Auteur Topic: scenic pellets!  (gelezen 58638 keer)

ede

• Gast
Re: scenic pellets!
« Reactie #210 Gepost op: juni 13, 2007, 19:14:21 pm »
Wel fijn dat je iets gevonden hebt waar ze het goed op doen!
Hopenlijk verzin je nog iets waardoor ze het lekkerder gaan vinden. Want dat is natuurlijk wel balen!  :(

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #211 Gepost op: juni 13, 2007, 19:33:29 pm »
Ja, das zeker balen, ze vinden het echt niet lekker, maar ik heb ze nu zover dat ze het weer eten, maar daar is ook alles meegezegd.
Als het Diecadag is zitten ze te bunkeren alsof hun leven er vanaf hangt.... shootme
Ze krijgen gewoon af en toe Dieca en ze zullen het ook met Scenic moeten doen, dan maar 2 soorten.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #212 Gepost op: juni 13, 2007, 20:10:24 pm »
Wat vreemd dat ze het niet  lekker vinden.. Hier wordt de Scenic uitstekend gegeten en ze doen het er super op! Yiska is prachtig geworden sinds hij bij mij is en op de Scenic is gezet. Ook Sjakko doet het er goed op!  :thumsup:

Maar hoe ziet dat agavoer er uit, is het echt heel anders als de Jungle voor papegaaien?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #213 Gepost op: juni 13, 2007, 20:12:59 pm »
Het is de hot and healthy die ik geef, rode en bruine balletjes, voornamelijk de rode balletjes willen ze helemaal niet.
Dus heb ik bruine staafjes Scenic meegekreven, maar dat is ook geen succes.

Maar ja, het is niet anders, ze zullen het moeten blijven eten, gemeen he van mij  ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #214 Gepost op: juni 13, 2007, 20:18:24 pm »
Ja heel gemeen!! :)

cosch

• Gast
« Reactie #215 Gepost op: mei 08, 2008, 10:26:32 am »
Naar aanleiding van het alternatief voor Harrisons topic wil ik toch nog wat weten over de scenic.
Het schijnt allemaal natuurlijke stoffen te zijn he? Met name fruit en groente?
Waarom is er geen versie speciaal voor grijsjes? Zal ik dan dus nog kalk enzo bij moeten geven?

Voor degene met grote gaaien: hoe lang doe je met een bepaalde hoeveelheid? en wat zijn dan omgerekend de kosten per maand/per gaai?

Volgens de site is het:
Een zak van 2 pound  Scenic Jungle mix is voor één grijzeroodstaart papegaai :3 maanden voeding
Voor een vogel ter grootte van een grijzeroodstaart zijn de kosten 22 cent per dag aan scenic
Klopt dat?

Bedankt alvast!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #216 Gepost op: mei 08, 2008, 14:26:37 pm »
Ik heb geen idee hoe lang ik doe met 15 pound ( ik verkoop meestal 10 pound aan iemand anders na inkoop van 25 pound). Zal eens in de gaten houden wanneer dit weer op is. Ik geef er ook drie vogels van te eten, waarvan 1 kleintje en Yiska eet weinig. Dus toch moeilijk om te bepalen voor mij hoe het zit. Ik geef Sjakko palmnoten erbij (en natuurlijk fruit, groente, etc).  Geen kalk dus.  ;)

nermin

• Gast
« Reactie #217 Gepost op: mei 08, 2008, 20:41:13 pm »
ik heb birdfood aangemaild over de rode pellets (dat ze roder zijn dan voorheen)  dit kreeg ik als antwoord :thumsup: Het bericht onderaan was mijn vraag ;)

Hallo Mvr. Kaplan.

Het was ons ook al opgevallen en wij hebben daar over  gereclameerd.

De bevestiging uit Amerika was dat er inderdaad meer garnaaltjes waren gebruikt.

De rode kleur stof worden van natuurlijke materialen gemaakt (garnaaltjes).

Kortom het kan geheel geen kwaad voor de vogels.

Het enige is dat er een wat rodere ontlasting is. (dit is een teken dat de ontlasting en vertering  prima is)

Zij hebben verzekerd daar  in de toekomst zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Hopend u voldoende geïnformeerd te hebben.

Uw bericht

Geachte heer, mevrouw,

Het valt mij op dat de rode pellets van jungle van de laatste levering erg rode ontlasting veroorzaken. Dan bedoel ik niet een beetje rood..maar echt rood. Ook is de samenstelling van de pellets anders. Ik maak er namelijk een papje van en ik merk dat de nieuwste zending veel korreliger is dan de pak scenic van december 2007.Ik bewaar alles op dezelfde manier, daar kan het dus niet aan liggen. Heeft u hier een verklaring voor? is de samenstelling verandert of worden er nu andere kleurstoffen gebruikt?

cosch

• Gast
« Reactie #218 Gepost op: mei 08, 2008, 21:03:43 pm »
Ahh ok! Garnaaltjes dus!  :)

nermin

• Gast
« Reactie #219 Gepost op: mei 08, 2008, 21:38:12 pm »
 ja garnaaltjes... :) :) Ik dacht dat de rode kleur van chilli pepers kwam....  ;) verkeerd gedacht... shootme

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #220 Gepost op: mei 08, 2008, 22:49:57 pm »
Op de zakken van de scenic jungle staan toch echt pepers afgebeeld  :P

Ik wist ook niet dat garnalen zooo rood waren  ::)  :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #221 Gepost op: mei 08, 2008, 22:55:59 pm »
Het enige is dat er een wat rodere ontlasting is. (dit is een teken dat de ontlasting en vertering  prima is)

wat een ongezonde zooi zal het bij mij van binnen zijn dan, ik heb nog nooit rode ontlasting gehad  ;D

Poekie en Speedy wel na een rode peper  :)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #222 Gepost op: mei 09, 2008, 07:46:35 am »
ondanks Pepi ook rode pellets hefet, nog nooit rode ontlasting gehad
niet dat het zo hard opviel tenminste

nermin

• Gast
« Reactie #223 Gepost op: mei 09, 2008, 09:54:27 am »
Rif poept nu echt rood! dat was voorheen dus niet zo...doordat ik de pellets meng voor een papje (5 gele en 5 rode) kreeg ik een oranje kleurig mengeling. Maar als ik nu 1 rode en 9 gele pellets meng..dan nog is er sprake van een rode brei :CENS De rode pellets overheersen nu kwa kleur dan :)  De kleur van de ontlasting is natuurlijk ook afhankelijk van wat die erbij heeft gegeten...Bij Rif valt het dus extra op omdat die 4 keer per dag een papje van scenic pellets krijgt.... :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #224 Gepost op: mei 09, 2008, 09:58:06 am »
Geld dit dan voor alle soorten Scenic, want de Hot and Healthy staat ook pepers afgebeeld.

En ja, hier poepen ze ook echt rood, en soms groen bij Ecobird ofzo, alle kleuren zijn aanwezig hier  ;D