Na Kaytee's, Ecobird, Prettybird, Nutribird, Harrisons en Zupreem, ben ik begonnen met het voeren van de Scenic pellets.
Samen met Harissons zijn dit de enige pellets die een redelijk neutrale geur hebben. De vogels zijn het binnen 1 dag gaan eten. Deze zijn dan ook gewend dat het voer wel eens veranderd, dus dat scheelt

De Harissons vonden de vogels hier het lekkerst maar de Scenic gaat er net als Zupreem ook heel makkelijk in. De ontlastig is goed, niet zo waterig als bij Nutribird en Kaytees en ook niet zo zwart of stinkends al bij Ecobird.
Door de kleurstoffen zie je wel dat de ontlasting (net als bij Zupreem) soms wat aan de rode kant is.
Bij mijn Amazone voer ik er wat meer fruit bij dan bij de grijzen (die krijgen in verhouding meer groente en noten). Ook geef ik naast extra suplement kalk bij aan de grijzen.
Ik heb gelukkig 2 soorten gekocht, de lange staafjes en de kleine brokjes. De lange staven werken hier niet, 2 van de 3 vogels laten de helft vallen. De kleine brokjes worden wel goed gegeten.
Dit is de laatste pellet die ik probeer en dan zal ik waarschijnlijk definitief over gaan op zelf samengestelde zaadmengsels.
Aangezien ik hier een plukker heb (jodie) ben ik benieuwd of Scenic dit nog kan beinvloeden.