Auteur Topic: Opstappen en netjes blijven zitten  (gelezen 1835 keer)

Sanco

• Gast
Opstappen en netjes blijven zitten
« Gepost op: juni 19, 2006, 11:25:32 am »
Hoe kan ik Tony leren dat hij gewoon netjes moet blijven zitten als hij is opgestapt? Opstappen zelf gaat goed. Soms doet ie een beetje eigenwijs maar als ik doorzet komt ie wel. Alleen als hij eenmaal is opgestapt helt ie zichzelf achterover met zijn koppie naar achter. Dan merkt ie dat ik zijn voetjes vast heb en begint ie met bijten. (en niet meer zachtjes, zoals in het begin  :cry:) Ik wil hem wel eens meenemen naar boven naar de badkamer, maar dat hou ik niet vol als hij zo hard bijt. Eventjes kan ik dat negeren maar ook niet 1 minuut ofzo. Moet ik dan een takje meenemen dat hij onderweg daar in bijt? Ik wil hem eigenlijk gewoon leren dat hij netjes blijft zitten, zodat ik hem ook eens kan laten opstappen bij visite ofzo.. Heel verhaal weer..  :-[   :)

Groetjes Colette

dutchgerard

• Gast
Re: Opstappen en netjes blijven zitten
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2006, 11:39:22 am »
Je zou het kunnen proberen met een stok of opstaptouw, als dat goed gaat weer met je hand.

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2006, 11:41:43 am »
Waarom heb je zijn voetjes vast?omdat hij achteroverhelt?

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2006, 11:43:15 am »

Heb ik eigenlijk geleerd van de kweker. Als ik het niet doe gaat ie fladderen en valt ie van m'n hand, of grijp ik hem in mijn reactie te stevig vast waardoor ie weer schrikt. Maar misschien zou het inderdaad helpen als ik hem los laat.

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2006, 11:43:46 am »
Je zou het kunnen proberen met een stok of opstaptouw, als dat goed gaat weer met je hand.

Is een dikke wilgentak dan goed? Of moet ik daar echt een speciaal opstaptouw voor kopen?

dutchgerard

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2006, 11:48:04 am »
Nee hoor een tak kan ook heel goed. Gino (ons grijsje) stapt altijd probleemloos op maar houdt er ook niet van als ik zijn tenen vast houdt. Hij blijft overigens wel altijd netjes zitten.

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2006, 11:51:41 am »
Ja Bij Coco houd ik ook niet zijn pootjes vast. Die vind dat ook niet fijn! Alleen als hij echt niet mag vallen!
Ik weet niet of dat de reden is dat tie bijt hoor! Maar het zou wel kunnen!
Als je loopt zullen je voelen dat hij zijn evenwicht moet bewaren. Maar dat is helemaal niet erg hoor! Laat hem maar werken ;)

Africangrey

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2006, 11:53:20 am »

Ik zou ook inderdaad proberen zijn voetjes los te laten.
Het bijten zou een wisselwerking kunnen zijn, zoals je zelf al zegt, hij fladdert, zit niet stevig genoeg, jij grijpt hem vast als hij dreigt te vallen en hij schrikt daar weer van.
Voor de vogel een onzekere situatie.
Ik denk de pootjes los laten, als hij wegfladdert gewoon laten gaan. Oppakken en opnieuw beginnen. Zo leert hij op eigen kracht steviger op je hand te zitten.

Gr
Ineke

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2006, 11:55:48 am »
zo heb ik het inderdaad nog niet bekeken dat het kan liggen aan dat ik zijn pootjes vasthou, dat is wel een hele goeie. Ik ga het straks als ik thuiskom gewoon gelijk proberen! Ik moet alleen mezelf dan wel kunnen aanleren dat ik hem laat gaan als hij valt. Ik ben echt zo bang dat ie verkeerd terecht komt!

Sanco

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2006, 11:56:49 am »
Ja Bij Coco houd ik ook niet zijn pootjes vast. Die vind dat ook niet fijn! Alleen als hij echt niet mag vallen!
Ik weet niet of dat de reden is dat tie bijt hoor! Maar het zou wel kunnen!
Als je loopt zullen je voelen dat hij zijn evenwicht moet bewaren. Maar dat is helemaal niet erg hoor! Laat hem maar werken ;)

En blijft Coco dan wel gewoon goed zitten als je met hem loopt? Hoe doe je dat dan als hij op je arm zit? Want dat zou me ook wel fijn lijken als hij daar gewoon zou kunnen blijven zitten. kan hij in m'n trui bijten in plaats van in mijn vingers haha!  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2006, 12:07:54 pm »
Ja Coco blijft wel zitten. Als hij op mijn arm zit en ik loop, dan voel ik hem heen en weer gaan, zijn evenwicht bewaren. Daarom zit hij meestal op mijn hand, omdat hij zich dan beter kan vasthouden aan mijn vingers.

Dus op mijn arm zit hij niet zo stevig, maar hij red zich wel! Ik kon bij mijn ouders zo met hem de trap op rennen, terwijl hij op mijn arm zat! ;)

Ik weet nog dat ik in het begin ook heel voorzichtig liep hoor als hij op mijn arm zat. Toen hij nog jong was. Dus heb het dnek ik opgebouwd!

Gr Corina

Caiolinda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 19, 2006, 18:59:08 pm »
En als ie wel wil bijten als je hem toch echt beet moet houden bij zijn pootjes kan je proberen je hand een beetje te laten hellen dan moet ie zijn balans vinden en dan heeft ie geen mogelijkheid tot bijten.

En na een tijdje snapt ie wel dat ie niet moet bijten.

groetjes Linda

Sanco

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 21, 2006, 12:01:39 pm »
Ik heb het nu een paar keer geprobeerd zonder zijn voetjes vast te houden en het gaat prima!  :thumsup: Hij is dan veel te veel bezig zijn evenwicht te houden zodat hij niet nadenkt over achterover hellen of bijten. En ik kan gewoon met hem de trap oplopen als hij op mijn arm zit. Echt beter zo!

Cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 21, 2006, 12:06:56 pm »
Wat goed!  :thumsup:  :thumsup:

Zie met zn allen, krijgen we die eigenwijsjes er wel onder!  ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juni 21, 2006, 12:10:08 pm »
Ja echt he!  :a036: Ik heb vandaag ook zo om hem gelachen. Ik heb dan zijn ´speelhanddoek´ op de eetkamer tafel gelegd, en dan kan hij lekker met blokjes spelen en lekker knagen. En mijn broer was effe op visite en die ging bij hem aan tafel zitten. Mijn broer deed dan expres geen aandacht aan hem schenken, kijken hoe Tony reageerde. Op een gegeven moment pakt Tony een blokje op, loopt ermee naar mijn broer en smijt hem zo in zijn schoot. Echt zo van: Hallo, hier ben ik hoor!! Dan mag je eigenlijk niet lachen op zo'n moment maar ik dacht dat ik erin bleef. Het zijn echt net kleine kinderen. zó geweldig!