Auteur Topic: coco valt van zijn stok  (gelezen 4304 keer)

jos

• Gast
coco valt van zijn stok
« Gepost op: juli 10, 2006, 11:18:01 am »
Hoi even een vraag aan jullie.
Onze coco(grijze roodstaart)is al ver in de 30 en wat nu meemaken is vervelent.
Omdat wij pas begonnen zijn met een eigen bedrijf en dus regelmatig van huis zijn is ons het probleem bij coco nu pas opgevallen.
Coco heeft af en toe last dat zijn rechterpoot ineens wijgerd dus hij zou bijna van zijn stok vallen.
Omdat hij een amerikaanse kooi heeft valt hij dan behoorlijk diep de stok waar hij op slaapt heb ik al omlaag gezet zodat als het gebeurt hij niet zo diep valt.
Maar als dit gebeurt en ik zie het pakt ik coco op en zet hem op de grond een paar seconden later loopt en klimpt hij weer als vanouds.
De dierenarts hier in de buurt is een week op vakantie en de volgende dierenartsen zitten te ver hier uit de buurt.
Wat kan het volgens jullie zijn ik denk dat het een soort aandacht is want na ht oppaken loopt en doet hij alles weer normaal.
Ik heb een arts in amsterdam gebeld een die mij te woord wou staan en die wou meteen een paar tests doen maar ik vond hem nogal prijzig.
prijzig in de zin van het eerste onderzoek 250,- euro de andere kosten nog nietmeegerekent.
Nou zijn we gek op onze coco maar 250 euro ineens ophoesten die heb ik heelaas niet.
Dus wie weet raad.

jos

Sanco

• Gast
Re: coco valt van zijn stok
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2006, 11:23:33 am »
Hoi Jos,

Ik denk, zoals je zelf ook aangeeft, het een vorm van aandacht trekken is. Als jullie op de kooi afrennen als hij net gevallen is, dan weet hij vanzelf van: als ik me laat vallen krijg ik gelijk de aandacht. Ik zou het zoveel mogelijk negeren. Als hij valt en hij zit op de bodem klimt hij vanzelf wel weer omhoog want over het algemeen houden ze niet zo van op de grond zitten. Mocht je echt merken dat hij pijn heeft of het echt niet expres doet dan zou ik hem toch maar eens laten nakijken. 

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2006, 11:30:40 am »
Het lijkt hetzelfde verhaal als het gaaitje wat mank loopt. En bij de DA als het baasje er niet bij is, gewoon normaal loopt!  :) Omdat dan de persoon waarvan hij de aandacht krijgt er niet is.

Ik zou het ook in de gaten houden want misschien is die weigering wel tijdelijk? een soort aanval ofzo?

Als je het niet vertrouwt naar de Vogelarts hoor! beter 1x te veel dan dat het te laat is.

Gr Corina

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2006, 11:49:27 am »
Het lijkt hetzelfde verhaal als het gaaitje wat mank loopt. En bij de DA als het baasje er niet bij is, gewoon normaal loopt!  :)
/quote]

;D wat een stouterds ook!!

jos

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2006, 12:08:16 pm »
 :elvis:het is vervelend maar we maken ons wel zorgen :cry:
vanmorgen heeft hij het nog een keer gedaan toen onze buurman op bezoek was.
dus wij in paniek maar tot nu is er niets meer gebeurd hij zit gewoon op zijn stok is zich aan het wassen.
en zijn losse veertjes is hij aan het verwijderen hij is ook in de rui althans hij verliest kleine veertjes.
maar over het algemeen krijgt hij aandacht genoeg ondanks dat we nu veel van huis zijn.
toen coco bij ons kwam waren we altijd thuis nu is het zo dat we gemiddelt 2a3 dagen weg zijn maar dat kan nog meer worden.
omdat we op jaarmarkten,braderieen,en weekmarkten staan.
maar als hij gedondert is en ik pak hem op dan laat hij niet merken dat hij pijn heeft.
mijn vrouw kan wel een pootje van hem krijgen en coco wil graag met mijn vrouw zingen maar ze mag niet in of aan de kooi komen.
verder heb ik gelezen dat palmnoten goed voor hem zijn dus die ga ik maar eens halen en hem die geven als we weg gaan inplaats van een pinda kijken als dat help.

jos

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2006, 12:21:03 pm »
Ja pinda's moet je maar in de prullenbak gooien en es een keer een palmnoot of een walnoot aanbieden.
Maar geen pinda's meer. Erg slecht voor de gaai!

Over het vallen, zou ik toch naar een vogelarts gaan.
In Brabant zit Bastiaansen toch? In Prinsenbeek?

