Auteur Topic: Rare veren  (gelezen 2723 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Rare veren
« Reactie #15 Gepost op: juni 24, 2006, 15:12:40 pm »
Ik kijk het nog even aan en hoop dat het gewoon rui is, anders haal ik wel birdspray.

Hai Gerard,

pas als de klachten na de 1ste rui erger worden, dan hoef je je pas zorgen te gaan maken,

mvg Frank

..ingrid..

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2006, 15:54:43 pm »
hai frank,
wat bedoel je met klachten? de gekartelde veren.Ernie is nog nooit in de rui geweest (hij is nu net 1). hij verliest wel donsjes maar verder heb ik nog nooit een veer van m gevonden.
Wat is birdspray (ik weet dat dit vogelspray is  ;)).Maar van merk enz....
 ??? ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 24, 2006, 16:25:08 pm »
Hai Ingrid,

met klachten bedoel ik kale plakken die erger worden.
Birdspray wordt oa door Bogena gemaakt en is tegen ongedierte,

mvg Frank

..ingrid..

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 25, 2006, 13:28:51 pm »
ok bedankt.Kan je dit gewoon sprayen zonder dat dit kwaad kan ook al heeft tie geen luis.Ik bedoel voor de zekerheid sprayen.Moet je dan ook zn klimboom behandelen, uit voorzorg?? Deze staat buiten, of helpt dit dan niet?

Wickingh

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 25, 2006, 14:21:19 pm »
Hai,

preventief behandelen heeft idd alleen zin als je de rest (kooien.zitstokken ed) goed ontsmet met een middel op chloorbasis,

mvg Frank

..ingrid..

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 25, 2006, 14:59:39 pm »
ik gebruik meestal detol. En spoel dan alles af met kokend water.Wat gebruiken jullie??

Wickingh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 25, 2006, 15:27:06 pm »
Hai,

Dettol is prima wij gebruiken Halamid,

mvg Frank

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #22 Gepost op: juni 25, 2006, 22:49:08 pm »
flipke heeft ook nog van die gekartelde veertjes  maar ik dacht dat het nog te maken had met zijn leeftijd
omdat hij nog jong is en nog geen rui heeft gehad
blijkbaar heeft het daar niet veel mee te maken,nuja ik volg de reacties hier wel

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 25, 2006, 23:06:10 pm »
Nou aangezien blijkbaar bijna elke gaai het heeft. Zal het wel zijn omdat ze bijv druk poetsen enzo! of veel klimmen!

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #24 Gepost op: juni 25, 2006, 23:12:18 pm »
Nou aangezien blijkbaar bijna elke gaai het heeft. Zal het wel zijn omdat ze bijv druk poetsen enzo! of veel klimmen!

Gr Corina

ik was ook bezig met die overdenking ,want als ik de flip zo int oog houd als hij aan turnen en spelen is maakt hij dikwijls gebruik van z'n nek en vleugeltoppen om zich te draaien of tegen te houden,dus vermoed ik dat het touw of wat ook de kleine veertjes beschadigt op die manier,door sport en spel

dutchgerard

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 26, 2006, 18:02:00 pm »
Tussen het witte dons groeien gelukkig alweer grijze punten en het gaat nog snel ook.
Ik denk toch dat het gewoon rui is wat wij nog nooit gezien hebben bij Gino.

Nog een nieuwtje, de eleganten in onze (nieuwe voliere) hadden vanmorgen al 2 jongen! Ze hebben 5 eitjes dus ik ben benieuwd.
Moet ik nog iets speciaals doen behalve een paar keer per dag eivoer geven plus hun normale voer natuurlijk?