Auteur Topic: Jago (bonte boertje) opgehaald  (gelezen 2900 keer)

Odette

• Gast
Jago (bonte boertje) opgehaald
« Gepost op: juli 05, 2006, 15:14:21 pm »
Hoi,

Afgelopen maandag was het dan zover, we konden 's avonds Jago ophalen (+/- 10 weken oud).

We hebben hem in een doos meegekregen. Eenmaal thuis aangekomen hebben we hem uit de doos gehaald en nadat we even gekroeld hadden hem/haar in de kooi gezet.

Nadat de kooi was geinspecteerd is hij in slaap gevallen.

De volgende morgen mocht hij uiteraard uit zijn kooi. In het begin toch nog een beetje angstig voor je hand. Zodra je bij hem in de buurt komt, dan doet ie zijn snavel open van, zo jou ga ik even bijten. Uiteraard geen aandacht aangegeven en net zolang mijn vinger voor zijn borstje totdat hij opstapte. (moet zeggen nu twee dagen later doet hij nog wel zijn snavel open en bijt hij zachtjes in je vinger, maar stap vrijwel gelijk op)

De speelboom is ook al leuk, maar zodra ik hem vast heb en hij ziet zijn kooi, wil die er naartoe vliegen.

Hij krijgt harrison pellets te eten en heeft al appel, mais en bloemkool op. Lekker nieuwschierig beestje dus.

Verder kan ik nog niet zo veel vertellen. Er zullen snel foto's volgen........

Wel heb ik nog een vraag. Zodra je dus je hand in de kooi doet of als hij op de speelboom zit naar um toe gaat met je hand om hem op te laten stappen doet hij zijn snavel open van zo uit mijn buurt blijven anders bijt ik. Hoe kunnen we dit het beste afleren. Tot nu toe doe ik dan mijn duim tegen zijn snavel (heel zachtjes), zodat hij niet kan bijten en dan mijn andere vinger (zelfde hand) onder zijn buikje en stapt hij gewoon op, maar ik zou het toch fijn vinden als hij die snavel niet meer open zou doen.
Als hij eenmaal op je hand zit "bijt" hij niet meer.

Ik weet het hij moet wennen, alles is nieuw voor hem, hij is nog jong. Zelf vinden we dat het al hartstikke goed gaat verder, alleen willen we dat “bijten” proberen af te leren.

Groetjes,
Odette

Odette

• Gast
Re: Jago (bonte boertje) opgehaald
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2006, 15:37:54 pm »
Nog even een kleine toelichting. Ik wil nu niet over laten komen alsof hij heel erg bijt, want dat is absoluut niet het geval. 

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2006, 15:51:56 pm »
Gefeliciteerd!  :-*
Dat is even wennen joh. Hij is er nog maar net!
Waarschijnlijk zal hij dat over 2 weken helemaal niet meer doen. Ik ozu zeggen: geen aandacht aan geven. Gewoon je ding doen met hem.

Geniet er maar van!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juli 05, 2006, 16:23:00 pm »
Leuk joh! Nee gewoon helemaal niet op reageren! Niets aan de hand! ;)

Igor

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 05, 2006, 16:24:18 pm »
Wouw, klinkt als een hele leuke gaai. Daar ga je nog veel plezier aan beleven. Ik zou me inderdaad nog echt niet druk maken over dat "bjten", dat gaat wel over.
Is het wel echt bijten? Vergeet niet dat veel jonge vogels vaak nog steun zoeken met de snavel en je hand testen op stabiliteit voor het opstappen.
Gewoon negeren en lekker veel met hem bezig zijn :thumsup:

fluffies

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2006, 17:17:07 pm »
Gefeliciteerd met je bonte boertje! Wat grappig dat je hem Jago hebt genoemd..
Toevallig naar Aladdin's (Disney) papegaaitje, Jago/Iago?
Ik heb de spelling weleens als Jago gezien in de film, maar ook als Iago.
Mijn bonte boer heet trouwens Iago. :)

Veel plezier met je bonte boer!

« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 17:19:10 pm door fluffies »

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 05, 2006, 17:53:04 pm »
Volgens mij kan het ook wijzen op het feit dat hij net wél op je hand wil stappen.  Kyko (ook een senegal papegaai) doet dat ook steeds alsof hij met zijn bek eerst checkt of het wel stevig genoeg is om over te stappen, maar bijten doet hij dan niet.  Vervolgens stapt hij gewoon op mijn hand over.

Odette

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 05, 2006, 22:40:47 pm »
Bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad vernoemd naar Jago uit de dinsey film Aladin.

We gaan gewoon door met het laten opstappen vanuit de kooi op onze vinger, zonder er verder aandacht aan te schenken.

Verder gaat alles goed. Hij heeft vandaag buiten op de speelboom gezeten en heel interessant geluisterd naar alle andere vogels die buiten rond vlogen.

Ik hoop van het weekend wat foto's te kunnen plaatsen.

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 06, 2006, 11:38:04 am »
Waar op het forum staat eigenlijk de preciese werkwijze om de foto's te plaatsen?  Moeten ze eerst op een url staan?  Zoja, welke site gebruiken jullie hiervoor?

Africangrey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2006, 11:48:30 am »
Je moet de foto eerst op internet zetten. Bijvoorbeeld 'mijn album.nl'
Je klikt op eigenschappen van de desbetreffende foto en zet de url tussen de img's
Bij de icoontjes tweede van linksonder.

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 06, 2006, 11:49:53 am »

TWEETY

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 06, 2006, 12:24:28 pm »
Waar op het forum staat eigenlijk de preciese werkwijze om de foto's te plaatsen?  Moeten ze eerst op een url staan?  Zoja, welke site gebruiken jullie hiervoor?

HOI JURGEN,

bij mij staan ze op msn onder  groepen, dan kan je ze naar hier plaatsen tussen het icoontje met de foto op

gr sandra

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 06, 2006, 13:12:35 pm »
Ok! Zal er me vanavond eens mee bezig houden.  Ben benieuwd naar foto's van Jago!

marian53

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 06, 2006, 16:29:16 pm »
gefeliciteerd met je bonte boertje  :thumsup:

antje12

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 06, 2006, 20:58:46 pm »
Gefeliciteerd hoor het zijn prachtbeestjes