Het is een poosje stil geweest vandaar dat ik maar weer eens iets schrijf in dit topic.
Timo heeft wat tegenslag gehad. Het oranjekaak popje is een poosje terug overleden in de kamervoliere.
Ik de kweekkooi legde vervolgens het Bichenow popje het loodje. Vorige week stierf een Gould popje aan legnood. Van dit popje had hij vorig jaar nog 5 jonkies die helaas ook snel stierven (we weten niet of zij natuurbroed was, de man iig wel).
Probeer heden ten dagen maar eens aan popjes te komen

Vandaag ging ik aluminium halen om de voliere voor de nachtegalen met een meter uit te breiden en de achterwand van mijn voliere ook te vervangen door alu met kunstof platen.
De panelen voor de voliere van de nachtegalen staan al in elkaar (zijn er ook maar 2) en het dakpaneeltje maak ik als de uitbreiding van de week een feit is.
Ik bestelde het aluminium (ruim 50 meter) wat uit het magazijn gehaald moest worden. Ik gaf aan dat ik ondertussen even boven bij de vogels ging kijken.
Alle kooien stonden leeg en de volieres waren ook bijna leeg. Wat een importstop te weeg brengt.
Gelukkig zag ik nog 1 kooitje met iets er in. Het bleek een (vermoedelijk) popje oranjekaakje te wezen. Voor een luttel bedrag mocht ik die meenemen na het afrekenen van al het aluminium en aanverwante zaken

.
Ik had van de week al iemand gebeld voor een popje maar die vroeg € 45,00

Dit "popje" heb ik nu voor minder dan de helft.
Thuisgekomen merk ik wel een conditieverschil met het mannetje maar dat is een kwestie van tijd. We hopen dat dit een echt koppel gaat worden en dat Timo wat jongen kan kweken. Dit temeer omdat ik gisteren z'n nabestelde ringen van 2,5 mm. ontvangen heb.
Mocht er nog iemand zijn die een leuke Gould of Bichenow pop te koop heeft, dan verneem ik dat graag. Wel graag in Zuid Holland.