Auteur Topic: 4-animals  (gelezen 12746 keer)

Dorian

• Gast
Re: 4-animals
« Reactie #15 Gepost op: juli 11, 2006, 10:34:41 am »
Ik ga er vanmiddag langs. Niet om te kopen maar om te zien welke dieren me aanspreken. Ik ben nog in de fase van het informatie zoeken, inlezen, laten bezinken  :)

Ik zal later laten weten wat ik, al leek, er van vond. :-[

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #16 Gepost op: juli 12, 2006, 16:47:23 pm »
Toen ik als leek aan papegaaien begon keek ik er heel anders tegenaan als nu.Als ik en goede tip mag geven als je je echt goed wilt laten informeren.Kijk wat je aanspreekt.Kijk dan of hij bij je past en iha geschikt is voor de huiskamer en ga bij een kweker kijken zodat je als je mocht besluiten er een te nemen je het hele traject kan volgen.

Rob

Wennepen

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 13, 2006, 22:23:02 pm »
Ik heb er verleden jaar september een grijsje opgehaald van toen net 4 weken oud...beestje had een aangeboren krom pootje, mocht hem komen halen of anders.......... :cry:

Hij is helaas 2 weken terug overleden door een aangeboren leverafwijking   :cry:

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 13, 2006, 22:35:20 pm »
Jeetje! Wat erg!
Heel veel sterkte!

Wennepen

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 14, 2006, 08:16:10 am »
Ja echt vreselijk ....om je maatje in je handen zien sterfen :cry:

Dorian

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 14, 2006, 08:33:56 am »
Ik ben er nu geweest.
Ik vind het in vergelijking met wat ik had verwacht  nog rommeliger uitzien.

De vrouw die ons hielp liet ons wel alles zien.
Ik heb wel een aantal dingen gehoord daar waarvan ik dacht: huh? hoe kan dat nou?
Ze schreeuwen tegen de papegaaien die lawaai maken, vooral de twee kaketoes die achter zitten (molukken en witkuif).
Over de opvoeding zeiden ze dat je gewoon een doek over de kooi moet hangen. Nooit langer dan 5 minuten, want ze leren snel hoe dat ding eraf moet.

De dieren hadden geen speelgoed, dus ik neem aan dat ze zich vervelen.
Lekker gefrustreerde dieren zou je dan kopen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed begrijp waarom iemand die zich een beetje verdiept heeft in hoe de papegaaienwereld in elkaar zit,
op het idee komt daar een vogel te kopen.

En ja, ik had ook al begrepen dat er veel dieren sterven.
Voor degene die dat overkomen is:

onwijs veel sterkte.

chantal

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2006, 23:39:19 pm »
Nou dat is ook toevallig!! Ik ben er vorig jaar ook geweest en toen zat er ook een baby grijsje met een krom pootje, die heb ik toen nog vastgehouden. Ik vond het zo zielig :cry: maar we wilden er daar geen 1 kopen en ook omdat we er nog niet klaar voor waren.  >:D Ik ben ook nooit meer terug gegaan ik vond dat ze te mooie praatjes hadden net zoals bij Dennis waar ook genoeg vogels zitten met afwijkingen.

Africangrey

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 15, 2006, 00:15:40 am »
Ik heb er verleden jaar september een grijsje opgehaald van toen net 4 weken oud...beestje had een aangeboren krom pootje, mocht hem komen halen of anders.......... :cry:

Hij is helaas 2 weken terug overleden door een aangeboren leverafwijking   :cry:

Ach wat vreselijk zeg :cry:
Je hebt hem dus bijna 10 maanden gehad, en heb je voor die tijd weleens wat gemerkt?
En heb je verhaal gemaakt bij 4-animals of hoe is dat verlopen?
Ben ik wel benieuwd naar, ik heb ook een grijsje verloren dus ik weet precies wat je doormaakt.

Wennepen

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 15, 2006, 08:49:48 am »
Dat kon dan wel een mijn Kokumo geweest zijn die jij vasthield toendertijd ???

Ik heb ze gemaild maar daar reageren ze niet op :(

Kokumo heeft altijd een gekke achterstand gehad ...hij was overal bevederd maar op zijn kopje had hij nog veel donsveertjes zitten ??!!

Maar hij was er niets minder om

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #24 Gepost op: juli 16, 2006, 19:44:12 pm »
Dat is klote zeg.Blijkbaar flink veranderd allemaal daar.Of mensen doen zich anders voor dan dat ze zijn?????

Rob