Auteur Topic: De vogeltjes van Timo  (gelezen 32267 keer)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: De vogeltjes van Timo
« Reactie #75 Gepost op: april 07, 2007, 21:14:40 pm »
Het is een poosje stil geweest vandaar dat ik maar weer eens iets schrijf in dit topic.

Timo heeft wat tegenslag gehad. Het oranjekaak popje is een poosje terug overleden in de kamervoliere.
Ik de kweekkooi legde vervolgens het Bichenow popje het loodje. Vorige week stierf een Gould popje aan legnood. Van dit popje had hij vorig jaar nog 5 jonkies die helaas ook snel stierven (we weten niet of zij natuurbroed was, de man iig wel).

Probeer heden ten dagen maar eens aan popjes te komen  :(

Vandaag ging ik aluminium halen om de voliere voor de nachtegalen met een meter uit te breiden en de achterwand van mijn voliere ook te vervangen door alu met kunstof platen.
De panelen voor de voliere van de nachtegalen staan al in elkaar (zijn er ook maar 2) en het dakpaneeltje maak ik als de uitbreiding van de week een feit is.
Ik bestelde het aluminium (ruim 50 meter) wat uit het magazijn gehaald moest worden. Ik gaf aan dat ik ondertussen even boven bij de vogels ging kijken.
Alle kooien stonden leeg en de volieres waren ook bijna leeg. Wat een importstop te weeg brengt.
Gelukkig zag ik nog 1 kooitje met iets er in. Het bleek een (vermoedelijk) popje oranjekaakje te wezen. Voor een luttel bedrag mocht ik die meenemen na het afrekenen van al het aluminium en aanverwante zaken  ;D.
Ik had van de week al iemand gebeld voor een popje maar die vroeg € 45,00  shootme
Dit "popje" heb ik nu voor minder dan de helft.

Thuisgekomen merk ik wel een conditieverschil met het mannetje maar dat is een kwestie van tijd. We hopen dat dit een echt koppel gaat worden en dat Timo wat jongen kan kweken. Dit temeer omdat ik gisteren z'n nabestelde ringen van 2,5 mm. ontvangen heb.

Mocht er nog iemand zijn die een leuke Gould of Bichenow pop te koop heeft, dan verneem ik dat graag. Wel graag in Zuid Holland.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #76 Gepost op: april 07, 2007, 22:40:01 pm »
Jammer van de tegenslagen. Nu maar hopen dat dit popje ook een popje is en of het als koppeltje hun weg kan vinden.

Ik zou het leuk vinden voor Timo als hij een keer een succesvolle ronde kan meemaken van ei tot vogel.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #77 Gepost op: april 08, 2007, 09:10:58 am »
Ja, wat jammer van de pech..  :S Het gaat vast allemaal goed komen!! ;)

marian53

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: april 09, 2007, 11:35:46 am »
tjee wat zielig voor Timo ik hoop dat hij er snel overheen was , de natuur is nu eenmaal niet te dwingen , hopenlijk dat het wat word met het nieuwe popje , dat zou voor Timo wel zo leuk zijn  :)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #79 Gepost op: april 25, 2007, 22:21:42 pm »
Zo, vandaag gelukkig een Bichenowje op de kop getikt. Een leuk, hopelijk, popje met een mooie flanktekening en een mooi helder wit masker.
Timo is vandaag ook met me meegeweest om een koppel Aymara's te halen. Een oudere heer van 82 ging stoppen met de hobby. Kon het na het overlijden van z'n vrouw niet alleen meer verzorgen. Hij had ook nog 2 koppels Catharina's zitten, maar die zaten op jongen.
Timo zit die soort ook wel zitten dus opnieuw in de onderhandeling over de prijs voor de 2 koppels incl. jongen.
Het gaat om een groen/lutino x lutino met 2 lutino jongen (de man is dus bewezen split) en een koppel turquoise x turquoise grijsvleugel. De jongen hadden nog geen veren maar ik meende toch een grijsvleugel te herkennen.
Hopen dat we het eens kunnen worden over de prijs voor de acht vogels en dan heeft ie er wat mij betreft genoeg ;D

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #80 Gepost op: april 25, 2007, 22:48:02 pm »
Hopen dat we het eens kunnen worden over de prijs voor de acht vogels
We zijn het inmiddels eens geworden. Als de jongen zelfstandig zijn gaan we ze ophalen.

Pascalle

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: april 25, 2007, 22:50:14 pm »

Hopen dat we het eens kunnen worden over de prijs voor de acht vogels en dan heeft ie er wat mij betreft genoeg ;D

:) En hoeveel heeft hij er nu dan? En jullie samen in totaal??

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #82 Gepost op: april 25, 2007, 23:02:38 pm »

:) En hoeveel heeft hij er nu dan? En jullie samen in totaal??

Met deze 8 erbij komt ie denk ik op een stuk of 20 vogeltjes. De tropen kweken niet zo hard dus de hoop op jongen ligt bij de catharina's. Het lijkt me enorm leuk als ie mee kan doen aan een TT met eigen kweek vogels en dus mee kan spelen om het (jeugd) kampioenschap.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #83 Gepost op: april 25, 2007, 23:03:41 pm »
toch fijn hoor als de kids intresse hebben in vaders hobby ,hebben ze direkt ook een grote leraar in de buurt  :thumsup:

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #84 Gepost op: april 25, 2007, 23:06:34 pm »
toch fijn hoor als de kids intresse hebben in vaders hobby ,hebben ze direkt ook een grote leraar in de buurt  :thumsup:
Dat gaat zeker op. Ik vind zijn toekomstige resultaten belangrijker dan de mijne.

marian53

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: april 26, 2007, 15:56:25 pm »
Ik wens Timo veel succes met zn nieuwe vogeltjes  :thumsup:

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #86 Gepost op: mei 07, 2007, 22:23:41 pm »
a.s. woensdag ga ik de vogels halen. Timo weet dit nu nog niet dus zal wel een verrassing worden als hij van school komt.

Na ijsheiligen wil ik ook enkele koppels tropen (oranjekaakjes/bichenowastrilde/goulds) naar de voliere van de nachtegalen verhuizen.
En dan maar hopen voor Timo op evt. kweekresultaten.

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #87 Gepost op: mei 07, 2007, 22:25:44 pm »
wat super zeg!
ben benieuwd hoe hij zal reageren
en natuurlijk benieuwd naar foto's als het zo ver is :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: mei 08, 2007, 09:14:05 am »
Ik heb dit topic eigenlijk nog nooit eerder gelezen.
Ik vind het fantastisch.
Wat mooi dat een jongen van 7 (inmiddels 8?) zich zo wil verdiepen in vogels, de hobby van pap.

Geweldig.  :thumsup:

marian53

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: mei 08, 2007, 12:25:48 pm »
Wat gezelig spannend voor Timo ,  de reactie lijkt me helemaal tof , zie zon snoetje helemaal voor me  :) :) :)