Auteur Topic: links of rechts  (gelezen 1070 keer)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
links of rechts
« Gepost op: juli 07, 2006, 15:42:18 pm »
het is mij opgevallen dat de meeste gaaitjes een voorkeur hebben om met of links of rechts te eten. Pika begint nu zelf te eten en pakt nootjes en fruit met links. Welk pootje heeft de voorkeur van jullie gaaitjes? Ben gewoon even nieuwsgierig en ook of het per geslacht verschilt. Mijn vermoeden is dat Pika een vrouwtje is.

gr jeannette

Cosch

• Gast
Re: links of rechts
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2006, 15:53:09 pm »
Ik zou echt ff moeten kijken hoe ze bij mij eten!
Wel is ons opgevallen dat grijze roodstaarten hun poot anders houden dan amazones. Misschien was het een uitzondering hoor.  :)
Maar de grijsjes hebben vaak hun poot/tenen naar buiten gedraaid als ze iets vasthouden en amazones naar binnen!

Moet je maar es opletten!

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2006, 16:01:26 pm »
Jaaa, Tommy is ook links, maar Guano is rechts :) Vlinder en Gino wisselen meer met hun pootje, maar hebben een voorkeur voor links. Pepper is ook links. Chico mn valkje houdt niks vast, maar aan t opstappen kun je t ook zien zeggen ze? hij stapt alleen met beide voetjes op...dus ik heb geen idee ;D

billy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2006, 16:46:40 pm »
Ik zou echt ff moeten kijken hoe ze bij mij eten!
Wel is ons opgevallen dat grijze roodstaarten hun poot anders houden dan amazones. Misschien was het een uitzondering hoor.  :)
Maar de grijsjes hebben vaak hun poot/tenen naar buiten gedraaid als ze iets vasthouden en amazones naar binnen!

Moet je maar es opletten!

Ja grappig is dat, ben wel benieuwd of alle grijsjes zo eten. :)
Hier zie je het verschil goed.

Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2006, 16:50:17 pm »
Perfecte foto!  :a036:  :a036:

Zo bedoel ik het idd!  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2006, 17:39:59 pm »
Jaaa, Tommy is ook links, maar Guano is rechts :) Vlinder en Gino wisselen meer met hun pootje, maar hebben een voorkeur voor links. Pepper is ook links. Chico mn valkje houdt niks vast, maar aan t opstappen kun je t ook zien zeggen ze? hij stapt alleen met beide voetjes op...dus ik heb geen idee ;D
Oh ja, al mn vogels, behalve pepper zijn mannetjes ;) Daar ligt t dus niet aan. Ik heb trouwens ooit gelezen dat de meeste vogels links zijn...weet alleen niet meer waar :CENS Weet ook niet zeker of t waar is hoor,en ik ben dus wel benieuwd naar de andere vogels en wat t meeste voorkomt :a036:

Africangrey

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2006, 17:50:10 pm »
Mijn vorige papegaai Paco pakte en at altijd met de linkerpoot.
Jamie daarentegen met rechts, maar het valt me op dat hij heel soms ook zijn linkerpoot gebruikt :)

Gr
Ineke