Auteur Topic: een tweede gijsje  (gelezen 6940 keer)

Tommy

• Gast
Re: een tweede gijsje
« Reactie #60 Gepost op: juni 23, 2006, 22:56:06 pm »
Riboet ...je hebt me verkeerd begrepen denk ik (ook niet zo raar als ik mn eigen geschreven zin lees :) ). Ik ben t namelijk helemaal met je eens en heb om die reden zelf ook meer vogels...maar...

Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat mensen vertellen dat ze "zo leuk een vriend voor hun gaai" hadden gekocht
Maar ja, een 2e kooi was niet t plan en ruzie mocht ook niet, het moesten immers vrienden worden  ::) Rara hoe loopt zoiets af? Ja, als een enorme teleurstelling, waar meestal 1 vogel de dupe van wordt en in sommige gevallen zelfs 2.

Dat bedoel ik met " Een 2e aanschaffen alleen voor je gaaitje is de stomste fout die je kunt maken" Je moet het ZELF willen en ook bedenken dat ze wel eens niet de dikste vrienden kunnen worden die lief in 1 kooi leven en kroelen enzo...welke soort je er ook bij zet ;) Maar ik ben t met je eens dat gezelschap altijd beter is...eventueel in een kooi ernaast ;)

Oh ja, ik heb nu 6 vogels, maar mn grijsje Tommy leert nog steeds meer en beter praten hoor ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: juni 23, 2006, 23:03:35 pm »
Misschien handig even te vertellen dat 1 van mijn vogels , Gino,  hier om deze reden is gekomen.

Hij was niet zo makkelijk...door de opvoeding die hij had gehad. Maar een 2e vogel zou dat wel oplossen werd geadviseerd door iemand...nou nee dus. Die 2e moest bij gino in de kooi, gino deed onaardig, gino kreeg straf :cry: Het was immers voor Gino dat die 2e er was. Alles liep uit de hand, ze zochten contact met mij omdat ik de broer van Gino (Vlinder) hier heb, Ik heb ze advies gegeven en gezegd dat ze beter ( eerst ) 2 kooien in huis konden zetten. Maar dat was niet de bedoeling. Andere tips wilden/konden ze ook niets mee en beide vogels zijn uiteindelijk weg gegaan. En zo kwam Gino hier.

En nu? Nu leeft Gino met 5 andere vogels, zit met zn broertje in 1 kooi, ze leven met zn allen op een speelboom en alles gaat goed :thumsup: ;D

Caiolinda

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: juni 24, 2006, 05:32:21 am »
Ach ja sommige kinderen vinden het ook al lastig om samen in 1 huis te wonen thuis (zie ik aan mijn zus en ik   :) )

..ingrid..

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: juni 24, 2006, 14:11:02 pm »
nou bedankt voor jullie reakties  :elvis: :elvis:. Ik ben overtuigd dat ernie beter af is met een soortgenootje. Ik denk dat dit ook een grijze wordt.Ik zou wel af moeten leren om me met de vogels te bemoeien als ik er eenmaal twee heb zeker in het begin.Als ze bekvechten moet ik ze laten gaan (moeilijk).  :) :).Ik wacht alleen nog even omdat ernie zich in mijn ogen nog iets meer moet ontwikkelen.Praten, kunstjes etc.....
Maar er komt er zeker een tweede bij, ik denk een bbjte
ALs de tweede er is ga ik zeker nog veeeeeeeeel meer vragen stellen hoor als dat mag  ;).
tnx allemaal  :-* :-*