Auteur Topic: een tweede gijsje  (gelezen 6911 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: een tweede gijsje
« Reactie #15 Gepost op: juni 21, 2006, 10:55:10 am »
Vind ik wel een beetje rare reactie van die Hooimeijer dus als mensen een normale vriend of vriendin willen moeten we ook maar een aap nemen.

We gaan toch zelf ook naar de mens toe het is toch veel leuker om een echt soortgenootje te hebben ik heb dit inderdaad ook gelezen en nu wil ik wel reageren.

Voor wie neem je nu eigenlijk de tweede ik neem toch aan dat je dat voor je papegaai neemt en niet voor jezelf dan neem je toch dezelfde en geen andere soort. Tuurlijk zal dat ook wel leuk zijn een andere soort maar je ze zullen misschien nooit echt een goede band krijgen en daar gaat het toch om.

Groetjes Linda

Hier wil ik ook wel eens het fijne van weten omdat ik in de toekomst een grijsje wil. Ik dacht dat ik dan na een tijdje een 2de zou moeten bijkopen, nu blijkt dus dat een grijsje ook tevreden zou zijn met als "vriendschap" onze huidige 2 aga's?

Caiolinda

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 21, 2006, 11:28:06 am »
Hier wil ik ook wel eens het fijne van weten omdat ik in de toekomst een grijsje wil. Ik dacht dat ik dan na een tijdje een 2de zou moeten bijkopen, nu blijkt dus dat een grijsje ook tevreden zou zijn met als "vriendschap" onze huidige 2 aga's?

Hoi Dianne,

Volgens mij doelt hooimeijer meer op een bonte boertje of iets de toch wel grotere papegaaien.

Groetjes Linda

Loesje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 21, 2006, 11:28:41 am »
Ik denk dat de meeste mensen een tweede voor zichzelf nemen. Ik ook. Tuurlijk is het ook leuk voor de vogel
die je al hebt, maar het is en blijft in mijn ogen iets wat je zelf wilt en waar ze zelf achter staat. Mijn bbtje heeft
naar mijn idee helemaal niet zo'n drang naar een tweede papegaai, en toch komt er over een tijdje een.
Tuurlijk heb ik met mijn soort keuze wel rekening gehouden met Bob en hoop ik dat ze samen op kunnen schieten, maar dat is nooit
helemaal zeker.
Ik geloof dat Hooijmeijer ervan overtuigd is dat 2 gaaitjes van andere soorten beter met elkaar op kunnen schieten, maar niet helemaal aan
elkaar gaan hangen.
En waarom moeten twee gaaitjes van dezelfde soort zijn om vriendjes te kunnen zijn? Ik ken genoeg setjes die uit twee verschillende soorten bestaan.
Terwijl het ook vaak voorkomt dat het niet goed gaat met 2 vogels van dezelfde soort.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: juni 21, 2006, 12:13:00 pm »
Tja er wordt zo vaak gesproken over dat papegaaien gestoortgedrag vertonen als ze lang alleen blijven (dus zonder soortgenoot) dat je er bijna al vanuit gaat dat er uiteindelijk een vriendje bij moet, terwijl ik hier op dit forum juist volgens mij over het algemeen vaker 1 gaai gehouden wordt dan meer. En die zien er in mijn ogen allemaal erg goed uit. Maar dat komt natuurlijk omdat er zo weinig mensen goed geinfomeerd zijn over hoe je een gaai een goed leven moet geven dat blijkt wel uit de overvolle opvang adressen. Daarom wil ik ook niet te snel beginnen aan een papegaai. Ik wacht bewust nog een aantal jaartjes zodat ik me goed in kan lezen en ik hoop in de toekomst meer vrije tijd te hebben want als ik er nu 1 zou nemen zou ik in mijn ogen te weinig tijd vrij kunnen maken voor een papegaai.

Tommy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2006, 12:59:42 pm »
Een 2e aanschaffen alleen voor je gaaitje is de stomste fout die je kunt maken :( . Je moet het ZELF willen en er nooit vanuit gaan dat het vrienden worden of in 1 kooi komen. Ook 2 van dezelfde soort accepteren elkaar nml niet altijd hoor (zou jij je laten uithuwelijken?) . En aangezien wij huiskamergaaienhouders zijn en geen kwekers zijn we niet op zoek naar een perfect klikkend koppel dat ons als baasje zal buiten sluiten omdat ze willen kweken toch? Ik heb 6 vogels, waarvan er 2 van dezelfde soort zijn, maar kwa vriendschappen zegt dat hier helemaal niks. En mn weddels aratinga is beste maatjes met mn timneh, de andere , witoog aratinga, met mn valkparkiet ;) De 2 broertjes vasa accepteren elkaar uitstekend...maar dat is niet zon hechte vriendschap als die van de andere vogels :)

Ik vind zelf dat meer vogels beter is dan 1, maar dat kan idd ook een aga zijn in een kooi in dezelfde kamer ;)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 21, 2006, 13:40:45 pm »
Tuurlijk neem ik ook niet alleen voor mijn gaaitje een tweede erbij ik vindt het zelf ook heel erg leuk en spannend maar in eerste instantie hebben wij aan een tweede gedacht voor Quinzy dat bedoel ik ermee.

