Auteur Topic: Onze Pipo krijgt een vriendje! Maar hoe jong?  (gelezen 5934 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onze Pipo krijgt een vriendje! Maar hoe jong?
« Reactie #15 Gepost op: juni 19, 2006, 17:45:33 pm »
Heel erg bedankt voor jullie bemoedigende woorden!  :-*

@ Lejah, Ik heb ze op aanrade van de kweker en ook een andere kweker bijelkaar gezet maar gisteravond alsnog uitelkaar gehaald. Ze staan nu naast elkaar en niet meer bijelkaar.

Ik laat ze nu wat betreft de kooi apart tot Kiko tam is en natuurlijk Pipo haar meer accepteert. Ze heeft al een paar keer op mijn hand gezeten dus over het tam maken maak ik me de minste zorgen.

Nogmaals bedankt!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: juni 19, 2006, 18:03:47 pm »
Ik begrijp het ook wel Dianne.  ;) Je krijgt ook zoveel verschillende adviezen. Mijn ervaring is dat ik liever de adviezen van de mnesen hier opvolg dan naar bepaalde kwekers te luisteren.
Ik kreeg eens van een kweker advies om een dopje dettol op te lossen in een emmer water en dat over beide aga's heen te sproeien, dan roken ze allemaal hetzelfde en was het probleem opgelost. Zo deed hij het altijd. Tja.
Goed om ze voorlopig apart te houden, maar laat ze op open terrein maar eens aan elkaar wennen (langzaam opbouwen). Je hoeft ze nu niet helemaal geen contact te laten hebben.
Succes!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: juni 19, 2006, 18:27:06 pm »
Zojuist lieten we Pipo eruit, mijn dochter was met Pipo aan het spelen, ik dacht dan ga ik met Kiko trainen in de kooi. Het ging prima tot Kiko het gaatje van het deurtje ontdekte. Toen hebben ze vrij goed en gezellig weer wat rond gevlogen en op een gegeven moment kwam Pipo weer lekker met ons spelen. (tot nog toe zijn ze beiden niet gekortwiekt en als dat qua gedrag niet nodig is overweeg ik om dat ook zo te laten). Met geduld komen we er wel en mijn dochtertje ziet het allemaal weer wat positiever tegenmoet. Ze vindt het ook enorm interesant wat jullie allemaal advizeren.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: juni 20, 2006, 14:36:57 pm »
Buiten de kooi gaat het goed.  :thumsup: Totdat Kiko op de speeltakken ging zitten, blijkbaar heeft Pipo dit zich toegeeigend terwijl hij er zelf helemaal niet vaak op zit. En toen ik net een bakje voer op de kooi zette ging Pipo eten, Kiko wilde volgen maar werd onmiddelijk wreed verjaagd.

Het leuke is wel dat Kiko al uit zich zelf naar met toe is gevlogen en even op mijn schouder heeft uitgerust (heeft ze gezien van Pipo natuurlijk) en ze is heel even op mijn hand geland, dus het tam maken lijkt bij haar een koud kunstje. Bijten heeft ze ook nog niet gedaan ook niet als ik haar vast pak  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2006, 15:03:10 pm »
Het gaat met kleine sprongetjes vooruit!
Bij de afdeling foto's heb ik een paar foto's geplaatst.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: juni 21, 2006, 15:32:53 pm »
Nou, zeker  :hart:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: juni 21, 2006, 16:22:23 pm »
Kiko zit trouwens lang niet zo mooi glad in de veren. Ik weet wel dat zijn ouders plukkers waren. Ik ben benieuwd of ze net zo mooi in de veren komt als Pipo want het verschil vindt ik toch wel erg groot. Misschien heeft dit ook met de voeding te maken? Ik geef ze extra-vital bij de kweker kregen ze gewoon zaad.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: juni 21, 2006, 17:53:18 pm »
Joepie ze zitten in 1 kooi!!! Niet te geloven het gaat perfect. Pipo ging meteen de veertjes wassen op Kiko's hoofdje en ze genoot er van.  :hart: Ze moest hem wel af en toe even afremmen omdat Pipo dus echt anti-sociaal is op het gebied van omgang met soortgenootjes  :)

jeske5

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 21, 2006, 17:54:25 pm »
Wat goed!  :thumsup: en al snel ook zeg! lief om te zien he, als ze elkaar zo knuffelen!  :hart:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: juni 21, 2006, 18:01:01 pm »
Heerlijk!  :thumsup:

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #25 Gepost op: juni 21, 2006, 18:39:05 pm »
 :thumsup: Hartstikke goed  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #26 Gepost op: juni 22, 2006, 14:59:26 pm »
Een onverwachte zeer snelle goede wending en afloop van dit tophic verhaal! Ik smelt helemaal bij deze foto :hart:  en dat in 4 dagen tijd!! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juni 22, 2006, 15:46:39 pm »
Wat ontzettend goed zeg!  :hart: :hart:

mooi he? verliefde gaaitjes!  :hart:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: juni 22, 2006, 16:31:45 pm »
Zou het dan toch een koppeltje zijn? Man pop? De kweker zei dat hij het natuurlijk nooit met zekerheid kon zeggen maar dacht en gokte erop dat Kiko een popje was (gewoon voor de gein niet voor de verkoop). Mijn dochtertje heeft Kiko op de kleurtjes uitgekozen en niet op geslacht omdat we toch niet weten wat Pipo is. Maar misschien dat de kenners hier meer weten over het gedrag van aga's, misschien dat jullie me kunnen vertellen of het bij dit gedrag af te lezen is dat je een koppeltje hebt?

charon

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juni 22, 2006, 16:48:45 pm »
Het zou kunnen ,maar dat gedrag vertonen ze nog niet als ze 3 maanden oud zijn.