Gr Corina

jos

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2006, 14:54:01 pm »
corina.
er is mij toen afgeraden om walnoten te geven maar als dat goed is dan geef ik ze hem wel.
maar moet je die helemaal geven of een open gemaakte??
palmnoten word een verhaal appart internet afgezocht maar geen winkel hier in de buurt die ze verkoopt,
dus waar zit in brabant een verkoper van palmnoten.
dat er buiten geldrop in prinsenbeek een vogelarts zou zitten is mij onbekent.
ik werd verwezen naar nymwegen en die stuurde me door naar amsterdam(ze hadden het te druk)
dus ik ga eens op zoek in prinsenbeek(bedankt voor de tip)
sinds vanmorgen is coco dus niet meer gedonderd hij speelt volop en fluit weer als voorheen.
maar toch ik zal eens kijken voor het nummer van bastiaans en zal hem eens bellen voor een afspraak.

jos

Odette

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2006, 14:59:39 pm »
Hier heb je de site van de dierenarst in prinsenbeek

http://www.dierenkliniekdebaronie.nl/

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2006, 15:03:53 pm »
Walnoot mogen ze gerust hebben. Goed voor het vermaak. Zijn ze lekker even bezig!
Als hij het niet kent zou ik eerst een helft geven. waarmee hij niet echt hoeft te breken. en dan steeds iets minder open laten.
Ik draai er nu iets met mn schaar in. zodat er een heel klein stukje breekt. En dan peuzelen ze hem op!

Bastiaansen schijnt een hele goede arts te zijn. Er zijn er hier meer van het forum die daar naar toe gaan.

En Palmnoten kun je in Gorinchem halen. Bij Dieca = Dierenwinkel.

Gr Corina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2006, 21:11:08 pm »
Bastiaanse is momenteel op vakantie,ik denk dat hij zo ongeveer eind van deze maand terug is.
Veel sterkte  :-*

Als hij valt,valt hij dan alleen of of flippert hij ook met z'n vleugels,al is het maar even ?
En hoe lang duurt het voor hij weer bijgekomen is ?

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 10, 2006, 23:10:27 pm »
Komt hij ook regelmatig buiten?

Dit verhaal lijkt namelijk op een verhaal van iemand die ik van een ander forum ken :CENS
Die papegaai had engelse ziekte (rachitis) oa door gebrek aan vit D door te weinig zonlicht (dat krijgen ze niet door een raam! maar daarvoor moeten ze echt buiten zijn)

Nadat ze iedere dag met hem naar buiten ging en hem pellets te eten gaf is hij HEEL ERG opgeknapt ;)
Gebrek aan calcium kan het geloof ik ook veroorzaken. Maar ik zou dus vooral eens op de voeding en t daglicht letten. Iedere dag min een kwartiertje buiten is ERG gezond voor ze. Even nakijken door een vogelarts kan ook geen kwaad. Succes! :-*

jos

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 10, 2006, 23:45:02 pm »
Nou ik heb bastiaanse gebeld maar die is op vakantie tot eind van deze maand.
Maar de vervanger was er vandaag niet en die kan ik morgen terug bellen.
Het vermoeden bestaat toch dat het aandacht is dit omdat hij na dat ik hem oppak gewoon weer verder gaat met spelen en fluiten.
Maar morgen weet ik meer.
Ook ga ik morgen beginnen met hem een halve walnoot te geven omdat onze coco niet weet wat het is zal hij dat ding wel weer door de kooi gooien en er het eerste uur flink pissig op zijn.
Want zoals ik al eerder heb geschreven toen we coco kregen at hij alleen maar witte zonnepitten dit omdat hij met het papagaai voer knoeide.
speeltjes kon ij ook niet hij had een te kleine kooi en daar hong een bel in.
Nu heeft hij een amerikaanse kooi met voldoende speeltjes alleen hij krijgt geen houte trap meer want dan kan ik elke dag er een inhangen.
Die sloopt hij compleet binnen een uur :a036: :a036:
Wat het buiten staan betreft geeft hij aan dit niet te willen we hebben het geprobeert maar hij blijft dan boven in de kooi hangen en beweegt zich niet.
Tussen zijn voer doen we grit omdat hij tegenwoordig houtsnippers als bodem bedeker heeft inplaats van voiliere grid dat was hij gewent.
De hele dag hebben we hem in de gaten gehouden maar hij is niet meer gedonderd en als dank daar voor bijt hij me net nog even in mijn vinger :angry:

jos

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2006, 23:48:06 pm »
Hij moet buiten hoor...dat is gezond. Gewoon volhouden en laten hangen :) , het is belangrijk voor de vit. D. Ik denk nu echt dat dit wel eens de reden kan zijn dat hij van zn stok valt  ::)

Is hij gewiekt? anders kun je hem op je arm mee nemen. Lekker een kwartiertje samen in de tuin kijken ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 10, 2006, 23:48:57 pm »
Oh ja, grit kun je volgens mij beter los aanbieden. In een apart bakje ;)

jos

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 11, 2006, 12:57:31 pm »
Dat van buiten zetten zullen we van de week even uitproberen en dan maar gewoon laten staan we zien wel wat er dan gebeurt.
Vandaag trouwens bastiaans in prinsenbeek gebelt en ik moet het even afkijken tot en de vervanger dan vrijdag even terug bellen,
hoe het gegaan is.
Coco loopt weer te voetballen dus hopelijk is het alleen maar de aandacht die hij wil.
We wachten geduldig af.
Verder is coco vandaag actiever als gisteren en ik laat hem toch wat meer links liggen en dat help toch wel.
Hij roept me minder en is al een stuk vervelender wat een vogel hebben we toch.
Het lijkt wel een puber.

jos