Groetjes Linda

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: juni 21, 2006, 14:52:20 pm »
Een 2e aanschaffen alleen voor je gaaitje is de stomste fout die je kunt maken :( . Je moet het ZELF willen en er nooit vanuit gaan dat het vrienden worden of in 1 kooi komen. Ook 2 van dezelfde soort accepteren elkaar nml niet altijd hoor (zou jij je laten uithuwelijken?) . En aangezien wij huiskamergaaienhouders zijn en geen kwekers zijn we niet op zoek naar een perfect klikkend koppel dat ons als baasje zal buiten sluiten omdat ze willen kweken toch? Ik heb 6 vogels, waarvan er 2 van dezelfde soort zijn, maar kwa vriendschappen zegt dat hier helemaal niks. En mn weddels aratinga is beste maatjes met mn timneh, de andere , witoog aratinga, met mn valkparkiet ;) De 2 broertjes vasa accepteren elkaar uitstekend...maar dat is niet zon hechte vriendschap als die van de andere vogels :)

Ik vind zelf dat meer vogels beter is dan 1, maar dat kan idd ook een aga zijn in een kooi in dezelfde kamer ;)

Een prima vooruitzicht voor ons dan, want ik wil perse over enkele jaren een grijze roodstaart en voor mij hoeft daar geen 2de bij. Hij zal dan gezelschap hebben van onze al aanwezige aga's. Ik ben erg blij met dit vooruitzicht hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken.  ;)

o,ja! en ik zou me zeker niet laten uithuwelijken!  :)

..ingrid..

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 21, 2006, 16:44:25 pm »
nou ik laat me ook niet uithuwelijken hoor  ;D ;D. Voorlopig hou ik ernie denk ik nog even alleen tot hij praat enzo, maar dan ga ik denk ik toch voor een tweede ,lijkt me echt weer  geweldig een bbtje!!!!!!!!!!!
Nu maar hopen dat ernie snel praat  ;D

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: juni 21, 2006, 17:47:04 pm »
Toen we van het week-end Kiko kochten (aga) zat daar eeen tam bonte boertje  :hart: van 6 jaar, ik heb hem even op mijn hand mogen laten opstappen en ook mijn dochtertje heeft hem even op haar arm gehad, tjee ik was bijna naar de bank gerend om bij-te-pinnen!  :-[  Wat een scheetje!  :hart:

Tommy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 21, 2006, 19:41:24 pm »
 :) Zit ie er nu niet meer dan?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: juni 21, 2006, 20:55:18 pm »
Jawel hoezo? .pfff hou op...... ik wil er niet meer aan denken want dan ben ik verkocht!  :)

TWEETY

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 21, 2006, 21:00:39 pm »
ik zou niet kunnen weerstaan :)
stel je voor dat ie in verkeerde handen valt :o

ik ben je maar een beetje aan het opjutten hoor ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #27 Gepost op: juni 21, 2006, 21:43:04 pm »
ik zou het toch overwegen zenne,ik zou dat bbtje daar niet laten zitten ,zeker niet als hij al zo tam is
daar weegt toch niets tegen op

..ingrid..

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juni 21, 2006, 22:56:27 pm »
is toch leuk een tweede!!! :)Kan je ons gelijk op de hoogte houden over hoe en wat   :a036: :a036:     ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #29 Gepost op: juni 21, 2006, 23:41:22 pm »
ik zou niet kunnen weerstaan :)
stel je voor dat ie in verkeerde handen valt :o

ik ben je maar een beetje aan het opjutten hoor ;)
  :CENS  :o  :cry:
ik zou het toch overwegen zenne,ik zou dat bbtje daar niet laten zitten ,zeker niet als hij al zo tam is
daar weegt toch niets tegen op
   :CENS  :(  :o

:P  :P  :)  :P  :P Ik laat me niet gek maken........nee nee nee onder tussen telefoonnummer zoekend heb ik het nr nog.......nee heb ik niet, wil ik niet, wil ik WEL, nee nee nee  :P  :P  :-X

is toch leuk een tweede!!! :)Kan je ons gelijk op de hoogte houden over hoe en wat :a036: :a036: ;)
  ??? ik heb er nog niet eens 1  ??? wel 2 aga's en 26 parkieten over de vier potige huisdieren nog niets gezegd hebbende... :)