Auteur Topic: plukken  (gelezen 1727 keer)

kwebbel

• Gast
plukken
« Gepost op: juli 09, 2006, 21:55:44 pm »
hallo
ik heb een vraag wat betreft mijn grijze roodstaart
ik ben sinds kort in het bezit van een grijze roodstaart het is vrouwtje van 11 jaar ,mij is verteld dat ze geplukt werd door de grijze roodstaart waar zij samen mee in een kooi zat,nu eenmaal thuis plukt zij zelf en dan vooral de donsveertjes haar borst is vrijwel kaal op een paar veren na!
is hier iets aan te doen ?
toen ik haar kocht werd mij verteld dat zij 2 jaar is maar op haar ring staat `95 verder is zij tam praat ,fluit enzv wel is ze bang met het opstappen de voeding die zij krijgt is xtrvital en natuurlijk groente en fruit .is dit gedrag te doorbreken en kunnen de veren dan weer aangroeien?
alvast bedankt

Wickingh

• Gast
Re: plukken
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2006, 21:59:00 pm »
Hai,

iig geld terug halen wegens oplichting.

Vogel op GOED VOER zetten en zodanig afleiden dat hij er niet meer aan denkt.
Aan het plukken zelf absoluut geen aandacht geven .
Maar besef goed dat eenmaal een plukker dit gedrag heel moeilijk te keren is,

mvg Frank

kwebbel

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2006, 22:13:14 pm »
hoi
alvast bedankt voor je reactie ik heb al een beetje zitten spitten op div forums maar ik wordt echt gek van al die verschillende soorten voer ik zit te dubben tussen harrison en eco of nutribird en hoe moet ik dan overschakelen eerst mengen of gelijk om?
wat betreft mijn papegaai ik mocht haar een maand op meenemen ze komt niet bij dennis of rentenaar of andere handlangers vandaan maar bij een kleine winkel in zuid -holland ik kan haar dus wel tergbrengen maar je gaat je hechten aan de papegaai en waar komt ze dan terecht als ik haar weer terugbreng!!

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2006, 22:36:03 pm »
Hai,

persoonlijk zeg ik, direkt overzetten , als ze honger krijgen gaan ze uiteindelijk wel eten.
Klinkt misschien hard, maar bij deze vogel moet je drastische maatregelen nemen om erger te voorkomen.

Tja je hecht je heel snel aan zo'n diertje en juist dat weten de verkopers maar al te goed.
Voor hun is het maar handel , terwijl het voor jou je hart is.

Ik gebruik zelf Ecobird, maar alleen mijn vogels doen het er op dit forum goed op  ::) ,

mvg Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2006, 22:50:36 pm »
Mijn vogels doen t ook geweldig op eco  ;)

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2006, 23:58:09 pm »
Ik gebruik Nutribird.... overweeg evenwel over te stappen op Harrison's.  ::)

charon

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2006, 08:56:33 am »
hoi
alvast bedankt voor je reactie ik heb al een beetje zitten spitten op div forums maar ik wordt echt gek van al die verschillende soorten voer ik zit te dubben tussen harrison en eco of nutribird en hoe moet ik dan overschakelen eerst mengen of gelijk om?
wat betreft mijn papegaai ik mocht haar een maand op meenemen ze komt niet bij dennis of rentenaar of andere handlangers vandaan maar bij een kleine winkel in zuid -holland ik kan haar dus wel tergbrengen maar je gaat je hechten aan de papegaai en waar komt ze dan terecht als ik haar weer terugbreng!!

Ik begrijp je gedachten gang , maar het neemt niet weg dat dit een vorm van oplichting is !
Ik wil niet vervelend doen , maar mss is er nog wel meer aan de hand dan jij kunt zien.
Het zou vervelend zijn als je binnenkort voor onverwachte kosten komt te staan omdat je vogel meer dan alleen een probleem vogel is.
Is de vogel bijvoorbeeld wel getest ?

kwebbel

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 11, 2006, 11:06:32 am »
hallo
ik heb besloten met pijn in mijn hart dat ik mijn lucky naar een vriendin van mij ga brengen ze kan bij haar in de voliere en ik hoop dat het dan goed gaat ?
ze was wel getest op van alles maar daar kwam niks uit?
de voliere zit in huis en ze komt dan bij een andere grijze roodstaart te zitten ik hoop dat ik hier goed aan doe? :CENS

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 11, 2006, 11:12:37 am »
Als ze getest is en gezond is zou het misschien een goede oplossing zijn. Heb je bewijzen dat ze getest is? Of heb je het zelf laten doen?
Want die andere grijze roodstaart moet natuurlijk niet ziek worden!

kwebbel

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 11, 2006, 11:28:56 am »
hoi
ik heb de testen zelf laten doen voordat ik dit besluit nam want ik wilde alles uitsluiten  :(

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 11, 2006, 11:41:06 am »
Hmm ik hoop dat ze t daar naar dr zin heeft...papegaaien vinden elkaar niet altijd even leuk. Maar ik vind persoonlijk dat je dit soort dingen wel meer tijd moet geven dan even kort proberen :-[ En een plukker zegt niet dat hij DUS in een voliere wil zitten.

Plukken gaat niet in 1 keer over :( Maar om het nou aan te grijpen om hem weg te doen? ??? Ook een plukker kan gelukkig zijn...alleen moet de gewoonte doorbroken worden en moet hij afleiding en goede voeding krijgen om uit te sluiten dat dat het is. Voor de verdere dingetjes is tijd, geduld en training van groot belang ;)

kwebbel

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 15, 2006, 10:44:36 am »
hallo
ik wilde jullie even laten weten dat de gaai het prima naar haar zin heeft in de voliere met de de andere grijze roodstaart :hart:
ze heeft tot nu toe nog geen veertje aangeraakt :-*
hopen dat het zo blijft!

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 15, 2006, 10:57:44 am »
Ohhhh dat is goed nieuws!
Goede oplossing dus!  :thumsup:

kwebbel

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 21, 2006, 11:06:13 am »
ola
het gaat nog steeds super met de grijze ze is helemaal in haar element ze is echt 100% verandert ze plukt nog steeds niet ik denk dat ze het te druk heeft met haar vriendje :hart:

Sanco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 21, 2006, 11:15:05 am »
dat is echt goed om te horen! Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt!  :thumsup: