de kleurstoffen zie je wel dat de ontlasting (net als bij Zupreem) soms wat aan de rode kant is.

Bij mijn Amazone voer ik er wat meer fruit bij dan bij de grijzen (die krijgen in verhouding meer groente en noten). Ook geef ik naast extra suplement kalk bij aan de grijzen.

Ik heb gelukkig 2 soorten gekocht, de lange staafjes en de kleine brokjes. De lange staven werken hier niet, 2 van de 3 vogels laten de helft vallen. De kleine brokjes worden wel goed gegeten.

Dit is de laatste pellet die ik probeer en dan zal ik waarschijnlijk definitief over gaan op zelf samengestelde zaadmengsels.

Aangezien ik hier een plukker heb (jodie) ben ik benieuwd of Scenic dit nog kan beinvloeden.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #190 Gepost op: februari 22, 2007, 11:16:20 am »
Wat goed dat ze het zo gauw lusten,hier eten ze het ook graag  :thumsup:
Alleen houden ze hier niet allemaal van de rode  :S dus heb ik de enkele
bruine staafjes en die breek ik door,omdat ze idd veel verliezen van de hele
staafjes.Voor Flurry heb ik de lichte staafjes,speciaal voor amazones,ook hij
eet ze goed  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #191 Gepost op: februari 22, 2007, 11:16:46 am »
Wat die staafjes betreft is dat eenvoudig op te lossen door ze in 2 te breken, toen Flurry hier was deed ik dat ook. Dan knoeit ie toch minder.
Hier beviel Scenic ook heel erg goed, alleen na andere pellets er bij gegeven te hebben willen ze de Scenic niet meer  cheesy3

Aestiva

• Gast
« Reactie #192 Gepost op: februari 22, 2007, 11:42:42 am »
Wat die staafjes betreft is dat eenvoudig op te lossen door ze in 2 te breken, toen Flurry hier was deed ik dat ook. Dan knoeit ie toch minder.
Hier beviel Scenic ook heel erg goed, alleen na andere pellets er bij gegeven te hebben willen ze de Scenic niet meer  cheesy3

Hoi Janina, wat voer je nu dan?
Ecobird toch?

@ Antonia, ik wist niet dat je voor de Amazones een apparte soort had. Ik dacht dat het een ge-generaliseerde pellet was...

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #193 Gepost op: februari 22, 2007, 12:02:27 pm »
Ja die andere zijn ook goed,maar die voor de amazone bevatten dacht ik iets meer van eoa stofje,
zal het nog eens vragen  ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #194 Gepost op: februari 22, 2007, 12:26:49 pm »
Hoi Janina, wat voer je nu dan?
Ecobird toch?

Nee van Ecobird ben ik afgestapt omdat veel aga's bruine veren kregen, vond dat niet zo leuk.
Ik ben daarna Scenic gaan geven en dat beviel wel goed, tot ik een proefzakje van Dieca pellets kreeg.
Ik bood beiden gewoon aan en sindsdien moeten ze de Scenic echt niet meer hebben.
Nu krijgen ze een aantal maanden Dieca pellets en ze doen het prima, geen bruine randjes enzo.