Auteur Topic: Waar op letten bij aankoop nieuwe kooi?  (gelezen 2737 keer)

Canis Lupus

• Gast
Waar op letten bij aankoop nieuwe kooi?
« Gepost op: juli 02, 2006, 21:39:33 pm »
Ik zou me graag zo snel mogelijk een nieuwe kooi aanschaffen voor mijn jonge, handtamme senegal papegaai.

Wat zijn volgens jullie de punten die ik in acht moet houden?  Tips zijn welkom!

TWEETY

• Gast
Re: Waar op letten bij aankoop nieuwe kooi?
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2006, 22:07:56 pm »
wel jurgen, ik denk dat het voor elke papegaai gelijk is,namelijk veel ruimte.
ik heb een grote kooi, 80 op 100 en 150 hoog, ook veel speeltjes en zeker 3 bakjes, 1voor water 1voor zaadjes of pellets en 1 voor fruit of groente

san

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2006, 22:15:37 pm »
Ik heb momenteel een mooie tweedehands kooi op het oog.  http://dieren.2dehands.be/markt/dieren_access/papegaai/14628916-papegaai-kooi.html  Wat denk je hiervan?  Deze heeft een uitschuifbare lade en een top die helemaal open kan.

De tralies en de onderkant van de kooi.... is er daar iets waar ik speciaal moet op letten?

TWEETY

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2006, 22:25:21 pm »
ziet er niet slecht uit, beetje klein maar voor te beginnen ok.

san

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2006, 22:30:10 pm »
Euhm.... hij kan voornamelijk uit de kooi als hij dat wil. Tenminste als ik thuis ben....  Welke grootte zou jij aanraden voor een senegal papegaaitje?

ziet er niet slecht uit, beetje klein maar voor te beginnen ok.

san

TWEETY

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2006, 22:34:44 pm »

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2006, 23:03:23 pm »
Die link lukt niet bij me, Tweety....

http://www.fluffies.org/d_cages.htm

ik vond hier veel info

TWEETY

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 02, 2006, 23:12:29 pm »
tiens :CENS bij mij wel

probeer eens gewoon www.fluffies.org/dcages.htm

TWEETY

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 02, 2006, 23:15:36 pm »

zo ziet die van mij er ong uit

Tommy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 02, 2006, 23:27:01 pm »
Die kooi van 85 euro kan heel goed hoor en is echt niet te klein ;) Deze jockkooien worden veel gebruikt, ook voor grijsjes en amazones, dus voor een bont boertje is hij juist helemaal niet klein ;D
Een hele grote kooi is ook niet persee beter als ze er toch vaak uit zijn ;) In een kleine kooi slapen ze beter heb ik al een paar keer gehoord. Sommigen gebruiken naast hun boom en/of kooi, kleine reiskooitjes speciaal voor de nacht :)

Ik vind hem overigens wel erg hoog als je de top open doet met de stok er tussen, maar je kunt altijd een stuk van de poten afhalen natuurlijk. of je gebruikt er een klimboom naast...dat is nog fijner ;) Als ze erg hoog zitten willen ze nml wel eens moeilijk doen bij het opstappen als je ze er weg wilt halen  :) Verder hoef je je geen zorgen te maken over de tralies, die zijn goed, ook kwa afstand en er zit bij de bodem ook geen grote gleuf. Let wel even op roest en ontsmet hem goed als je hem 2e hands koopt ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 02, 2006, 23:28:38 pm »
Oh ja, waarom die link niet werkt is waarschijnlijk omdat de fluffies site even plat ligt :)

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 02, 2006, 23:33:41 pm »
Jammer, ik raak er alleszins niet in. Dacht al aan de server want die pagina neemt wel véél tijd voor hij uiteindelijk zegt dat het niet lukt.

Op de bodem: houtschilfers?

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 02, 2006, 23:40:25 pm »
Dat kan ;) , maar ik gebruik zelf kranten omdat er gezegd wordt dat er schimmels in t hout kunnen zitten. Onder hun boom heb ik nu wel weer hout omdat ik t mooier vind, maar daar scharrelen ze niet zoveel in dat spul.  Corbo is ook fijn spul trouwens! (maar wel duurder) Dat is geloof ik een soort geperste korrelige mais? :CENS

TWEETY

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 02, 2006, 23:46:04 pm »
ik gebruik ook kranten, ze worden wel elke dag ververst,

Tommy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 02, 2006, 23:47:31 pm »
Ja, doe ik ook...en dat vind ik dus wel ideaal aan kranten hoor! Je hebt de kooi zo verschoond :a036: ;D