Auteur Topic: allerlei vraagjes over testen  (gelezen 18743 keer)

Tommy

• Gast
Re: allerlei vraagjes over testen
« Reactie #15 Gepost op: juni 20, 2006, 23:52:38 pm »
Oh ja, als je persee wilt prikken...dan kun je dat ook door een Da laten doen ;) Even de papiertjes meenemen.

Loesje

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 20, 2006, 23:59:08 pm »
Ik heb Bob ook laten testen via Gendika. Aangezien ik zelf geen bloed wilde afnemen, heb ik dat door een VA laten doen.
Je neemt gewoon de formulieren mee en laat hem/haar het bloed afnemen. Met de teennagel kun je het zelf ook doen,
maar dan moet je wel zeker van je zaak zijn. En ik denk dat het wel logisch is dat Gendika geen naalden verstrekt, als mensen
die er geen verstand van hebben zelf hun gaaitjes gaan prikken kunnen er nare dingen gebeuren en zijn zij aansprakelijk.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: juni 21, 2006, 00:18:27 am »
Ja maar ik wil helemaal niet met een naald prikken! :(

Loesje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 21, 2006, 11:20:38 am »
Jij niet, of ook niet door een VA?
Ik zou er zelf dus nooit aan beginnen, maar bij een VA kun je het makkelijk laten doen.
Ik zou wel naar een VA gaan en niet naar een DA.

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2006, 12:08:26 pm »
Ik vind dit soort dingen ook altijd een beetje eng!  :-[
Ik zou ook ff naar een vogelarts gaan. al is het alleen voor bloedprikken, zodat je het zelf op kunt sturen!

Loesje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 21, 2006, 12:24:54 pm »
Dat heb ik dus ook precies zo gedaan. Hij heeft geprikt, ik heb het opgestuurd.
Ik hem toen ook maar gelijk veren laten trekken (ik ben echt een mietje ;D) om het geslacht op te laten
testen.

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 21, 2006, 12:36:36 pm »
(ik ben echt een mietje ;D)

Ik ook hoor ;D ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 24, 2006, 15:10:15 pm »
Hai Angelique,

PBFD-testen via Gendika zou ik niet doen.
Bel eens met Bert van Lorrenco die had allemaal positieve testen bij een 15-tal vogels  :CENS , die van verschillende kwekers kwamen. Daarna de testen opgestuurd naar Leipzig en Avian in Engeland, de vogels bleken allemaal schoon te zijn.
Het beste kan je ze in 1 test samenvoegen , als er dan een zieke tussen zit weet je niet welke , maar je weet wel dat je een probleem hebt. Ook dragers kunnen trouwens opgespoord worden door deze testen, wel is er geen 100% zekerheid zeker niet als de vogels in goede conditie zijn.
Ik ben het met tegenstanders van het testen eens dat er geen 100% zekerheid is, maar willen we deze ziekte stoppen zal er toch getest moeten worden.
Al mijn koppels zijn getest en toch laat ik mijn jongen ook nog eens testen, om de kans zo klein mogenlijk te maken dat er een zieke tussen zit,

mvg Frank

lineola

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 27, 2006, 10:45:37 am »
hoi, even een vraagje over lorre en co, want daar kun je, je vogels ook laten testen, (zit ik over na te denken, en het is veel goedkoper dan de dierenarts..geen consultkosten enzo) maar waar sturen zij de monsters dan naartoe?

groetjes marjan

Wickingh

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 27, 2006, 16:35:49 pm »
hoi, even een vraagje over lorre en co, want daar kun je, je vogels ook laten testen, (zit ik over na te denken, en het is veel goedkoper dan de dierenarts..geen consultkosten enzo) maar waar sturen zij de monsters dan naartoe?

groetjes marjan

Hai Marjan,

die stuurt ze naar Leipzig , 1 van de 2 betrouwbaarste Laboratoria,

mvg Frank

lineola

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 28, 2006, 10:21:13 am »
oke, dan weet ik waar ik in het vervolg naartoe ga..

thnx

jeske5

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 29, 2006, 15:53:06 pm »
ik heb vandaag gebeld naar bastiaanse om te vragen hoe duur een test daar is. Voor PBFD, polyoma en nog iets waar ik de naam van kwijt ben, kost 90 euro per vogel! en daar komt dan dus nog het consult bij! en ik wou dus ook gelijk de ontlasting laten onderzoeken, dus dan wordt het nog duurder. ik vind dit soort prijzen toch wel belachelijk hoor. dan ben ik meer dan 200 euro kwijt!  :o

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27 Gepost op: juni 29, 2006, 15:57:37 pm »
Vreemd, ik weet niet hoe duur het bij andere artsen is, maar mijn ervaring met Bastiaanse is in ieder geval niet dat hij duur is, integendeel.
Voor enkel een pbfd test voor Tammy betaalde ik bij v/d Horst rond de 30 euro dacht ik.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #28 Gepost op: juni 29, 2006, 16:05:21 pm »
Ik heb bij Bastiaanse voor een combi-test PBFD en Polyoma iets van € 65,- betaald,
volgens mij is ontlasting bij een consult inbegrepen en dat is tussen € 13,- en € 20.-,
afhankelijk van de grootte en aantal vogels ofzo.

jeske5

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juni 29, 2006, 16:09:21 pm »
heb net ook nog gebeld met Cornelisse. daar waren ze eigenlijk niet eens bereid om alleen een PBFD-test te doen, dat moest er gelijk op alle andere mogelijke ziektes getest worden enz. de assistente begon gelijk over een afspraak maken om de vogels algeheel te onderzoeken en mocht ik dan perse zo'n test willen zou ik meer dan 200 euro per vogel kwijt zijn!  :o ja daag! ik heb maar gauw weer opgehangen.