Auteur Topic: Zindelijk?  (gelezen 4583 keer)

Canis Lupus

• Gast
Zindelijk?
« Gepost op: juli 04, 2006, 14:52:18 pm »
Nog een vraagje.... Kan je een papegaai enigzins zindelijk maken?  Het is natuurlijk vervelend dat je steeds onder de vlekken zit als hij een half uurtje bij je gezeten heeft.  :CENS

Tommy

• Gast
Re: Zindelijk?
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2006, 14:54:49 pm »
Ja dat kan, maar t is niet gezond en dus zou ik t niet doen ;)
Ze kunnen nml met opzet gaan poepen terwijl ze niet moeten en dat is niet goed, of ze houden t te lang in...wat ook niet gezond is ::)

Bonnie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2006, 16:08:08 pm »
Ik heb altijd geleerd dat een papegaai niet zindelijk te maken is. Al roept die van mij: poepen op je stok! :) en meestal gaf ie dan ook wel aan naar zijn kooi te willen. T is echter geen garantie hoor.... hij doet het er ook regelmatig naast.

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2006, 22:11:41 pm »
Ok dan, dan bezie ik dat als het enige nadeel?!  ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2006, 23:17:48 pm »
Ok dan, dan bezie ik dat als het enige nadeel?! ;)

Ja. Tenzij je aandelen Ariell of Omo hebt.

charon

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2006, 07:16:26 am »
Ik heb ooit eens gehoord dat een vogel  zijn cloaca kapot kan gaan wanneer het poepen geforceerd gebeurt.
( misschien een beetje verkeerde uitleg ,maar het komt er wel op neer)

Ik had vroeger wel een aga die terug ging naar zijn kooi om te poepen in zijn waterbak :)

Sanco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 05, 2006, 09:29:21 am »
Ik heb altijd geleerd dat een papegaai niet zindelijk te maken is. Al roept die van mij: poepen op je stok! :) en meestal gaf ie dan ook wel aan naar zijn kooi te willen. T is echter geen garantie hoor.... hij doet het er ook regelmatig naast.

;D

Sanco

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 05, 2006, 09:30:25 am »
Als Tony bij me op de bank zit heb ik altijd een handdoek om me heen en een rol keukenpapier binnen handbereik. Mocht het dan gebeuren dan kan ik het gelijk schoonvegen en zitten de restjes op de handdoek en niet op de bank  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 05, 2006, 09:38:58 am »
Maar je went er aan hoor!
 :)

Telkens poep opruimen!

Aniki

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 12, 2008, 11:13:55 am »
even dit oude topic omhoog schoppen.

ik heb op verschillende plekken gelezen dat het slecht is om je vogel zindelijk te maken. ik heb ook iemand gevonden die een papegaai heeft met veel problemen door geforceerd poepen.

op commando poepen werkt dus niet. maar dat is toch ook eigenlijk gek? je zegt toch ook niet tegen een hond dat ie moet poepen? je leert een hond het niet in je huis te doen.

dus dacht ik, je kan je vogel misschien wel leren om op bepaalde plekken te poepen? in de kooi, prima, op harde ondergronden, prima. op de bank, kleren etc... niet prima.

cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 12, 2008, 11:21:01 am »
Ja maar wat als hij op je bank zit en hij moet poepen?
Hij kan niet zelf naar de kooi komen omdat hij gekortwiekt is en dus moet hij het ophouden. Stel jij bent druk bezig. Let even niet op em en hij zit zo een half uur op de bank. Dan moet hij een half uur zijn ontlasting ophouden. Voor jou is een half uur niet lang maar voor een vogel die om de 10 minuten moet poepen wel.

Een hond moet ook maar afwachten en ophouden totdat hij uitgelaten word. En is dus net zo goed afhankelijk van het baasje. Maar bij een hond heeft het blijkbaar niet zo gauw consequenties.

Dus ga em ajb niet zindelijk maken. Laat em dan niet op de bank als je niet wilt dat hij daarop poept. En het kan heel makkelik uit kleding gewassen worden. Dus niks aan de hand. Keukenrol binnen handbereik houden en het is zo weg!

giggles

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 12, 2008, 11:26:59 am »
Een hond is een gedomesticeerd dier en een papegaai is een wild dier...
Er zijn dus wel een paar verschillen.

Verder is het ook zo, dat als je je hond niet uitlaat hij uiteindelijk ook gewoon in je huis gaat zitten sch**ten.
Als je je vogel goed kent, dan leer je precies wanneer hij zijn behoefte moet doen. Als je dat in de gaten houdt, dan wordt je zo goed als bijna niet onder gepoept  ;)

Misschien zullen er gevallen zijn waar het wel bij lukt, maar waarom zou je het risico lopen  ???
Het is toch een kleine moeite om de poepjes op te ruimen???
Dit soort dingen weet je als je een vogel in huis neemt lijkt mij...

kokosnoot

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 12, 2008, 15:53:47 pm »
als je niet tegen vogelpoep kan moet je geen vogel nemen, dat is mijn mening  ;)

Aniki

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 12, 2008, 19:36:54 pm »
ik ben niet vies van vogelpoep en ik zeg ook niet dat ik haar zindelijk wil maken, ik heb genoeg negatieve ervaringen gelezen om dat niet  te gaan proberen.

ik ruim de hele dag poep op, geen probleem. maar het is niet zo fijn als ze het op je kleren doet of op de bank, waar je het er bijna niet uit krijgt. tuurlijk zien we nu wanneer ze moet poepen, maar ik vraag me af of er mensen zijn die hun vogel geleerd hebben het op bepaalde plaatsen te doen.

er is hier altijd een harde ondergrond te vinden. rondom haar speelplaats, de kooi, de tafels. de bank staat tegen een tafel en daar springt ze ook op en af.

ik vind het een beetje raar dat iedereen meteen van het negatieve uit gaat  shootme  "als je niet tegen vogelpoep kan moet je geen vogel nemen"   ??? :(
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2008, 19:45:19 pm door Aniki »

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #14 Gepost op: mei 12, 2008, 19:40:16 pm »
Wij hebben onszelf aangeleerd om altijd een handdoekje op schoot te leggen als hbij bij ons zit. Er liggen er 7 onder zijn kooi, dus hij kan elke dag zitten. En bij iedere was draai ik een paar handdoekjes mee. Gaat altijd goed. ;)